wieczny student Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 ja remontujac urala (ktory miał orginalne gaźniki z 1970, chyba k301G) postanowilem kupić nowe (wszak te stare były już "stare"). kupiłem te o ktorych mówi gobert. w siedlcach zapłaciłem z komplet 240pln. do zamocowania ich na stare głowice zastosowałem standardowe przejściówki. moto rzeczywiści uzyskałało moc y przy wyższych prędkościach, lecz nie potrafiłem ustawić wolnych obrotów :roll: ... a ustawiałem je pare razy w tygodniu. krąży o nich taka opinia:dobre, oszczedne, ale cholernie cieżkie do ustawienia... miał ktoś z nimi takie przygody? założyłem stare, ino dysze wymieniłem i moto dziala pieknie. odpala od razu (2, 3 kopnięcia :mrgreen: ).ps: wiem, ze ural to nie dolniak :) i w dodatku to nie k750, ale wtrąciłem swoje trzy grosze coby temat nie zdechł :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leto Opublikowano 27 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 No, no, no...! Student szacownego, bez mała "siostrzanego" wydziału ! :) Z tej strony stary i mocno już przechodzony MEiL'owiec. :)Powiedzże mi, studencie, co myślisz o instalowaniu innych karburatorów ? Np. od Jawy, od CZ'y, od Simsona, czy wręcz od Wiejskiego Sprzętu Kaskaderskiego...?Funkcja celu: jak w pierwszym post'cie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galar Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 Miałem kłopoty z ustawieniem gaźników k-68ale po ich rozebraniu, choć były nowe, usunąłemz kanałów biegu jałowego zanieczyszczenia poprodukcyjne.Od tej pory dnieper ma ustawione obroty tak, że chdzi jak dolniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 Leto: witaj melowcu :-)! jest u mnie paru co z melu uciekli :-D . jeszcze nie kombinowałem z gaźnikami od innych niż radzieckie boxery motocykli. podobno gaźniki od ts'ki daja mocny dół. była o tym duskusja na forum. kolega Pipcyk poruszył ten temat gdy ulepszał swego dniepra. ja kompletuje teraz silnik od m67, troche go spróbuje podkręcić i założyć gaźniki od jawki... zobaczymy co z tego wyjdzie. na razie posiadam wiedze czysto teoretyczną. nawet mnie zdziwiło ze gaźniki od dwusuwów daja lepsze efekty w czerosuwach radzieckich :roll: (ale ja też jestem nowicjusz w tej materii :) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leto Opublikowano 28 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Gaźniki od jawki, powiadasz.... A jak to wygląda od strony czysto geometrycznej ? Gaźniki sowieckie są "prawe" i "lewe", zaś reszta występuje (chyba) tylko w jednej odmianie, a jak wiadomo jest to kostrukcja chiralna. Nie będzie albo przeciwwskazań mechanicznych, albo kwestii "głupiego wyglądu", gdy zainstaluje się dwa takie same gaźniki na obie burty motocykla ?A z innej beczki - na pewnej stronce, na którą na pewno każdy posiadacz radzieckiego weterana trafił (lub prędzej czy później trafi), znalazłem "turbo" do bokserów. Jest to wężyk łączący kanały dolotowe (chyba) obu cylindrów. Rzekomo ma dawać kolosalne zalety i profity ! To rzeczywiście działa ? Ty, jako samochodziarz, wypowiedz się na ten temat. Teoretycznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 1: gaźniki z kwadratową komorą pływakową (k-68) mam dwa lewe (zakłądając ze ten dynks do zatapiania pływaka w celu zalewania gaźników jest umiejscowiony na gaźniku od strony motocykla). tak wiec chyba nie ma znaczenia... ważne zeby paliwo z powietrzem sie mieszało. wszystko działało pieknie oprócz nieszczesnych wolnych obrotów.2: http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...ht=ruskie+turbo ruskie turbo ma za zadanie wyrównywać ciśnienie w kanałach dolotowych by silnik był elastyczniejszy, zyskał mocny dół. po zamontowaniu trzeba troche podregulować gaźniki. używanie "turbo" przy dobrze nastawionych gaźnikach zwieksza spalanie o 0,5 litra. jedni mówią ze to pic na wode, inny ze działa. osobiście jeszcze nie widziałem nikogo z takim wynalazkiem na własne oczy. sam tez nie zamontuje bo i tak osiagi mi wystarczają. a wiedze mam z forum. co do samochodziarstwa i teori... na pierwszym roku miałem matme, matme, matme, mechanike ogólną, troche matmy (non stop same wzory itd blablabla)... o samochodach na razie nic nam nie wspominają, wiec teorii ci tu nie wyłoże :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leto Opublikowano 28 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Cholera... :)(Każdy tu, widzę, przedstawia inną opinię, inną wiedzę... Jedni mówią, że coś jest super, inni, że badziewie. Może montowali to samo podczas innych faz księżyca ? Odnoszę wrażenie, że to, co sobie kupiłem, to bardziej jest organizm żywy, niż