Łukasz Kozik Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Mam problem z elektryka w ETZ 250. Od zeszłego sezonu jak włączę moto to na niskich obrotach przy włączonych światłach mam kłopoty z migaczami, światło główne przygasa, oczywiście po dodaniu gazy wraca. Gdy motocykl nie jest włączony a włączę światła i migacz tego zjawiska nie ma. Do tego doszło jeszcze to ze ładowanie występuje dopiero przy wysokich obrotach, ponad 1700, kiedyś nawet poniżej 1000 było. Wymieniłem regulator na elektroniczny. Teraz ładowania niema czasem nawet przy 3 tys., zawsze po starcie zimnego moto. Kiedyś tak nie było. Ładownie było zawsze jak tylko zaczął pracować silnik. Żeby prąd ładowania wrócił musze dobrze zakręcić silnik (okolice 5 tys.) ładowanie w ów czas wraca, ale jak obroty zejda ponizej 1,5 to znów znika i trzeba kolejny raz dać 5000 obrotów. Niestety nie jest to regola czasem moto nie gubi ładowania i jest ok. Nie dawno wymieniłem akumulator, na zelowy, ale tylko 5 AH, jezedze raczej małe dystanse. Mam tez jeszcze jeden objaw. Gdy jadę na światłach, ale TYLKO w tedy, motocykl potrafi zagasnąć, nie można go w ów czas odpalić. Dopiero jak przełączę stacyjkę na inny tryb moto zaskakuje od pierwszego kopa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Witam,proponuje sprawdzić stan szczotek w prądnicy, mogą być zużyte (krótkie) oraz przeczyścić styki. (z reguły to wystarcza :) ) pozdrawiam Filip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Kozik Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 :/ Szczotki wymienione niedawno, okolo 400 km temu, styki są ok, po zimie wszystko czyszczone, podejrzane wymienione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosue Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Sprawdz stan Wirnika...u mnie bylo to samo i okazalo sie ze momentami ma przebicia miedzyzwojowe...i objawy mialem podobne. Bez swiatel chodzil dobrze i ladowanie bylo na poziomie 14-15V jak mu zazucilem swiatla to napiecie ladowania schodzilo do 11V ale czasami bylo i 14V. W kazdym razie wymiana wirnika pomogla. A i jeszcze jedno sprawdz stan wsowek (zarowno te przy alternatorze, akumulatorze jak i mostku prostowniczym wraz z reglerem) Przyjzyj sie czy nie sa zasniedziale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Kozik Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Sprawdz stan Wirnika...u mnie bylo to samo i okazalo sie ze momentami ma przebicia miedzyzwojowe... Jak to mozna sprawdzić domowymi metodami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosue Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 hmm...sprawdz amperomierzem jaki prąd plynie w obwodzie przy wlaczonych/wylaczonych swiatlach... (amperomierz podlacza sie szeregowo w obwod) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Wystarczy miernik uniwersalny z funkcją sprawdzania ciągłości obwodu (przy zwarciu miernik piszczy) lub od biedy omomierz. W obu przypadkach przytykasz sondę miernika do jednej z płytek komutatora a drugą dotykasz po kolei do pozostałych i tak sprawdzasz wszystkie płytki (troche żmudne). Proponuje sprawdzić też czy któreś z uzwojeń nie ma przebicia na mase. (analogicznie). Potem tym samym przyrządem sprawdź uzwojenie wzbudzenia. Odłącz uzwojenie wzbudzenia od masy, przytknij jedną sonde miernika do zacisku DF, a druga do masy. Jeżeli zapiszczy - masz przebicie. Zmierz też opornośc uzwojenia wzbudzenia. Odłącz oba zaciski i zmierz opornośc, powinno być w granicach 1,7 - 2,1 ohma. Jeżeli jest poniżej 1,7 ohma - masz zwarcie w uzwojeniu. Uff...to na tyle :twisted: Sprawdź i napisz co było nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 ale jak obroty zejda ponizej 1,5 to znów znika i trzeba kolejny raz dać 5000 obrotów Ja też coś takiego miałem, okazało sie że jedna szczotka sie zawieszała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Kozik Opublikowano 22 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2005 Cześć ! No to naprawilem. DZIEKI wszystkim za pomoc.Kupilem sobie czujnik i tak :na starym wirniku opór pomiędzy rolkami był spory, przeszło kilkanaście omów. Na nowym, a właściwie z odzysku było okolo 2. Na stojanie starym na niektórych płytkach czujnik nie mógł ustalić wartości, ch chwila ją zmieniał i gubił się na nowym (czyli z odzysku) było wszsędzie 0,6 Ohma. Jak ktoś wie to niech napisze jaki opór powinien stawiać kabel w instalacji MZ ?? U mnie gdzie nie dotkne mam okolo 1,2 ohma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 22 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2005 Hej,Jeżeli jest to niewielka wartość w granicach 1-3 ohmow to wszystkio jest jak najbardziej ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.