amati Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Mam VN 800 i własnei sprzęgło się skleja, olej mam wlany najlepszy jaki mogłem walć półsyntetyczny. No i co ciekawe mam Honde CB 450 stary motor 20 letni, olej wlany mineralny, orlen uniwerstalny 15W40 i w tym moto nie ma takiego czegoś jak sklejanie sprzęgła!!! motor stoi nawet po 3 miesiące odpalam wbijam 1 bieg i normalnie wszystko się odbywa, bez szarpania itd. Moje zdanie jest takie, że jak jest sprzęgło w miarę nowe to się klei, olej nie ma tu znaczenia, natomiast jak motor ma 40 tyś. km sprzegło już jest powycierane i zużyte to wtedy się nie klei. Napiszcie jak sie zachowują Wam stare motocykle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Mam VN 800 i własnei sprzęgło się skleja, olej mam wlany najlepszy jaki mogłem walć półsyntetyczny. No i co ciekawe mam Honde CB 450 stary motor 20 letni, olej wlany mineralny, orlen uniwerstalny 15W40 i w tym moto nie ma takiego czegoś jak sklejanie sprzęgła!!! motor stoi nawet po 3 miesiące odpalam wbijam 1 bieg i normalnie wszystko się odbywa, bez szarpania itd. Moje zdanie jest takie, że jak jest sprzęgło w miarę nowe to się klei, olej nie ma tu znaczenia, natomiast jak motor ma 40 tyś. km sprzegło już jest powycierane i zużyte to wtedy się nie klei. Napiszcie jak sie zachowują Wam stare motocykle. Ja moge ;) Mam tą swoją Yamahe RD80, stara jak świat bo 1984 rok i też mi się sprzęgło skleja, zalałem orlenowskiego Hipolu do skrzyni no i codziennie rano raz w tył raz w przód i się rozklei ale troche to denerwujące :/ Co mam teraz zalać jak będę to zlewał ? Mobil ? Castrol ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 Robiąc zimowe (?) przeglądy i naprawy bieżące maszyn szkółkowych, zauważyłem pewną zależnosć. Otóż sprzęgło ma tendencję do sklejania się na zimno, jeżeli ma spory przebieg i tarcze są przypalone, wyślizgane. Olej ma także znaczenie, lecz nie tak wielkie jak się mówi. Ten sam olej leję do dwóch egzemplarzy GS500 i sprzęgło sklejało się w maszynie o większym przebiegu. Po wymianie tarcz na nowe EBC zjawisko zniknęło. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.