Skocz do zawartości

jakie opony stosować do kawy zx9r


Gość zbejn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak nie jeździsz na torze, to ContiRoadAttack Ci starczą. Mają tą przewagę nad Diablo, że na drodze nie wyczujesz raczej różnicy (choć na mokrym conti są lepsze wg mnie) a starczą na dłużej. Pirelli umierają po max 6 tys. km, a Conti do 8+ powinienneś dociągniąć.

 

Akurat w tym sezonie jeździłem i na Conti i Pirelli (oba komplety nówki sztuki, nie używki!). Efekt taki, że pirelli zostawiłem do wykończenia na torze, a na drodze conti. Świetnie dawały radę w drodze do Bułgarii i tam na miejscu - a jeździliśmy w deszczu i przez góry gdzie zakręty braliśmy raczej "dynamicznie". A Pirelki zawiodły mnie w deszczu...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, o zwykłych diablo. Jak bym miał corsy, to na torze miałbym miód-malina, a tak to tylko dają radę.

 

Pirelki Diablo nie uślizgują się delikatnie na mokrym, tylko łapią uślizg i... po zawodach - przynajmniej przednia. Tylna może się ślizgać. Co nie znaczy że walą się od razu. Jeahcałem na nich w ulewę 160 poznanianką (na autostradzie 240) i dawały radę. Problemem jest że nie sygnalizują że już jest dla nich za ślisko, tylko przednia jak się ślizga, to do końca, bez ostrzeżenia.

 

W podobnej sytuacji, conti daje znać drobniutkimi uślizgami, że należy dać sobie spokój... Ale nie sprawdzałem, do którego momentu ostrzega. Jakoś nie miałem wystarczająco zimnej krwi... Ale takei zachowanie jest na pewno bezpieczniejsze, nawet jeśli zaczyna się już wtedy, gdy Pirelki jeszcze dobrze trzymały...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, dziwne.

miałem przedtem Conti, a teraz Diabla i nic takiego nie zaobserwowałem,

tak się złożyło, że akurat na mokrym jechaliśmy przez góry na Węgry, oraz w Bieszczadach - i moto z sakwami, tankbagiem i pasażerką nie ślizgał się - a przecież było obładowany jak wół.

raz dla testu wystawiłem nogę - bo ten mokry (świecący asfalt) nie budził zaufania i okazało się, że przyczepność była taka, że mogłem sobie jechać, mając jedynyne oparcie właśnie na tej nodze na asfalcie - jak na lodzie praktycznie.

na samym początku irytowały mnie - bo przednia opony przy hamowaniu wcale nie jakąś super siłą zaczynała piszczeć i uślizgiwać się - ale zrobiłem tysiąc km, zawitałem w nich na tor - dotarły się po całej powierzchni i teraz są super :evil:.

przebieg to ok. 5-6kkm i nie są tak płaskie, jak D208 po tym przebiegu.

na pewno w sradzie 1000 tylna opona ma cięższy żywot niż u mnie w 9ce, ale też jej jakoś specjalnie nie oszczędzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, dziwne.

miałem przedtem Conti, a teraz Diabla i nic takiego nie zaobserwowałem,

tak się złożyło, że akurat na mokrym jechaliśmy przez góry na Węgry, oraz w Bieszczadach - i moto z sakwami, tankbagiem i pasażerką nie ślizgał się - a przecież było obładowany jak wół....

 

No właśnie. Przy podobnej jeździe, jak wchodziłeś na mokrym normalnie w zakręty i normalnie w deszczu hamujesz przodem, conti zaczyna się lekko uślizgiwać dając znać że już jest blisko. A Pirelka dalej trzyma świetnie. Aż do momentu kiedy przestaje - tylko że bez ostrzeżenia. Po prostu nie dotarłeś do tej granicy. Czego i na przyszłość Ci życzę!

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...