Gość Kigam Opublikowano 16 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 witam mam nastepujacy problem wymienilem filtry powietrza na stozkow w mojej gs550 no i od tego czasu moto gorzej mi idzie objawy sa nastepujace 1 bieg luz silnik wkreca sie do czerwonego wszytko pieknie ladnie 2 kiedy jade powyzej 5-6 tys moto dlawi sie zaczyna szarpac 3 podczas jazdy generalnei gorzej wchodzi mi na obroty 4 swiece czarne 5 ogolnie wydaje mi sie ze moc spadla czarne swiece swiadczyly by o zbyt bogatej mieszance i nie bardzo rozumiem przeciez teoretycznie teraz ma wiecej powietrza wiec mieszanka na starych ustawieniach powinna byc zbyt uboga , zastanawialem sie nad przykreceniem skladu mieszanki tylko uslyszalem ze zbyt uboga mieszanka bedzie spalala sie z wieksza temperatura i moze spowodowac przegrzanie mojego wiatrolapa z 2 strony skoro swiece czarne i dlawi sie przy wyzszych obrotach to znaczy ze mieszanka jest zbyt bogata czyli jak zmniejsze to dla tego ukladu jaki teraz mam bedzie to dobra mieszanka i spalanie powinno przebiegac z odpowiednia temperatura czy zle rozumuje ? czy wakuometry rozwiazaly by moj problem ? czy pozostaje tylko obserwowanie swiecy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kigam Opublikowano 16 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 nie sa nasaczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kigam Opublikowano 16 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 zapomnailem dodac ne wiem czy toma jakies znczenie ale sa to zwykle przelewowoe gazniki a nie podcisnieniowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 16 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 kurka mam podobny problem tyle ze ja od 2 strony( nowy wydech) Wydaje mi sie ze trzeba wyregulowac gaznik do nowego przepływu.No chyba ze podobne objawy miales przed zalozeniem nowego filtraA moze ktos wie jak regulowac gaznik do nowego przepływu??? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kigam Opublikowano 16 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 przed bylo ok boje sie ze zepsulem chodz teoretycznie powinno byc lepiej ...najgorzej ze nei moge wrocic do poprzedneigo filtra pozbylem sie go juz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QuadMan Opublikowano 16 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 Cześć Wszystkim. U mnie w Raptorze był ten sam problem. ( singiel, 660 ccm, pięciozaworowy, gaźnik Mikuni podwójny ze sterowaniem podciśnieniowym iglicami ). Poprzednik założył wydech Yoshimura, filtry K&N i Dynojet do gaźnika. Okazało się, że wystarczyło minimalnie "wzbogacić" mieszankę biegu jałowego - powykręcać śruby regulacyjne ok. 0.5 obrotu. Maszyna chodzi jak rakieta ( no teraz nie bo jest zj****na :cry: ). Inna sprawa że świeca zdaża mi się okopcona - ale to chyba specyfika jazdy off-road. Firma Dynojet zaleca: wymianę filtru, układu wydechowego i modyfikację gaźnika jednocześnie :cry: .A tak na chłopski rozum - to przy większej sprawności napełniania - bo lepszy filtr - mieszanka staje się za uboga, czyli trzeba by przeregulować gażnik w kierunku mieszanek bogatszych ( większa dysza główna, inna lub wyżej iglica ). To samo przy lepszym wydechu. Ja osobiście bym spróbował pójść właśnie w tą stronę, czyli próbował wykręcić nieco śrubę ( śruby ) składu mieszanki biegu jałowego. Oczywiście wcześniej bym zaznaczył położenie pierwotne - mierząc np. ilość obrotów do całkowitego wkręcenia. Nara. QuadMan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 Czesc. Po wymianie wydechu czy filtra nalezy wyregulowac gazniki, a lepiej nawet wymienic dysze na "odpowiednie" :) Szerokiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 czeA POWIEDZ CO TO ZNACZY ''DYSZE NA ODPOWIEDNIE''.CZYM SIE KIEROWAC??POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dr.Big Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 To jasne przy ingerowaniu w system podawania(przgotowywania)mieszanki i system wydechowy zawsze trzeba zestroic na nowo gazniki lub jesli to za malo wymienic dysze.Czasami tez zmienia sie wartosc cieplna swiecy.Normalnie przy kupnie sportowego wydechu sa dysze w komplecie lub przynajmniej wskazowki i podane wymiary.Przy sportowych filtrach wlasciwie tez.W innym przypadku pozostaje metoda prob i bledow osiagnac zadowalajacy wynik :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kigam Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 troche odbiegliscie od tematu bo ja pierwszy potrzebowalem pomocy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dr.Big Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 troche odbiegliscie od tematu bo ja pierwszy potrzebowalem pomocy :) To jest na Twoj i tylko Twoj temat :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kigam Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 ale czy to normalne ze jak teraz wzbogacilem mieszanke swiece sa bardziej czarne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 Czesc Miachal. to normalne, wyreguluj poprostu gazniory, i bedzie git! pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 Witam!Potwierdzam to co powiedzieli przedmówcy, że po wymianie filtra (czy wydechu) należy wyregulować skład mieszanki. Jeżeli filtr, który założyłeś jest "sportowy" to powinien mieć zmniejszone opory przepływu w stosunku do fabrycznego. Daje to większą ilość powietrza (ameryki nie odkryłem :) ) czyli powinieneś spróbować wzbogacić skład mieszanki. Niestety w warunkach domowych nie pozostaje nic innego jak metoda prób i błędów. Ktoś pytał czy wakuometry tu rozwiążą sprawę. Odp: nie, poniewąż za pomocą wakuometrów możesz tylko zsynchronizowac gaźniki tak, aby w obu (GS 500) było równe podciśnienie.Sprawa zalanych świec. Jest możliwe, żeby przy zbyt ubogiej mieszance świeca była "zalana" i czarna jeżeli mamy bardzo ubogą mieszankę to po przekroczeniu pewnej wartości współczynnika lambda dochodzi do wypadania zapłonu (tj. do zaplonu dochodzi co któryś cykl) w takim przypadku pozostaje dużo niespalonego paliwa. Jeżeli chodzi o temperaturę spalania to ktoś napisał, że im uboższa mieszanka to wyższa temperatura spalania. Nie jest tak do końca mianowicie najwyższa temperatura spalania jest przy lambda = 1,05 czyli blisko składu stechiometrycznego, poruszając się zarówno w jedną jak i w drugą stronę ze składem mieszanki temperatura spada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 czeWSZYSCY GADAJA ZE TRZEBA WYREGULOWAC GAZNIK .ALE CZY KTOS MA SPOSOB ZEBY TO ZROBIC IDEALNIE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.