Skocz do zawartości

Temat - bumerang: gaźniki do K-750...


Leto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja remontujac urala (ktory miał orginalne gaźniki z 1970, chyba k301G) postanowilem kupić nowe (wszak te stare były już "stare"). kupiłem te o ktorych mówi gobert. w siedlcach zapłaciłem z komplet 240pln. do zamocowania ich na stare głowice zastosowałem standardowe przejściówki. moto rzeczywiści uzyskałało moc y przy wyższych prędkościach, lecz nie potrafiłem ustawić wolnych obrotów :roll: ... a ustawiałem je pare razy w tygodniu. krąży o nich taka opinia:dobre, oszczedne, ale cholernie cieżkie do ustawienia... miał ktoś z nimi takie przygody? założyłem stare, ino dysze wymieniłem i moto dziala pieknie. odpala od razu (2, 3 kopnięcia :mrgreen: ).

ps: wiem, ze ural to nie dolniak :) i w dodatku to nie k750, ale wtrąciłem swoje trzy grosze coby temat nie zdechł :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, no, no...! Student szacownego, bez mała "siostrzanego" wydziału ! :) Z tej strony stary i mocno już przechodzony MEiL'owiec. :)

Powiedzże mi, studencie, co myślisz o instalowaniu innych karburatorów ? Np. od Jawy, od CZ'y, od Simsona, czy wręcz od Wiejskiego Sprzętu Kaskaderskiego...?

Funkcja celu: jak w pierwszym post'cie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kłopoty z ustawieniem gaźników k-68

ale po ich rozebraniu, choć były nowe, usunąłem

z kanałów biegu jałowego zanieczyszczenia

poprodukcyjne.

Od tej pory dnieper ma ustawione obroty tak, że

chdzi jak dolniak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leto: witaj melowcu :-)! jest u mnie paru co z melu uciekli :-D . jeszcze nie kombinowałem z gaźnikami od innych niż radzieckie boxery motocykli. podobno gaźniki od ts'ki daja mocny dół. była o tym duskusja na forum. kolega Pipcyk poruszył ten temat gdy ulepszał swego dniepra. ja kompletuje teraz silnik od m67, troche go spróbuje podkręcić i założyć gaźniki od jawki... zobaczymy co z tego wyjdzie. na razie posiadam wiedze czysto teoretyczną. nawet mnie zdziwiło ze gaźniki od dwusuwów daja lepsze efekty w czerosuwach radzieckich :roll: (ale ja też jestem nowicjusz w tej materii :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki od jawki, powiadasz.... A jak to wygląda od strony czysto geometrycznej ? Gaźniki sowieckie są "prawe" i "lewe", zaś reszta występuje (chyba) tylko w jednej odmianie, a jak wiadomo jest to kostrukcja chiralna. Nie będzie albo przeciwwskazań mechanicznych, albo kwestii "głupiego wyglądu", gdy zainstaluje się dwa takie same gaźniki na obie burty motocykla ?

A z innej beczki - na pewnej stronce, na którą na pewno każdy posiadacz radzieckiego weterana trafił (lub prędzej czy później trafi), znalazłem "turbo" do bokserów. Jest to wężyk łączący kanały dolotowe (chyba) obu cylindrów. Rzekomo ma dawać kolosalne zalety i profity ! To rzeczywiście działa ? Ty, jako samochodziarz, wypowiedz się na ten temat. Teoretycznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1: gaźniki z kwadratową komorą pływakową (k-68) mam dwa lewe (zakłądając ze ten dynks do zatapiania pływaka w celu zalewania gaźników jest umiejscowiony na gaźniku od strony motocykla). tak wiec chyba nie ma znaczenia... ważne zeby paliwo z powietrzem sie mieszało. wszystko działało pieknie oprócz nieszczesnych wolnych obrotów.

2: http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...ht=ruskie+turbo ruskie turbo ma za zadanie wyrównywać ciśnienie w kanałach dolotowych by silnik był elastyczniejszy, zyskał mocny dół. po zamontowaniu trzeba troche podregulować gaźniki. używanie "turbo" przy dobrze nastawionych gaźnikach zwieksza spalanie o 0,5 litra. jedni mówią ze to pic na wode, inny ze działa. osobiście jeszcze nie widziałem nikogo z takim wynalazkiem na własne oczy. sam tez nie zamontuje bo i tak osiagi mi wystarczają. a wiedze mam z forum. co do samochodziarstwa i teori... na pierwszym roku miałem matme, matme, matme, mechanike ogólną, troche matmy (non stop same wzory itd blablabla)... o samochodach na razie nic nam nie wspominają, wiec teorii ci tu nie wyłoże :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera... :)(

Każdy tu, widzę, przedstawia inną opinię, inną wiedzę... Jedni mówią, że coś jest super, inni, że badziewie. Może montowali to samo podczas innych faz księżyca ? Odnoszę wrażenie, że to, co sobie kupiłem, to bardziej jest organizm żywy, niż martwe, mechaniczne urządzenie.

