Skocz do zawartości

WSK- remont gen. - jak zaczac?


Gość riggs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich raz jeszcze!

na poczatku chcialem zaznaczyc ze jestem poczatkujacym mechanikiem wiec prosze o wyrozumialosc :D

Planuje ja wiec zrobic tak "by jezdzila i swiecila". Miejsce juz mam przygotowane i zaczalem ja rozkladac srubka po srubce z dokladnym opisaniem zeby sie potem nie pogubic w skladaniu. w ten sposob chce sie dorwac do silnika i go "wybebeszyc". Przy silnikach jeszcze nic nie robilem. Moze mi ktos poradzic na co powinienem zwrocic wieksza uwage i w jaki sposob najlepiej go rozkrecic? (by mi sie cos tam nie posypalo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(by mi sie cos tam nie posypalo)

 

W silniky WSK czy -W-F-M- (mniej więcej taka sama budowa) nic się nie powinno rozsypać w momenci rozpoławiania. Takie samo przekonanie ma mój kolegoa który boi się rozpoławoeć silnik w swojej WSce.

Więc tak:

spuszczasz olej i zciągasz dekiel (narazie nic trudnego)

tak samo robisz a cylindrem oraz zapłonem (poprostu wymontowyjesz to)

zdjęć kosz bedzie troche trudniej ponieważ trzeba wcisnąć sprężynki aby wyjęć pierścien (najlepiej urzyć do tego ścisku stolarskiego ewentualnie pomocy 2 osoby)

ściągaczem zdejmujesz zębake na wale ( inaczej nie pujdzie no chyba że potraktujesz go młotkiem czego nie polecam)

dalej luzujesz i wykręcasz wszystkie śruby (nie pomijając ani jedniej)

nastepnie wbijasz 2 płaskie elementy (ostro zakończone aby nie kaleczyć karterów) po obu stronach ( najlepiej w miejscach gdzie przykręca sie silnik do ramy

przed rozpoławianiem warto posmarować wystające czopy wału olejem aby lżej schodziły z łożysk

 

Należy zwróciś wage na wał aby nie wybijać go bezpośrednio młotkiem z kartrów bo można uszkodzić. Tak samo zwracamy uwage na wszystkie elementy silnika no bo chyba reszta części również jest ważna aby silnik normalnie funkcjonował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz 125 czy 175 :?: ,jeśli 125 to większych problemów z rozebraniem nię będziesz miał,silnik jest tak zbudowany że prościej się nie da,zacznij od spuszczenia oleju z silnika,najlepiej zrób to na rozgrzanym silniku bo wtedy olej jest rzadszy i szybciej spłynie,następnie zdemontuj magneto i iskrownik,tą stronę masz już załatwioną,pózniej możesz wyjąć silnik z ramy i wziąć się za sprzęgło,sprzeło rozbieraj powoli żeby nie pogubić sprężyn bo mogą one wyskoczyć,następnie odkręcasz koszyk sprzęgłowy,JEST TAM LEWY GWINT,następnie ściągaczem zdejmujesz zębatke z wału,oraz mechanizm kopniaka,teraz możesz odkręcić głowice,odkręcaj ją na krzyż,zdejmujesz głowice i cylinder,powoli,i zostały ci same kartery,tam także srubki odkręcaj na krzyż,jeśli już odkrecileś wszystkie śrubki to możesz delikatnie puknąć gumowym młoteczkiem w kartery żeby troche odpóściły,bo jesli silnik nie był dawno rozbierany to mogły się troche zastać.do rozkładania karterów jest taki ściągacz ale ja go nie miałem więc pomagałwem sobie srubokrętem też się rozchodzą tylko trzeba to robic powoli i uwarzać gdzie się wkłada śrubokręt żeby nie uszkodzić karteru.No i masz rozłozony silnik,teraz troche benzyny lub ropy i myjemy ładnie wszystkie części,patrzymy co jest do wymiany a co sie jeszcze nadaje.i to wszystko,jeśli chodzi o WSK 175 to zasada jest ta sama tylko potrzebne Ci będą inne ściagacze,i cały silnik jest troche bardziej skomplikowany,przy rozkładaniu skrzyni 175 uwarzaj na łożysko wałka zdawczego ponieważ nie jest to zwykłe kulkowe tylko masz tam takie drobne wałeczki które lubia się rozpaść przy rozkładaniu także z tym się nie spiesz.Chyba to wszystko jak sobie coś przypomne to się odezwe,lub czegos nie bedziesz wiedział to pytaj,powodzenia w remoncie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...