Skocz do zawartości

Suzuki RF 600R 96 rok - słabo "ciągnie", zmulona


Ziggy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od niedawna pojawil mi sie pewien problem z eReFką.

A mianowicie : słabo ciągnie. Tzn. nagłe odkręcenie manetki,

czy to przy 3 czy 7-8 tyś obr. powoduje wydanie zmulonego

odgłosu Buuuuuu i bardzo powolne,lecz bez szarpnięć,rozpędzanie.

200 poleci, ale z oporami, jazda z pasazerem to mordęga,pozatym

zaczęła wpieprzac o 1-1,5 L paliwa więcej, tzn kolo 8 L.

Nie przypuszczam aby to byla wina przedniej zębatki większej o 1 ząb,

(14-->15). Filtr powietrza, mimo ze nie najczystszy, chyba tez odpada.

Dziś go wyjąłem, przelecialem się bez ale dzieje się to samo . :)

Jakies 1500 km latalem z przelotowym tlumikiem jeżdząc bardzo

spokojnie wiec nie przypuszczam podpalenia zaworów i straty kompresji..

Ale kto wie.... Po dzisiejszym rajdzie bez filtra wyjalem swiece,

środek szarawy a elektrody też szarawe z niewielkimi białymi śladami.

Nie zaolejone.

Moto pali zawsze bez problemu,trzyma rowne obroty,

a gdy sie rozgrzeje, pyrka bardzo rownomiernie na wolnych obrotach.

Aha, tak jakby minimalnie rzygało olejem z odmy, bo przewod spustowy

wychodzący od dołu obudowy filtra powietrza jest upaprany.

 

Nie wiem co to moze byc, hmmm.

Moze ktoras z dysz paliwa albo powietrza w gazniku? Gazniki do synchro?

Pompka paliwa nie wydala (raczej odpada)?

Wyciągnięty rozrząd i przestawiony przez to zapłon?

 

W każdym razie dzieje sie to w momencie odkrecania manetki.

A zauwazylem nawet, ze jak odkrecam (powiedzmy przy 7 tyś)

manetke do połowy to nieco szybciej przyspiesze, niz odkreciłbym

ją na maxa.....

 

 

 

Prosze o rady i z góry dziękuję !

 

Jeśli do rozwiązania zagadki bedziecie potrzebować jakichś szczegółów, natychmiast je dodam !

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest to jakiś problem z gaźnikami i na nich bym się skupił w pierwszej kolejności. Może jak miałes przelotowy wydech to ktoś wcześniej regulował do niego gaźniki :?: Założył większe dysze albo np: podniósł iglice. Teraz jak masz założony oryginalny wydech to motocykl się zalewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym stawiał na membrany.

możliwe ze jakaś ma małe pęknięcie (nieszczelność) przez co przepustnica podciśnieniowa nie reaguje odpowiednio szybko bo nie wytwarza się odpowiednie podciśnienie.

 

Zapchane dysze raczej odpadają.

Jeśli zapchałaby się dysza główna to motocykl nie chodził by już od około 3tyś obr nie wkręcał by się na obroty chodził nierównomiernie.

a jeśli dysza wolnych obrotów to miał by nawet kłopot z odpaleniem.

 

Nie jest to też problem synchronizacji - nie ma ona znaczenia w wyższym zakresie obrotów a jak piszesz że: "trzyma rowne obroty,

a gdy sie rozgrzeje, pyrka bardzo rownomiernie na wolnych" to znaczy że synchro jest OK.

 

RF ma pompę paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...