Skocz do zawartości

Yamaha YBR125 - ma blokadę czy nie ma ???


Gość Tomex Yamaha YBR125
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak jeszcze to opisać słowami. Chyba faktycznie zrobie zdjęcia i wrzuce na forum. Filtr na razie poskładałem jak wcześniej. Troche tylko zebrałem z grubsza te maź.. Ale jakiegoś zabrudzenia tam specjalnie nie widziałem. Widać ewidentnie że nikt tam wcześniej tego nie rozbierał. Ktoś na forum doradził mi by ten piankowy filtr spryskać jakimś olejem.. Ale nie wiem czy to właściwe działanie skoro teraz jest on suchy i silnik działa ok. Może to oryginalny olej spłynął z tego właśnie filra podczas użytkowania..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok odczytalem.. ale nalegal bym aby rozmowe przeniesc do tego nowego tematu gdyż tamten był o zgoła innym zagadnieniu i zrobił się tam offtop. A po pierwszych odpowiedziach na moje zapytania i wątpliwości widzę że nie ma jednoznacznych odpowiedzi więc nie mam ja dalej rozwiązanego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto zdjecia ktore obiecalem, na pierwszym lewa strona a potem od pawej strony motocykla fotki tego samego przelacznika. dodatkowo oznaczonego koleczkiem i strzalka.

 

a>

a>

a

a>

a>

 

i zdjecia filtra. pierwszej wstepnej czesci oraz drugiej papierowej a nastepnie na spodzie ta maz.bylo tego 3 razy wiecej. dopiero dzis zorientowalem sie rowniez ze jest pod spodem obudowy filtra po prawej kanalik zasleiony gumowa zaslepka. przypuszczam ze do manualnego odwadniania filtra jednakze tej gestej mazi ta droga raczej bym nie usunal. na zdjeciach zaznaczylem rowniez jakis inny kanalik wewnetrzny.

a>

a>

a>

 

a>

a>

 

 

czekam na komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie do zaplonu bo dziala i pali w kazdym polozeniu. myslalem ze to moze do instalacji zapalniczki. te znalazlem w skrytce narzedziowej nad akumulatorem. a propo to powinna ona tam byc w ogole? nie wyglada na oryginalna i na dodatek jest jeden kabel z niej rozciety na pol. po co? dlaczego? dziwne to.

co do filtra z gabki nie mam skad takiego oleju dostac. uzywaja go tu tylko mechanicy, w sklepach nie ma. Poniewaz to stosunkowo mlody motocykl a filtry w wyglądają bardzo dobrze (jak nowe) i poza tą mazią na dnie nic nie wskazuje na zużycie to postanowiłem po usunięciu mazi złożyć to tak jak jest.. Przed rozebraniem nawet o tym nie wiedziałem a motocykl jeździł cudownie i silnik palił od pierwszego. Wiec nie widzę powodu by tam coś dłubać.. nie wiem w czym miałbym to prać.. wole nie ruszać bo jeszcze spieprze.. Niech to będzie jak jest. Ewentualnie zlece wymiane filtrów mechanikom. Chyba ze ktoś z was ma coś jeszcze do dodania. W każdym bądź razie żaden syf nie ma prawa się do kolektora ssącego przedostać bo filtry są jak nowe.. nie widać na nich śladów zużycia a już troche filtrów w życiu widziałem (głównie w samochodach - ale to żadna róznica); Ten przełącznik pewnie zostanie dla mnie tajemnicą bo jakoś nie chce mi się rozbierać pół motocykla by się dowiedzieć co to jest. Jutro zrobie sobie instalację pod GPS pociągne kabel i sprawdze czy prąd tam dochodzi do zapalniczki. Potem tylko uchwyt jakoś na kierwonicy ładnie zrobić i będzie fajnie z GPS pomykać..;-) Taki jest plan. Jedynie tylko zostanie mi ten hamulec tylny jeszcze odskrzypieć/wymienić na nowy.

Edytowane przez wiktor008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Juz wiem do cxzego ten przalacznik.. Znalazlem dzis pociagnieta instalację od włącznika do schowka w którym jest ukryta dorabiana zapalniczka na urządzenia zasilane tą drogą.. Więc to do włączania i wyłączania zasilania zapalniczki służy. Czyli tajemnica rozwiana. Próbowałem tez dziś rozgryźć dla czego nie działa światło stopu i po zdjęciu kanapy i sprawdzeniu wszystkich kabli niestety nie udało mi się nic zlokalizować. Stopu jak nie było tak nie ma. Żarówka nowa a światło tylko pozycyjne świeci. Nie jestem pewny czy w motocyklach (konkretnie w tym modelu) stop zaświeca od obydwu hamulców czy tylko od nożnego..? Sprawdziłem kabel masowy i wygląda że jest ok przyłączony do gniazda osadzenia żarówki. Wszystkie wtyczki ok i w ogóle na całej długości kabel wygląda w porządku. nigdzie nie ma przetarć.. Nie wiem gdzie zatem szukać usterki jak to zlokalizować i dla czego nie pokazuje tej usterki kontrolka pod zegarami..?

Nie sprawdzałem próbówką napięć bo nie mam na razie ale też nie wiem czy na stopie powinienem się spodziewać zasilania od czerwonego czy niebieskiego kabla po naciśnięciu hamulca..? Proszę o wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze musisz sprawić sobie próbówkę, nie ważne czy ją kupisz czy zrobisz ma być funkcjonalna i dawać obciążenie = 5W. Stop powinien zapalać się po naciśnięciu której kolwiek dźwigni hamulca. Sterowanie to kabel masowy wiec w lampie masz zasilanie z styku "15".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz od kiedy "zasilanie to styk masowy" - od kiedy masa to zasilanie..? Masa to minus wiec nie ma tam zadnego zasilania. Wiec na pewno nie na czarnym, który jest masowy jest zasilanie tylko na czerwonym lub niebieskim.. Jesli teoretycznie jeden z tych dwoch to tzw "gorący" plus to na nim zawsze jest zasilanie a wiec na drugim musi sie ono pojawiac po nacisnieciu hamulca - a masa pozostaje masą.. No niech ktoś mnie poprawi jeśli plote bzdury ale mam wrażenie że mój doradca mnie po prostu zaczął brać pod włos by sprawdzić czy potrafię czytać ze zrozumieniem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...