martwe, mechaniczne urządzenie. A Ty się ucz tych równań różniczkowych i algebry nieliniowej, bo później......w ogóle Ci się to nie przyda. :D A wracając do tematu - już drugi raz słyszę tu o K-68, jednak nigdzie na sieci nie mogę tego draństwa znaleźć.... Natomiast pozwolę sobie wyrazić pewien wolny wniosek...Odnoszę wrażenie, że gaźnik w motocyklu ma równie zasadniczą rolę jak np. płyta główna w kompie. Silnik (procesor) może być lepszy lub gorszy, może być nawet super wydajny, ale jeśli gaźnik będzie do d...., to i tak ogólne działanie zespołu będzie również nędzne.Dlaczego zatem tak małą wagę się przywiązuje do tych gaźników, dlaczego nie przeprowaza się "eksperymentów" mających na celu wyłonienie jeśli nie "jedynego słuznego" modelu, to przynajmniej jakiejś linii, której należy się trzymać...? :) Chyba tendencje Użytkowników - czyli Was (a raczej nas) - można podzielić na dwie tylko grupy: tych, którym zależy na oryginalności i tych, którzy myślą o poprawie osiągów (głównie ekonomii, bo nikt z sowieckiej maszyny nie zrobi ścigacza - i dobrze...)Dlaczego, powtarzam, jest tak wiele opinii, tak wiele sprzecznych teorii. I dlaczego sa wciąż teoriami, nie sprawdzonymi, nie ocenionymi.... :D Przepraszam, jeśli te słowa kogoś ubodły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galar Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 studentJa jeżdżę na turbo (własna produkcja)Jakichś super efektów nie stwierdziłem,jedynie poprawę, wzrost mocy przy niskichobrotach silnika, tak jak to jest w dolniaku.Różnica między gaźnikami CZ a k-68 (przynajmniejw moim Dnieprze) to wzrost zużycia paliwa (może poczęści przez turbo) o 1l ale wzrosła sprawność silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leto Opublikowano 28 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Ja jeżdżę na turbo (własna produkcja) I to jest właśnie takie ustrojstwo, taki wężyk łączący kanały dolotowe do cylindrów ? Ciekawi mnie, co można uzyskać równoważąc ciśnienia w kanałach dolotowych. Równiejszą pracę silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galar Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Ponieważ montowałem turbo jednocześnie z nowymi gaziorami nie odpowiem ci czy równiejsza pracawynika z nowych gaźnikow czy z turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leto Opublikowano 29 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Ponieważ montowałem turbo jednocześnie z nowymi gaziorami.... ...właśnie i ja się przymierzam do tego zabiegu.Ale.Tu tyle było szumu na temat dłogości kanałów dolotowych, ingerowaniu w tę długość (np. stosowanie pojedynczego gaźnika) i problemów z tym związanych... A wstawki w rodzaju tego turbo, było nie było, wydłużają te kanały... Czyżby w stopniu nieznacznym ? A może te alarmujące opinie są najzwyczajniej przesadzone...? Osobiście stawiam pierwsze kroki w temacie silników cieplnych tłokowych (z racji wydziału, więcej chyba wiem o turbo-odrzutowych i rakietowych np. :buttrock: ), ale temat wybitnie mnie interesuje !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arbuz Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 A wstawki w rodzaju tego turbo, było nie było, wydłużają te kanały... Czyżby w stopniu nieznacznym ? Dokladnie. Montujac turbo wydluzasz kanal o ok. 1,5 cm. Instalujac centralny gaznik wydluzasz kanal o 20 cm... Tez mam zamiar zamontowac turbo. Mam Jikovy i wyrownam dzieki turbo poziom. Mam nadzieje ze to cos poprawi bo oryginalnie pracuja one idealnie poziomo. Nie narzekam na ich prace(spalanie ok 5l), ale licze jeszcze na poprawe ;) (mocniejszy dol) .... zebym sie nie przeliczyl....pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 to pamietajcie zeby tymi wstawkami progów mieszance nie narobić coby sie nie skraplała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leto Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Mam Jikovy i wyrownam dzieki turbo poziom. Mam nadzieje ze to cos poprawi bo oryginalnie pracuja one idealnie poziomo. Nie narzekam na ich prace(spalanie ok 5l)' date=' ale licze jeszcze na poprawe :D (mocniejszy dol) .... zebym sie nie przeliczyl....pozdrawiam[/quote'] ...a ja (i my wszyscy też) liczę na relacje z prac nad poprawą !!Szczególnie dla mnie jest to ważne, bo nie mam ochoty eksperymentować. :P Wolę pasożytować na Waszych doświadczeniach ! :evil: I od razu zamontować sobie wersję tip-top ! :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Wolę pasożytować na Waszych doświadczeniach ! Ot mądrego warto poczytac :P http://www.redmotorz.studioo.pl/forum/index.php Zerknij tam 8O :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.