Skocz do zawartości

Problem z jawą 350 12V


daris
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Instalacja jawy jest tak zrobiona że moto nieodpali bez aku, a jak go się odłączy to powinna zgasnąć. KROPKA

A co do odpalenia na baterii 9V to można z nie pociągnąć 2A!!!! przez krótki czas. Jestem elektronikiem więc się niesprzeczajcie

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ ładowania w jawie działa jak zasilacz buforowy

Tzn. prąd jest pobierany cały czas z aku a ładowanie ma go tylko odładowywać.

Dużo by trza pisać żeby to wyjaśnic dokładnie

W sumie może będzie chodzić jak się aku odłączy ale pewnie się diody poprzepajają w alternatorze a juz napewno przy każdym skoku napięcia będzie gasnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mozesz to wyjasnic naukowo z ta nstalcja, czemu ma niby nie chodzic bez aku?

Po prostu na cewki idzie prad JEDYNIE z akumulatora.

Aku jest jakby czescia instalacji i jak go odepniesz to tak jakbys przecial kable.

 

Oczywiscie mowie o oryginalnej instalacji.

 

Wy caly czas mowicie o ETZ, a tam jest zupelnie inna instalacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartek_p i Qler - macie mgliste pojecie o instalacji elektrycznej - poprosilem o naukowe wyjasnienie, a nie gdybanie

 

1.

powinna zgasnąć. KROPKA

 

2.

pewnie się diody poprzepajają

 

nie za duzo tych "pewnie"?

 

ad. 1. nie gasnie

ad. 2. nie przepalaja sie i nie sa w alternatorze, a w prostowniku

 

aku do instalacji jest podlaczony rownolegle, jak kazdy inny odbiornik energi elektrycznej np. swiatla, cewki, itd. aku ma napiecie mniejsze niz uklad ladowania, to jakim cudem ma prad plynac z aku? po wlaczeniu silnika prad z ukladu ladowania dzieli sie na: prad ladowania aku, prad swiatel, cewek, kontrolek, itd, zgodnie z II prawem Kirchhoffa. w przypadku gdy, obroty silnika spadna na jalowe i instalacja jest malo wydajna wtedy prad idzie z ukladu ladowania i czesciowo z aku (do ukladu ladowania nie wejdzie, bo sa diody) - ale to nie wynika ze sposobu polaczen, czy cudownych wlasciwosci akumulatora, ze on tylko daje prad, a wynika z charakterystyki roboczej alternatora. mowi ona, ze przy niskich obrotach alternator ma mala wydajnosc energetyczna. po ruszeniu manetka gazu napiecie ukladu ladowania jest wieksze od napiecia aku i kierunek przeplywu pradu jest chyba oczywisty - do aku.

Tzn. prąd jest pobierany cały czas z aku a ładowanie ma go tylko odładowywać.

pewnie chodzilo o doladowywac? i tak jest to bzdura. pomysl sobie, ze aku nie jest wieczne i w koncu by sie rozladowalo, np po godzinie jazdy na swiatalach, a tak nie jest, nieprawdaz?

Po prostu na cewki idzie prad JEDYNIE z akumulatora

taaaa, a akumulator jest wieczny i nie trzeba go ladowac, bo on JEDYNIE daje prad na cewki jest tak madry, a jak sie wlaczy swiatla na postoju to sie kopie w dupe robaczki swietojanskie, ktore lataja w lampie...

Aku jest jakby czescia instalacji i jak go odepniesz to tak jakbys przecial kable.

a to sobie wkleje jako opis na gg - niech ludzie, ktorzy sie na tym znaja maja beke...

 

Jestem elektronikiem więc się niesprzeczajcie

 

a ja jestem... i sie nie bede chwalil, bo od wypisywania tytulow to sa panie w kadrach, a z tytulow sie korzysta, a nie robi posmiewisko

 

pozdro chlopaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłucić sie nie bede bo to niema sensu

Jak bys sobie przejżał schemat instalki od jawy to byś niebyłtaki hej do przodu

A co do zasady działania alternatora to proponuje poczytac troche literatury bo chyba braknie ci wiedzy i klepiesz tylko to co kiedyś powiedział ci elektryk jak kasował cie za zrobienie instalacji.

Ale tak jak już mówiłem kłócić się nie będe bo to niema sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłucić sie nie bede bo to niema sensu
A co do zasady działania alternatora to proponuje poczytac troche literatury bo chyba braknie ci wiedzy i klepiesz tylko to co kiedyś powiedział ci elektryk jak kasował cie za zrobienie instalacji.

