Skocz do zawartości

zmiana filtra powietrza a praca silnika


Gość Kigam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam nastepujacy problem wymienilem filtry powietrza na stozkow w mojej gs550 no i od tego czasu moto gorzej mi idzie objawy sa nastepujace

1 bieg luz silnik wkreca sie do czerwonego wszytko pieknie ladnie

2 kiedy jade powyzej 5-6 tys moto dlawi sie zaczyna szarpac

3 podczas jazdy generalnei gorzej wchodzi mi na obroty

4 swiece czarne

5 ogolnie wydaje mi sie ze moc spadla

 

czarne swiece swiadczyly by o zbyt bogatej mieszance i nie bardzo rozumiem przeciez teoretycznie teraz ma wiecej powietrza wiec mieszanka na starych ustawieniach powinna byc zbyt uboga , zastanawialem sie nad przykreceniem skladu mieszanki tylko uslyszalem ze zbyt uboga mieszanka bedzie spalala sie z wieksza temperatura i moze spowodowac przegrzanie mojego wiatrolapa z 2 strony skoro swiece czarne i dlawi sie przy wyzszych obrotach to znaczy ze mieszanka jest zbyt bogata czyli jak zmniejsze to dla tego ukladu jaki teraz mam bedzie to dobra mieszanka i spalanie powinno przebiegac z odpowiednia temperatura czy zle rozumuje ? czy wakuometry rozwiazaly by moj problem ? czy pozostaje tylko obserwowanie swiecy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurka mam podobny problem tyle ze ja od 2 strony( nowy wydech)

 

Wydaje mi sie ze trzeba wyregulowac gaznik do nowego przepływu.No chyba ze podobne objawy miales przed zalozeniem nowego filtra

A moze ktos wie jak regulowac gaznik do nowego przepływu???

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim.

 

U mnie w Raptorze był ten sam problem. ( singiel, 660 ccm, pięciozaworowy, gaźnik Mikuni podwójny ze sterowaniem podciśnieniowym iglicami ).

 

Poprzednik założył wydech Yoshimura, filtry K&N i Dynojet do gaźnika. Okazało się, że wystarczyło minimalnie "wzbogacić" mieszankę biegu jałowego - powykręcać śruby regulacyjne ok. 0.5 obrotu. Maszyna chodzi jak rakieta ( no teraz nie bo jest zj****na :cry: ). Inna sprawa że świeca zdaża mi się okopcona - ale to chyba specyfika jazdy off-road. Firma Dynojet zaleca: wymianę filtru, układu wydechowego i modyfikację gaźnika jednocześnie :cry: .

A tak na chłopski rozum - to przy większej sprawności napełniania - bo lepszy filtr - mieszanka staje się za uboga, czyli trzeba by przeregulować gażnik w kierunku mieszanek bogatszych ( większa dysza główna, inna lub wyżej iglica ). To samo przy lepszym wydechu. Ja osobiście bym spróbował pójść właśnie w tą stronę, czyli próbował wykręcić nieco śrubę ( śruby ) składu mieszanki biegu jałowego. Oczywiście wcześniej bym zaznaczył położenie pierwotne - mierząc np. ilość obrotów do całkowitego wkręcenia.

 

Nara. QuadMan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jasne przy ingerowaniu w system podawania(przgotowywania)mieszanki i system wydechowy zawsze trzeba zestroic na nowo gazniki lub jesli to za malo wymienic dysze.Czasami tez zmienia sie wartosc cieplna swiecy.

Normalnie przy kupnie sportowego wydechu sa dysze w komplecie lub przynajmniej wskazowki i podane wymiary.Przy sportowych filtrach wlasciwie tez.W innym przypadku pozostaje metoda prob i bledow osiagnac zadowalajacy wynik :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Potwierdzam to co powiedzieli przedmówcy, że po wymianie filtra (czy wydechu) należy wyregulować skład mieszanki. Jeżeli filtr, który założyłeś jest "sportowy" to powinien mieć zmniejszone opory przepływu w stosunku do fabrycznego. Daje to większą ilość powietrza (ameryki nie odkryłem :) ) czyli powinieneś spróbować wzbogacić skład mieszanki. Niestety w warunkach domowych nie pozostaje nic innego jak metoda prób i błędów.

Ktoś pytał czy wakuometry tu rozwiążą sprawę. Odp: nie, poniewąż za pomocą wakuometrów możesz tylko zsynchronizowac gaźniki tak, aby w obu (GS 500) było równe podciśnienie.

Sprawa zalanych świec. Jest możliwe, żeby przy zbyt ubogiej mieszance świeca była "zalana" i czarna jeżeli mamy bardzo ubogą mieszankę to po przekroczeniu pewnej wartości współczynnika lambda dochodzi do wypadania zapłonu (tj. do zaplonu dochodzi co któryś cykl) w takim przypadku pozostaje dużo niespalonego paliwa.

Jeżeli chodzi o temperaturę spalania to ktoś napisał, że im uboższa mieszanka to wyższa temperatura spalania. Nie jest tak do końca mianowicie najwyższa temperatura spalania jest przy lambda = 1,05 czyli blisko składu stechiometrycznego, poruszając się zarówno w jedną jak i w drugą stronę ze składem mieszanki temperatura spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...