Skocz do zawartości

Problemy - skrzynia Ural


grasser
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Ostatnio remontowałem skrzynie bez wstecznego do Urala/K-750 (wymiana łożysk, uszczelniaczy,simmeringów)

Reanimuję temat, bo nie ma sensu zakładać nowego wątku.

 

Pytanie mam, do praktryków.

Mam na stole skrzynie do 'kasztana' (obudowa emkowa, bebechy tzw.uralowe).

Wymieniam wszystkie łożyska itp. Chciałem dokupić tylne łożysko wałka sprzęgłowego - oryginalnie jest to łożysko wałeczkowe z oporem na pierścieniu górnym. Pan w 'łożyskowni' powiedział mi, że takowe jest nie dostępne w cywilizowanym świecie.

Czy faktycznie nie jest dostępne lub jego techniczny zamiennik?

Normalnie występują w handlu N lub NU - ale te mają któryś pierscień przelotowy, a tu raczej powinien być opór. A może zastosowanie NJ z oporowym pierścieniem wewnętrznym załatwi sprawę?

Zastanawiam się nad zastosowaniem zwykłego kulkowego, w dnieprze takie chodzą, wiec i tu powinny, jak sądzę. Kulka miała by i tą zaletę, że stosujac kryte mam od razu dodatkowy odrzutnik oleju.

Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym względzie?

Będę wdzięczny za pomoc.

Edytowane przez skrzydlaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci zapewne o łożysko NJ 204. Faktycznie, obecnie to łożysko ze zdejmowaną bierznią zewnętrzną jest niedostępne, ja zastosowałem takie samo łożysko tylko z ruchomą bierznią wewnętrzną. Przy składaniu wydystansuj dobrze skrzynie, przy montowaniu i demontowaniu łożysk na wałek sprzęgłowy przydała mi się prasa hydrauliczna. Odradzałbym ci stosowanie łożyska kulkowego. Skoro ruscy wstawili 3 łożyska kulkowe i "jedno" takie wałeczkowe, to musiałbyć w tym jakiś sens. Myślę, że dzisiejszy zamiennik jest nawet lepszy od oryginalnego

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiitam . Mam dnieprowska skrzynie i na 2 szarpie mi cholera a na inych nie , wygląda to tak jakby nie umiał złapać tego biegu i czasami mam problem wrzucić pierwszy bieg , czy bedzie to kieł wywalony czy coś innego? :smile:

 

Masz wywalone zęby na kole II biegu. Jeśli masz szczęście to tylko na wałku zdawczym, jesli nie, to również sprzegłowy do wymiany.

Przy okazji warto wymienić łożyska na nowe i uszczelniacze oraz zobaczyć luz na tulejkach łożyskujących koła biegowe na wałku zdawczym.

 

Nie radzę jeżdzić dalej bez naprawy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a ja mam znowu problem ze skrzynią tez od dniepra z 2 i 4 biegiem gdyż zaczeły mi one wyskakiwać?!!! po jch włączeniu .Z 2 to jest od niedawna a z 4 to juz chyba od pazdziernika i zauważyłem że po dolaniu oleju do skrzyni problem znika !Czy to jest tego wina że za mało oleju w skrzyni i te biegi mi wyskakują? CZy mam tam może cos powymieniać jakies tryby ,wałki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...