 

ja natomiast proponuje poczytac slownik ortograficzny. z tym elektrykiem, to nie wszyscy zrobili tak jak Ty - niektorzy uczyli sie na swoich bledach i dlatego teraz maja o tym pojecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak sobie poczytałem twoje posty to widze że masz troche większe doświadczenie w dziedzinie elektryki samochodowej niz ja, przynajmniej jeśli chodzi o układ ładowania :P.

A do mojej ortografii się nie trzepiaj bo to nie miejsce do tego

A co do jawy to zdania są podzielone, fakt jest taki ze na orginalnej instalacji nie pojeździsz bez aku.(przynajmniej jeśli chodzi o instalke 12V)

 

P.S. A diody są (akurat w jawie) faktycznie osobno(znaczy prostownik)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do jawy to zdania są podzielone' date=' fakt jest taki ze na orginalnej instalacji nie pojeździsz bez aku.(przynajmniej jeśli chodzi o instalke 12V) [/quote']

Na 6V to samo, ale MłodyVFR nie da sobie nic powiedziec, woli wysmiac kogos, kto ma takie moto i wie jak sie zachowuje.

Klucic sie tez nei mam zamiaru, dlatego juz nic nie pisalem wczesniej.

Wazne ze ja wiem jak sie zachowuja czeskie sprzeciki po wyjeciu aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy niekłóccie się , ja tez troche porobiłem silników a jak widze tu na forum nie wszystko człowiek wie i czesto stawia nirtrafione diagnozy ( zreszta na podstawie niepełnych informacji) napewno przykro jest troche jak po poradzie okazuje sie, ze to nie to ale nie bede sie przeciez obrazał czy co innego bo nie trafiłem , zawsze jak nie jestem pewien dopisuję by "pokonsultowac się" z innymi wypowiedziami przeciez jesteśmy rodziną motocyklową wiec po co te utarczki?

 

a co do słownika to mam tanią klawiaturę i tez często zdaża się, że spacja czy alt potrzebuje nadepnięcia słonia

 

czytam wypowiedzi innych zanim postawie diagnoze i analizuję bo pomomo, ze jestm tu od niedawna to nauczyłem sie trochę tez od innych jestem tu po to by wspierac innych a i samemu łyknąc nieco wiadomosci

nie kłócmy się , nie tędy droga..... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do jawy to zdania są podzielone, fakt jest taki ze na orginalnej instalacji nie pojeździsz bez aku.(przynajmniej jeśli chodzi o instalke 12V)

Na 6V to samo, ale MłodyVFR nie da sobie nic powiedziec, woli wysmiac kogos, kto ma takie moto i wie jak sie zachowuje.

Klucic sie tez nei mam zamiaru, dlatego juz nic nie pisalem wczesniej.

Wazne ze ja wiem jak sie zachowuja czeskie sprzeciki po wyjeciu aku.

 

Qler - jak tylko układ ładowania (prądnica / alternator + prostownik , regler) działają poprawnie to silnik MUSI nadal pracować po odpięciu akumulatora.

Zgasnąć może jedynie w dwuch przypadkach :

 

1. na wolnych obrotach, kiedy to prąd ładowania jest mniejszy niż prąd potrzebny dla odbiorników

 

2. kiedy w moto pracującym bez aku właczysz światła ( spada napięcie w całej instalacji, jest zbyt małe aby regler poprawnie zadziałał zanika prąd wzbudzania prądnicy/alternatora i jest buuuuuuu.... ) Jednak kiedy odepniesz aku przy już załaczonych światłach i regler podaje już wyższy prąd wzbudzania silnik musi nadal pracować.

 

Oczywiście kable od akumlatora po jego wyjęciu nie mogą być zwarte ze sobą ani czymolwiek innym jak sądzą co poniektórszy urzytkownicy.

 

Jeśli moto gaśnie bez aku to zgaśnie także po kilku-nastu/dziesięciu/set kaemach jazdy - akumulator sie rozładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest takie gadanie jak powiedzieć komuś że ma np. przy simsonie bez aku jeździć. Odpalić odpali, jeździć też bedzi , a to że 100 idzie się walić tego już nikt nie mówi.

Na pierwszej stronie instrukcji od CeZet 350 jest jak byk napisane:

MOTOR NIE ODPALI BEZ AKU ANI NA KOPA ANI NA PYCH

 

Proponuje zakończyć ten temat bo nic z tego nie wyniknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...