Skocz do zawartości

ISKRa niesystematyczna w WSK 125


motor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a i magnesy są idealnie nad cewka podczas otwierania się platynek.

Ja to właściwie nie jestem pewien czy magnesy podczas otwierania sie platynek powinny być dokładnie nad cewką czy raczej właście w połowie drogi z jednego magnesu na drugi bo zdaje sie właśnie wtedy następuje największa zmiana pola magnetycznego. Właśnie wtedy gdy oba bieguny cewki są pomiędzy jednym magnesem a drugim.

Ps. To są tylko moje teoretyczne rozważania, ale warto spróbować.

Jak ktoś jest pewien to niech mnie poprawi, sam jestem ciekaw czy cewka ma być dokładnie nad magnesami czy właśnie pomiędzy jednym magnesem a drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dlaczego tak sie uczepiliście tego położenia magnesów?

przecież to nie wirujące magnesy powodują przeskok iskry(nie bezposrednio) gdyby ktoś nie wiedział to w tej cewce są dwa uzwojenia: pierwotne i wtórne(?), pierwsze ma małą ilośc zwojów i to w nim indukuje sie prąd, przerwanie tego obwodu za pomoca platynek powoduje gwałtowna zmianę pola a co zatym idzie indukuje sie duże napiecie w drugim uzwojeniu i przeskok iskry (tak mniej-wiecej)

jeżeli nitowanie jest oryginalne to nie ma co roztrząsać tej kwestii;

 

a co o problemu-to trzeba sprawdzic stan platynek , czy aby wypalone nie są

może sensownie będzie wymienic, ale ja ostatnio jak wymieniałem to okazało sie, że nowe(!!!) platynki ni h...a do siebie nie pasują...ot rzemiosło...wyprostowałem i gra:)

 

aha, możesz jeszcze sprawdzić świece, coby czysta była i odstep elektrod 0,4-0,6mm,

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dlaczego tak sie uczepiliście tego położenia magnesów?

przecież to nie wirujące magnesy powodują przeskok iskry(nie bezposrednio) gdyby ktoś nie wiedział to w tej cewce są dwa uzwojenia: pierwotne i wtórne(?), pierwsze ma małą ilośc zwojów i to w nim indukuje sie prąd

Indukuje się prąd ale należy dodać że prąd przemienny, w uproszczeniu można przyjąć że sinusoidalny, więc gdy przerwiesz obwód pierwotny cewki akurat wtedy gdy prąd jest w okolicach przechodzenia przez 0 to iskra będzie bardzo słaba albo w ogóle jej nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy kolego nie masz zwarć w okolicy przykręconych przewodów do młoteczka ?? oby..

 

nie juz sprawdzałem... nawet wziełem i przedłuzylem kabelki i teraz(oczywisie tym czasowo) wystaja a miejsce łaczenia jest porzadnie zaizolowane.

 

nie tu szukać probleu :icon_idea:(

 

Dzisiaj nie ma sniegu to ide go przepchnać przez cała ulice i sprawdze czy odpali...

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem podobny problem!!! kupielem sobie wsk od "mordercy" ;) do rozbierania motorow uzywal przyslowiowego " mlotka i majzla" Ginela mi iskra za chiny nie szlo wyregolowac platynek . Uklad zaplonowy to z 10 razy rozbieralem i co sie okazalo wsk ma tak duze magne ze mozna je bardzo szybko pogiac a gosc do sciagania magneta uzywal sbubokreta no i troche zdeformowal to magneto!!! Moja rada jest taka; pokopaj troche starterem i popatrz sobie z gory czy nie bije to magneto na boki jesli nie to bedziemy myslec dalej POZDRO ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz sprawdziłem niestety nie bije ;)( zmierzyłem odległości miedzy sąsiadującymi magnesami sów miarka i były identyczne:(( podejrzewam ze cewka się wygiela... zamatuje nowa.

 

P.s nie używałem mlotka i majzla ;) ściągacz własnej roboty ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz sprawdziłem niestety nie bije ;)( zmierzyłem odległości miedzy sąsiadującymi magnesami sów miarka i były identyczne:(( podejrzewam ze cewka się wygiela... zamatuje nowa.

 

P.s nie używałem mlotka i majzla :) ściągacz własnej roboty ;p

Zacznij szuakć problemu tam gdzie sie nie spodziewasz :biggrin: Czyli w tym co piszesz na poczatku tematu,. JA najpierw uderzył" bym w cewke WN ( moze być wadliwa i do zmiany-wyprobował na innej) , kondens to raczej odpada( iskryzlo by na stykach wtedy mocno ) , kabli raczej nie mas zpoluzowanych.... CZYLI CEWA :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzy okazji wymień styki przerywacza na nowe.

 

A czy przy młoteczku masz tą blaszkę dobrze wygiętą i o odpowiedniej spręzystości (odpowiadającą za zamykanie młoteczka), czy tam gdzie ta blaszka jest przykręcona śruba, są podkładki ebonitowe? Czy ta śrubka trzymająca tą blaszkę jest dobrze zaizolowana?

 

Ja dwa lata temu miałem problemy ze swoim motocyklem. Jednego dnia miałem zrobić ponad 150km, wyjechałem rano, wróciłem w nocy. Miałem problemy z przerwami w występowaniu iskry. Walczyem z tym długo, bo na początku obstawiałem różne warianty, ale od kiedy gdy kawałeczkiem taśmy izolacyjnej zaizolowałem tą śrubkę wyżej wspomnianą, moje kłopoty sie skończyły, teraz mój piękny zabytek jeździ z prędkościami 80km/h (a może więcej ;) ) i kompletnie nie mam z niczym problemów. Tylko robie robie regulacje, ale to kwestja eksploatacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przyczyną niewłasciwej iskry moze być kondensator.widocznym objawem tego uszkodzenia jest ''pełna''niebieska iskra na stykach przzerywacza i słaba,na elektrodach Swiecy.

Sciagnij prawa pokrywe silnika i sprawdz rozwarcie styków przerywacza obracajac magnetem.Przerwa miedzy młoteczkiem a kowandełkiem powinna byc 0,2-0,3mm.Sprawdz iskre na przerywaczu albo wymien moim zdaniem cały przeywacz to morzesz miec walniente albo kondensator.

Pozdro!! :icon_mrgreen:

 

Przyczyną niewłasciwej iskry moze być kondensator.widocznym objawem tego uszkodzenia jest ''pełna''niebieska iskra na stykach przzerywacza i słaba,na elektrodach Swiecy.

Sciagnij prawa pokrywe silnika i sprawdz rozwarcie styków przerywacza obracajac magnetem.Przerwa miedzy młoteczkiem a kowandełkiem powinna byc 0,2-0,3mm.Sprawdz iskre na przerywaczu albo wymien moim zdaniem cały przeywacz to morzesz miec walniente albo kondensator.

Pozdro!! :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

kopie w kopkę to nie ma iskry ;/ ale pokręcę szybko kołem na biegu to iskra się pojawia i to całkiem ładna(duża i niebieska)(pokręcę kołem bo silnik ten mam założony w gokarcie).

 

ktoś wie dlaczego iskra jest na wysokich obrotach a na niższych jej nie ma ?? (przed zmieleniem śrubki o platynki sprzęcik śmigał jak głupi) i przy okazji podajcie jaka powinna być średnica szczeliny miedzy otwartymi platynami...

 

 

mój kumpel ma ten sam problem w WSK 125 nie wiadomo o co chodzi.

 

Ja obstawiam na cewke zapłonową.Nie wiem bo ten kumpel jeszcze nie wymieniał.

Jak będziemy wiedzieć o co chodzi to napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...