Skocz do zawartości

prądy w fzr600 Pomocy!! :(


fzr600
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ehh, wstyd się przyznać, ale dopiero niedawno zwróciłem uwagę, że w moim sprzęcie reg. napięcia też się strasznie grzeje. Tak jak koledzy doradzili, na allegro znalazłem wentyl z radiem do chłodzenia kart graficznych ( http://www.allegro.pl/show_item.php?item=61373265 ) i jak tylko dojdzie, zamontuje go. Do czasu jak przyjdzie, wkręcę pod reg. jakiś kawałek blach (jako alternatywny radiator) i przesmaruje pow. styku pasta termoprzewodząca no i nie będę za mocno sprzęta kręcił. Powinno styknąć

Pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to napięcie mierzyłem przy kostce która wchodzi do regulatora. Mierzyłem na włączonym silniku przy dodawaniu gazu. I przy podłączeniu amperomierza wskazywało przy włączonym silniku na wolnych obrotach bez świateł 10 A a na włączonych światłach ok 4 A a przy dodawaniu gazu te ampery nieźle wzrastały...:/ nie chce żeby mi sie to wszystko znowu popaliło...

 

Sorry, że się czepiam, ale piszesz najpierw o pomiarze napięcia, a potem o wyniku w amperach. Coś tu nie gra, generalnie, bo ja jestem z elektryki lama, ale wiem, że napięcie mierzy się w innych jednostkach ;)

 

Generalnie, na zaciskach aku powinieneś mieć (w czasie pracy silnika, przy około 4-5krpm) około 13.5-14.2 V _napięcia_prądu_stałego_ (wartości typowe, nie sprawdzałem serwisówki do FZR).

 

Jeżeli chcesz sprawdzić sam alternator, to musisz odłączyć jego kostkę od instalacji, odpalić, i w czasie pracy silnika (ponownie około 4-5 krpm) pomierzyć _napięcie_zmienne_ pomiędzy poszczególnymi parami przewodów. Z typowego altka wychodzą trzy przewody, po jednym na każdą fazę, a Ty masz pomierzyć napięcie zmienne pomiędzy tymi fazami, razem trzy pomiary. Wyniki pomiarów dla zdrowego alternatora (znowu wartość typowa) powinny wynosić około 60V.

 

Jeżeli wszystkie pomiary wychodzą w porządku - to instalację masz w pełni sprawną, a regler się grzeje najprawdopodobniej dlatego, że "ten typ tak ma" ;). Trochę mnie martwi to, że popaliło Ci żarówki i moduł, być może wtedy dodatkowo pojawiła się jakaś zwara (tfu, tfu, odpukać), bo jak dotąd w każdej znanej mi FZR, VFR i CBR w której padł regler - po prostu nie było ładowania, a nie było żadnych nagłych mega-skoków napięcia, ani uszkodzeń instalacji innych niż sam regler.

 

W każdym razie jeżeli wyniki pomiarów masz OK, to zainstaluj sobie , jak koledzy radzili - zestaw chłodzący w postaci radiatora i wiatraczka, i lataj niczym się nie martwiąc. Swoją drogą niedawno gdzieś na Sieci widziałem patent z chłodzeniem reglera wodą, coś jak modne ostatnio wodne chłodzenie komputerów, podpięte normalnie do chłodnicy motocykla. To jest dopiero overkill ;) Niestety, nie mogę teraz znaleźć fotek, ale wierzcie mi - robiło wrażenie. Trzeba mieć fantazję ;)

 

--

pzdr

yahoo & 636 '02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem jak to określić' date=' ale parzy tak, że nie można na nim ręki 3mac[/quote']

 

aktualnie w moim moto (vfr rc36) mam zamocowany regler od cbr f1. mialem takze oryginala (spalil sie) i na obu nie szlo utrzymac raczki dluzej niz 0.5s :mrgreen: aktualnie mam wrzucony wiatrak na regler ten od f1, regulator jest przez paste termoprzewodzaca mocowany do ramy i jest ciut lepiej ale i tak sie grzeje. sadze jednak, ze nie ma juz tragedii, bo raczke potrzymam na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...