Gość Nagant Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 Witam, chciałbym kupić jakiś pierwszy używany motocykl do 3000tysięcyzłotych, za tę cenę znalzełem kilka maszyn:Honda cm 125ccm /250ccmHonda xl 125ccm /250ccmHonda cb 125ccm /250ccmJak widzicie kochani same hondy, a t odlatego że podobno ciesza się bardzo dobrą opinią.Motocykl powinien być prosty w prowadzeniu, tzn powinien być skrętny,średniej wagi, mieć manualną skrzynię biegów, być w mairę mocny- w sensie mocy silnika, nie musi być szybki, zamierzam nim jeździć po szutrowych, piaskowych, i łatanych asfaltowych drogach :) Będzie to mój pierwszy mototrek, wieć nie jestem ekspertem w tych sprawach :D Liczę na waszą pomoc i informacje.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 Ja myśle stary ze za 3000 tysięcy czyli 3000000 czyli 3.000.000 czyli 3 miliony to byś sobie kupił sześciopak każdej z tych hondziawek sześciopak R1 i sześciopak browaru i jeszcze by ci na bierzące wydatki starczyło (np nowy dom) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 ojro przecież widzisz że chłopak się pomylił o kilka zer :-D XL to endurak, CM taki bardziej choppertowaty a CB to już klasyczny naked (miałem i nadal mam CB 250 z 1991, wersję USA) takżę mogę Ci sporo powiedzieć o tym modelu, jeżeli byś wyrażał taką chęć :) Jak chcesz jeździć po piasku i szutrze to z tych trzech tylko raczej XL się nadaje... nie mówię żę CB i CM nie pojadą po szutrze ale nie takie ich założenie konstrukcyjne... są raczej na drogi asfaltowe :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nagant Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 kurde, amiast 3 tysiące ja napisałem 3000tysięcy, ale wiocha....Jeżeli możesz opowiedz m icoś o tym swoim motocyklu, jak sie sprawuje, czy łatwo z częsciami, czy jest jako tako zrywny ( głownie chodzi o to rzeby pod górke bez prolbemu wjechał) xl odpada bo to enduro tak jak napisłeś, a ja za takimi nieprzepadam.Napisz mi jak bys mógł, jak chodzi kierwonica,cięzko,lekko, ile waży motór, czy wygodnie sie siedzi, na co zwracać uwagę kupując taki model używany, czy motocykl jest wysoki, niski, czy ma zapłon elektryczny, czy może ma kopajke, i jaeszcze inne tak duperele, do ilu go rozpędziłeś.Przepraszam że tak zadręczam Cie pytaniami, ale sie zabardzo na tym nieznam a chciałbym dołączyć do grona motocyklistów.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 kurde, amiast 3 tysiące ja napisałem 3000tysięcy, ale wiocha. żadna wiocha, każdy może się pomylić :P A więc do rzeczy... 1. Sprawuje się bez problemowo, żadnych awarii przez 4 sezony użytkowania nie odnotowałem :mrgreen: Czy łatwo z częściami ? Nie ma raczej z tym problemu... Podam przykład jednego z materiałów eksploatacyjnych: filtr powietrza, cena w klasie i Larssonie 85 PLN, orginalny Hondy - 185 PLN. Dlaczego taka kosmiczna cena ? Dlatego że ma dość skomplikowaną budowę. Oponki wymieniałem, udało mi się dostać nówki, 3 letnie Bridgestony, za przód dałem 110 PLN a za tył 165 PLN. Bardzo szosowy bieżnik, rozmiar taki jaki zaleca fabryka. Fajna przyczepność. 