 

A Ty się ucz tych równań różniczkowych i algebry nieliniowej, bo później...

...w ogóle Ci się to nie przyda. :D

 

A wracając do tematu - już drugi raz słyszę tu o K-68, jednak nigdzie na sieci nie mogę tego draństwa znaleźć....

 

Natomiast pozwolę sobie wyrazić pewien wolny wniosek...

Odnoszę wrażenie, że gaźnik w motocyklu ma równie zasadniczą rolę jak np. płyta główna w kompie. Silnik (procesor) może być lepszy lub gorszy, może być nawet super wydajny, ale jeśli gaźnik będzie do d...., to i tak ogólne działanie zespołu będzie również nędzne.

Dlaczego zatem tak małą wagę się przywiązuje do tych gaźników, dlaczego nie przeprowaza się "eksperymentów" mających na celu wyłonienie jeśli nie "jedynego słuznego" modelu, to przynajmniej jakiejś linii, której należy się trzymać...? :) Chyba tendencje Użytkowników - czyli Was (a raczej nas) - można podzielić na dwie tylko grupy: tych, którym zależy na oryginalności i tych, którzy myślą o poprawie osiągów (głównie ekonomii, bo nikt z sowieckiej maszyny nie zrobi ścigacza - i dobrze...)

Dlaczego, powtarzam, jest tak wiele opinii, tak wiele sprzecznych teorii. I dlaczego sa wciąż teoriami, nie sprawdzonymi, nie ocenionymi.... :D

 

Przepraszam, jeśli te słowa kogoś ubodły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

student

Ja jeżdżę na turbo (własna produkcja)

Jakichś super efektów nie stwierdziłem,

jedynie poprawę, wzrost mocy przy niskich

obrotach silnika, tak jak to jest w dolniaku.

Różnica między gaźnikami CZ a k-68 (przynajmniej

w moim Dnieprze) to wzrost zużycia paliwa (może poczęści przez turbo)

o 1l ale wzrosła sprawność silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na turbo (własna produkcja)

 

I to jest właśnie takie ustrojstwo, taki wężyk łączący kanały dolotowe do cylindrów ?

 

Ciekawi mnie, co można uzyskać równoważąc ciśnienia w kanałach dolotowych. Równiejszą pracę silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ montowałem turbo jednocześnie z nowymi gaziorami....

 

...właśnie i ja się przymierzam do tego zabiegu.

Ale.

Tu tyle było szumu na temat dłogości kanałów dolotowych, ingerowaniu w tę długość (np. stosowanie pojedynczego gaźnika) i problemów z tym związanych... A wstawki w rodzaju tego turbo, było nie było, wydłużają te kanały... Czyżby w stopniu nieznacznym ? A może te alarmujące opinie są najzwyczajniej przesadzone...?

 

Osobiście stawiam pierwsze kroki w temacie silników cieplnych tłokowych (z racji wydziału, więcej chyba wiem o turbo-odrzutowych i rakietowych np. :buttrock: ), ale temat wybitnie mnie interesuje !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A wstawki w rodzaju tego turbo, było nie było, wydłużają te kanały... Czyżby w stopniu nieznacznym ?

Dokladnie. Montujac turbo wydluzasz kanal o ok. 1,5 cm. Instalujac centralny gaznik wydluzasz kanal o 20 cm... Tez mam zamiar zamontowac turbo. Mam Jikovy i wyrownam dzieki turbo poziom. Mam nadzieje ze to cos poprawi bo oryginalnie pracuja one idealnie poziomo. Nie narzekam na ich prace(spalanie ok 5l), ale licze jeszcze na poprawe ;) (mocniejszy dol) .... zebym sie nie przeliczyl....

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Jikovy i wyrownam dzieki turbo poziom. Mam nadzieje ze to cos poprawi bo oryginalnie pracuja one idealnie poziomo. Nie narzekam na ich prace(spalanie ok 5l)' date=' ale licze jeszcze na poprawe :D (mocniejszy dol) .... zebym sie nie przeliczyl....

pozdrawiam[/quote']

 

...a ja (i my wszyscy też) liczę na relacje z prac nad poprawą !!

Szczególnie dla mnie jest to ważne, bo nie mam ochoty eksperymentować. :P Wolę pasożytować na Waszych doświadczeniach ! :evil: I od razu zamontować sobie wersję tip-top ! :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...