Kilvov Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 zacznijmy od tego, że moje pojęcie o mechanice jest tego..ee.. no nigdy nie mialem motorynki ani tego typu sprzęta więc czego można odemnie wymagać :P to moje pierwsze moto i mam ją od 2tygodni, zrobiłem wkoło domu 5km :D w miejscu gdzie jest wkręcona świeca coś wycieka :? nie wiem dokładnie co to jest [bo nie ma zapachu, ani koloru, ani nie zostawia plam po wyschnięciu - podobne do tego co mam zalane w chłodnicy]. Sprawdziłem poziom płynu w ukł chłodzenia - zbiorniczek wyrównawczy pełny, więc o wiele za dużo. Spuściłem do poziomu pomiędzy max a min i myslalem, że przestanie już wyciekać... :P nadal to samo. kilu sugerował uszczelkę pod głowicą dzisiaj koło południa pojeździłem chwilkę [głównie ćwiczenie ruszania pod górkę czyt. wieżdzanie na podjazd przy bramie :P ] i z przerażeniem zauważyłem, że wskazówka temperatury jest już na końcu skali 'czerwonego', odstawiłem moto w cień, po chwili ostygło (dziwne wydało mi się to, że ani wydech, ani chłodnica nie było jakoś przerażająco gorące - po prostu troche cieplejsze niż można by trzymać rękę, ale nie na tyle żeby się poparzyć). Godzine temu znowu się przejechałem [już jest chłodno], specjalnie cały czas byłem w ruchu dla lepszego nawiewu na chłodnicę. Niestety wskazówka temp znów zaczęła się zbliżać do 'czerwonego' więc odstawiłem moto i wróciłem do domu ;) dodam jeszcze, że moje przejażdżki odbywają się na 1 i 2 biegu :lol: i nie przekraczają 6tysięcy obr gdyż uliczka jest krótka :D nsr rok '98, spawany lewy podnóżek kierowcy i końcówka [ta z gumką] dźwigni zmiany biegów, malowanie wygląda na oryginalne ale tak jakby odnawiane, na chłodnicy taka plastikowa kratka jest pęknięta na jednym żeberku, a same żeberka chłodnicy są tak jakby przyklapnięte [nie są nastroszone tak jak normalnie :P], na takim czarnym grubym rurku idącym z chłodnicy do cylindra z korkiem [z napisem zeby nigdy nie otwierać gdy gorące] od strony cylindra jest takie metalowe do zaciskania - to ma polski napis <więc było na 95% w jakimś celu demontowane :? jeśli ktoś zadał sobie pytanie: to po ch on ją kupował jak widział, że nie taka cudowna - odpowiadam - 4800, zobaczcie po ile chodzą nsrki z tego rocznika na allegro :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 a wentylator na chlodnicy sie nie wlaczal ?? sprawdz jeszcze :1: poziom plynu w chlodnicy 2:olej w skrzyni - stan i kolor czy moto nie kopci jakos dziwnie na bialo jak by para ?? a co do zbiorniczka to normalne bo zagoraca woda w chlodnicy ucieka do zbiorniczka a ze zbiorniczka nadmiar wyleci poza moto (tak mam w kawie) odpal moto i zabacz czy w chlodnicy woda sie przelewa moze masz z pompa cos nie tak lub termostat nie puszcza a co do tego wycieku z glowicy to ciezko cos powiedziec na oko cza by do mechanika a przynajmniej jakies fiszki obadac p.s czy w chlodnicy masz wode czy plyn chlodniczy ?? jaki ma kolor plyn chlodniczy ktory masz zalany ??? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 w tym moto nie ma wentylatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 a same żeberka chłodnicy są tak jakby przyklapnięte [nie są nastroszone tak jak normalnie ] to moze przez to sie grzeje a wszystkie tak sa czy tylko nie liczne bo u mnie kilka tez tak jest ale wszystko smiga (zamierzam je prostowac;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 Wiec tak. Nie patrz czy jest woda w zbiorniczku tylko obadaj jak to wyglada w chlodnicy. Nastepnie dotykajac wszystkich przewodow w ktorych plynie ciecz sprawdzaj czy sa cieple. Jezeli sa zimne to albo uklad zapowietrzony albo masz problem w pompa. Jak cieknie Ci spod swiecy to odrazu zmieniaj uszczelke pod glowica zanim woda narobi syfu. Najlepiej zrob tak:1. Zmien caly topend (komplet uszczelek na cylinder. Do DT125r za komplet Atheny dalem 50zł)2. Zlej stary plyn i wlej jakis nowy ale nie koncentrat i pamietaj o odpowietrzeniu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 2:olej w skrzyni - stan i kolor oleju w skrzyni było bardzo mało, nie pokazywało się nawet na tym kółku, ale przed uzupełnieniem specjalnie włożyłem śrubokręt żeby zobaczyć kolor oleju - taki sam jak tego z butelki. Uzupełniłem olej odpaliłem pochodził trochę, poziom na 'oczku' tak na połowie tylko, że tak jakby nagar czy cuś się wytrąciło bo czarne i sie nie przelewa. czy moto nie kopci jakos dziwnie na bialo jak by para ?? kopci normalnie p.s czy w chlodnicy masz wode czy plyn chlodniczy ?? jaki ma kolor plyn chlodniczy ktory masz zalany ???wodę to moze przez to sie grzeje a wszystkie tak sa czy tylko nie liczne no z pół chłodnicy, ale sama chłodnica nie jest jakoś zbytnio rozgrzana więc raczej nie ma problemu z odpowadzaniem ciepła więc bez mechanika się nie obędzie :( muszę się umówić na wizytę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 nie uzywa sie czystej wody do chlodzenia - to tak na przyszlosc Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Mozna czystej =destylowanej jak jest lato, a zima wiadomo plyn. Chociaz ja i tak zawsze leje motula do chlodnic motocyklowych. Ale jak kto lubi. Musisz koniecznie wymienic uszczelke pod glownica, jesli naprawde widac wode tam gdzie opisales nie odpalaj wiecej moto tylko wymien to co trzeba czyli uszczelke pod glowica. A z ta temperatura to tez jak pisal enduroguy najpierw zlej stary plyn, kup nowy zalej chlodnice i zbiorniczek wyrownawczy i odpowietrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 I wez olej w skrzyni zmien zeby byl caly nowy. Mozna czystej =destylowanej jak jest lato Można ale w moim przypadku sie to nie sprawdza bo sie woda gotuje :( . W DT'tce nawet płyn kilka razy zagotowalem :roll: . Woda destylowana nie zaszkodzi ale nie chlodzi tak dobrze jak płyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.