2. Zrwyny jest, można powiedzieć że nawet bardzo jak na swoje 18,5 KM :) Prędkość maxymalna to 120 - 130 km/h (to już max). Przelotową spokojnie można utrzymywać w granicach 90 - 100 km/h. Prowadzenie dość łatwe, kierownica jak pytałeś chodzi lekko. Motocykl waży chyba 132 kg na sucho. Bak ma 16 l. Czyli w pełnym rynsztunku ważyć będzie ok. 150 kg. Spalanie: w trasie przy. ok. 90 km/h wynosi 2,5 l. Ponad stówką jak będziesz leciał to koło 3 l. W mieście też ok. 3 l. Przy ostrym dzidowaniu (ale przynajmy że ten motocykl się do tego nie nadaje) wychodzi 3,5 l. Szczerze sięprzyznam że chyba tylko raz mi sie udało spalić 4 l. :)Moc maxymalna jak wspominałem już to 18,5 KM osiągane przy 8000 obr/min. Moment obrotowy wynosi 18 Nm i jest osiągany przy 6500 obr/min. Silnik dwucylindrowy, rozrząd SOHC, chłodzony oczywiście powietrzem, 2 zawory na cylinder, zapłon CDI, rozrusznik elektryczny (kopniaka brak, bo i po co jak można na pych :D) Skrzynia posiada 5 przełożeń, dość krótkich, tylko 5 jest dość długa :D Gaźnik pojedynczy, 26 mm. Opony: - przód 90/100 18- tył 120/90 16 Hamulce: przód szer. bębna 180 mm, tył 130 mm. Mimo że bębnowe są wytarczające to szybkiego i efektywnego zatrzymania motocykla. Czy jest wysoki ? Nie jest tak niski ja chopper ale wysoki też nie jest, jak masz 170 cm to powinno być super, ja mam 185 i też jest ok. Wygonda pozycja, przydała by sięszyba na dłuższe trasy jak masz zamiar dalej jeździć. Za 3000 ostatnio była taka jak moja czyli wersja USA, na Allegro, w stanie do dopieszczenia wizualnego także chyba warto sie zainteresować bo jest to bardzo ciekawa propozycja... Oczywiscie wszystkie owe spostrzeżenia dotyczą się tylko jednego egzamplarza, posiadanego przeze mnie. Nie dane mi było nigdy porównać mojej z CB z inną. Na co zwracać uwagę przy kupnie ? Nie ma tutaj nic szczególnego, standardowe procedury jak przy zakupie każdego używanego motocykla.Jeżeli nie znasz ich, mogę opisać :D Chyba tyle, jak masz jeszcze jakieś pytania to pytaj. Moja ma przebiegu 58 tys. km. :P Pozdro Fotka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nagant Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 mam 170cm, równe, motocykl bardzo ładny, ile dałes za swoją maszynę ??I mam jeszcze takie pytanko, jak poznać czy rama była spawana, czy wypada poprosić sprzedajacego o możliwośc dogłębniejszego obejrzenia silnika, i na co tam spojrzeć, jak bedą wyglądały ,,zajerzdzone" najwązniejsze (najdroższe) podzespoły?, czy ma obrotromierz :) bo mi by się przydał.i jakie sa wymairy motocykla bo niewiem czy trzeba bedzie samemu nim przyjechać czy uda mi się go przywieśc ( mam taką małą przyczepkę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 ja zapłaciłem 3500, ale była do sprzedania za 4000 :-) To było w 2001 roku. miała wtedy równo 10 lat. Teraz ma prawie 15 :) No czy rama byla spawana... qurcze, w tej klasie pojemności, w tych modelach to raczej nie robi się takich wałków aczkolwiek są ludzie i są taborety. Nie powiem co z silnikiem bo mój chodzi jak zegarek, nigdy nie był robiony. Także w tej kwesti nie pomogę. Wiadomo że jak pracuje "nie taK" dzwoni itp. to może lepiej odpuścić... Obrotomierz jest w wersji europejskiej i japońskiej i w późniejszych modelach wszystkich z przednim hamulcem tarczowym. W modelu USA z przydomkiem Nighthawk nie ma obrotomierza, wygląda to tak: http://predator.bikepics.com/pics/honda-cb...pics-277767.jpg Ale uwierz mi że w tym motocyklu będzie zbędny. To prawie tak jak w skuterze :D Licznik jest wyskalowany w milach. Wymiary: Długość: 2099 mm Szerokość: (oczywiście na kierze): 755 mm Wysokośc razem z lusterkami: 1080 mmm Wysokość siodła: 744 mm Dziękuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.