pol Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 Kupilem motocykl, byl sprowadzony z Francji w 2000r, nie byl rejestrowany w kraju ale papiery mial (...) Wczoraj bylem najszczesliwyszym czlowiekiem na swiecie, dzisiaj jestem najnieszczesliwszym czlowiekiem na swiecie... Jednak sprzedajacy okazal sie nieuczciwy i to o czym marzylem przez wiele lat, ciezko pracowalem, co przejezdzajac sprawialo ze serce mi drzalo (motor...), nogi uginaly sie okazalo sie ze nie ma papieru jednego... Dzisiaj poszedlem do urzedu komunikacji zeby sie zapytac ktore dokumenty z francji nalezy przetlumaczyc i kobieta powiedziala mi ze wszystko to co mam ale mi brakuje jednego- stalego dowodu rejestracyjnego lub zaswiadczenia ze nie mozna dac dowodu... Mam czasowy dowod rejestracyjny i podobno dawniej (rok czy dwa lata temu) rejestrowali jak sie mialo ten papier a teraz nie chca... Druga sprawa jest to ze motor sprowadzony byl w 2000r a dzisiaj sie dowiedzialem ze i tak mu musze oplacic karte pojazdu (1200zl...). Kasa to nic, zaplacil bym ale nie wiem co z rejestracja... Mam straszliwy problem, importer ktory ten motor przywiozl mowi ze nie ma zadnych innych papierow i nic nie moze zaltwic wiecej do niego (to bylo 3 lata temu przywiezione) i mi mowi zebym napisal pismo do urzedu komunikacji ze motor ma wszystkie papiery, jest niekradziony i wtedy kiedy byl sprowadzony mial wymagane papiery a ze im sie prawo zmienilo to nie moze oznaczac ze go mi nie zarejetruja...(podobno prawo w stecz nie dziala) ja nie wiem co mam robic, przezywam cos strasznego, koles u ktorego kupilem motor zapewnial mnie ze nie ma problemow z rejestracja zadna i nie ma zadnych oplat a tu du*a z jednym i drugim. Karte to moze jeszcze rozumie bo to w styczniu tego roku weszla ustawa ze nawet jak sie sprowadzilo motor wczesniej placi sie wiec koles mogl nie wiedziec. Koles mowi ze byl z tymi papierami rok czy dwa temu i mowili ze starcza do rejestracji i tym motywuje sie. Mowi ze juz kase wydal ktora mu zaplacilem. Dalej nie wiem co robic, moze macie jakis pomysl? Moze wiecie co zrobic? RATUNKU! i w dodatku sie dowiedzialem u importera jak z nim gadalem (importer 3 lata temu sprowadzil motor i sprzedal kolesiowi ktory go nie rejestrowal a ja od kolesia kupilem) ze motor byl we francji w jakis czesciach, potem skladany czy cos takiego ale wszystkie numery i wszystko sie zgadza...motor byl przywieziony nie jako czesci, czy zlom ale jako calosc- normalny dzialajacy motor. Czy moze ktos wie jak mi pomoc? Czy ktos zna sie na tym ? moze moje marzenie legly w gruzach ale Wy nie dajcie sie tak jak ja zrobic w ciula, uwazajcie zeby Was nie spotkalo takie nieszczescie jak mnie. Zycze Wam wszystkiego najlepszego i zebyscie nie przezywali nigdy tego co ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 zeskanuj dokumenty i przeslij mi je, zobaczę co da się zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol Opublikowano 11 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 ok zaraz sie za to biore, a jesli ktos chce wiecej wiedziec o sprawie zapraszam do tematu Transport Motocykla i Jakie Papiery do rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 12 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2003 Obejrzałem sobie Twoje dokumenty i nie wygląda to dość dobrze. Pomijając dokumenty francuskie (nie znam ani tego języka, ani dokumentów potrzebnych z Francji), na SADzie masz kod towaru 87112093. oznacza to, że ten motocykl przyjechał jako część i prawdopodobnie urzędnicy tak to traktują. Nie wiem po chooj były robione takie kombinacje bo cło wyszłoby tyle samo, ale musisz wiedzieć, że sprzedający doskonale o tym wiedział. Kod towaru dla motocykla w Twoim przypadku powinien być 87112000. Jeśli znajdę czas to przejdę się w piątek z tymi papierami do swojej znajomej i wypytam. Jeśli nie, to będę mógł to zrobić dopiero pod koniec przyszłego tygodnia bo wyjeżdżam.Tymczasem przetłumacz sobie francuskie świstki i udaj się z nimi do jakiegoś adwokata. Ps. nie załamuj się, coś się wymyśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol Opublikowano 13 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2003 nie wiem czy on przyjechal jako czesci, nie mam ich teraz przy sobie (dokumentow) ale wydawalo mi sie ze pisalo motocykl jako calosc tyle ze na fakturach koles przywozi czesci do innych samochdow (silnik do opla np.), a ten dokument z francji to czasowy dowod rejestracyjny a oni zeby zarejestrowac zadaja stalego dowodu rejestracyjnego lub czasowego dowodu rejestracyjngo + zasiadczenia o wyrejestrowaniu pojazdu (z francji wszystko musi byc) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol Opublikowano 13 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2003 faktycznie nr jest ten co mowiles ale pisze: Uzywany motocykl Yamaha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2003 Kod towaru dla motocykla w Twoim przypadku powinien być 87112000. a nie 87115000 ? czy moze ta 4 od konca cyfra oznacza kraj? bo ja mam tak na sadzie, a moto z niemiec ?? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 15 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2003 czwarta cyfra od końca oznacza kategorię pojemnościową1- 50 ccm2- 50-250 ccm3- 250-500 ccm4- 500-1000 ccm5- pow 1000 ccm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 czwarta cyfra od końca oznacza kategorię pojemnościową1- 50 ccm2- 50-250 ccm3- 250-500 ccm4- 500-1000 ccm5- pow 1000 ccm 8O 8O 8O 8O 8O czyzbym mial zle wypelnione sady? moj numer powinien byc 4 a nie 5 8O 8O 8O :? :? :? :? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 zarówno VX jak i M-72 mają powinny mieć 4. Mój VN ma 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 a czy sie cos nie pozmienialo ?, bo zarowno vx800 jak i kawasaki ZX900B maja kod 5, yamaha thunder cat 600 ma kod 4, to wszystko jest na tym jednym sadzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 całkiem możliwe, że z piątką idą od 800 wzwyż.Ale jak dobrze pamiętam kiedyś celnik pokazywał mi kategorie i ostatnia zaczynała się od 1000.Może pozmieniali, sam już nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol Opublikowano 18 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 to jak, czy wkoncu to przyjechalo jako czesci czy jako co i czy jesli bym zdobyl papier potrzebny to czy to sprawialo by ze nie mogl bym zarejestrowac moto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 jutro przejdę się do Urzędu Miasta, to dam Ci znać czego się dowiedziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.