Skocz do zawartości

Niski prad ladowania ETZ 250


Łukasz Kozik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z elektryka w ETZ 250. Od zeszłego sezonu jak włączę moto to na niskich obrotach przy włączonych światłach mam kłopoty z migaczami, światło główne przygasa, oczywiście po dodaniu gazy wraca. Gdy motocykl nie jest włączony a włączę światła i migacz tego zjawiska nie ma. Do tego doszło jeszcze to ze ładowanie występuje dopiero przy wysokich obrotach, ponad 1700, kiedyś nawet poniżej 1000 było. Wymieniłem regulator na elektroniczny. Teraz ładowania niema czasem nawet przy 3 tys., zawsze po starcie zimnego moto. Kiedyś tak nie było. Ładownie było zawsze jak tylko zaczął pracować silnik. Żeby prąd ładowania wrócił musze dobrze zakręcić silnik (okolice 5 tys.) ładowanie w ów czas wraca, ale jak obroty zejda ponizej 1,5 to znów znika i trzeba kolejny raz dać 5000 obrotów. Niestety nie jest to regola czasem moto nie gubi ładowania i jest ok. Nie dawno wymieniłem akumulator, na zelowy, ale tylko 5 AH, jezedze raczej małe dystanse. Mam tez jeszcze jeden objaw. Gdy jadę na światłach, ale TYLKO w tedy, motocykl potrafi zagasnąć, nie można go w ów czas odpalić. Dopiero jak przełączę stacyjkę na inny tryb moto zaskakuje od pierwszego kopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz stan Wirnika...u mnie bylo to samo i okazalo sie ze momentami ma przebicia miedzyzwojowe...i objawy mialem podobne. Bez swiatel chodzil dobrze i ladowanie bylo na poziomie 14-15V jak mu zazucilem swiatla to napiecie ladowania schodzilo do 11V ale czasami bylo i 14V. W kazdym razie wymiana wirnika pomogla. A i jeszcze jedno sprawdz stan wsowek (zarowno te przy alternatorze, akumulatorze jak i mostku prostowniczym wraz z reglerem) Przyjzyj sie czy nie sa zasniedziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy miernik uniwersalny z funkcją sprawdzania ciągłości obwodu (przy zwarciu miernik piszczy) lub od biedy omomierz. W obu przypadkach przytykasz sondę miernika do jednej z płytek komutatora a drugą dotykasz po kolei do pozostałych i tak sprawdzasz wszystkie płytki (troche żmudne). Proponuje sprawdzić też czy któreś z uzwojeń nie ma przebicia na mase. (analogicznie). Potem tym samym przyrządem sprawdź uzwojenie wzbudzenia. Odłącz uzwojenie wzbudzenia od masy, przytknij jedną sonde miernika do zacisku DF, a druga do masy. Jeżeli zapiszczy - masz przebicie. Zmierz też opornośc uzwojenia wzbudzenia. Odłącz oba zaciski i zmierz opornośc, powinno być w granicach 1,7 - 2,1 ohma. Jeżeli jest poniżej 1,7 ohma - masz zwarcie w uzwojeniu. Uff...to na tyle :twisted: Sprawdź i napisz co było nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !

 

No to naprawilem. DZIEKI wszystkim za pomoc.

Kupilem sobie czujnik i tak :

na starym wirniku opór pomiędzy rolkami był spory, przeszło kilkanaście omów. Na nowym, a właściwie z odzysku było okolo 2.

Na stojanie starym na niektórych płytkach czujnik nie mógł ustalić wartości, ch chwila ją zmieniał i gubił się na nowym (czyli z odzysku) było wszsędzie 0,6 Ohma.

 

Jak ktoś wie to niech napisze jaki opór powinien stawiać kabel w instalacji MZ ?? U mnie gdzie nie dotkne mam okolo 1,2 ohma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...