krzychu-kk Opublikowano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 mam pytanko co wpływa na wydajność tylnego hebla. w swoim mam zamocowane spacerówki i założoną przedłużkę. (honda vt 500 ) niestety hamulec jest mało sprawny i przysparza mi sporo problemu, nie mogę np zablokować tylnego koła przy silnym nacisku . kombinowałem troche według serwisówki dokręcając śrubę z tyłu przy bębnie ale generalnie kicha skręciłem ją całą , jakość hamulca się poprawiła ale nie jest zadowalająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 Długość dzwigni , jej sprężystość, przełożenie, skok ....wszystko ma zanczenie. Poza tym jakośc samych okładzin oraz stan wew. powierzchni bębna hamulcowego ma tez wpływ na sprawność. Jeśli układ dzwigien jest zrobiny ok.to przeszlifuj beben papierem sciernym a jesli jest mocno wytarty i nierówny to trzeba go przeszlifowac lub przetoczyc (kłopot z powodu średnicy koła). Szczęki trzeba odtłuścić i tez przeszlifować papierem ściernym. Możliwe równies ze materiał na szczeki jest do kitu (after market)W EN500 miałem też bęben z tyłu ale koło mozna było zablokowac bez kłopotu Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 mam zamocowane spacerówki i założoną przedłużkę. (honda vt 500 ) niestety hamulec jest mało sprawny Jeżeli dźwignia była przenoszona bez pomyślunku to może się zdarzyć, że regulacja jest zbyt mała. Nawet przy naciśniętej do oporu, szczęki nie są dociskane wystarczająco. Kręć nie tylko śrubą regulacyjną przy bębnie, ale zobacz, czy nie ma dodatkowej śruby organiczającej ruch pedału (zwykle od spodu pod osią obrotu). Jeżeli brak hamulca spowodowany jest zbyt małym ruchem pedału to nie zaczynaj od przetaczania bębna i kupna nowych szczęk, a raczej od skrócenia cięgna pośredniego pomiędzy pedalem a linką. Może "przedłużka" o której piszesz jest właśnie zbyt długa i skończyła się jej regulacja?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 Pytanie jak bylo z hamowaniem przed zamocowaniem spacerowek ? U mnie (nie mam spacerowek) - kolo da sie zblokowacOd razu po zakupie sprzetu tylne hamulce byla tragedia ale kupilem nowe szczeki - przeczyscilem beben i juz hamowalo lepiej a kiedy Pawel podgial mi jeszcze odpowiednio dzwignie to jest OKTeraz z niemiec sprowadzilem dzwignie nie spawana oryginalnie dogieta i nie mam problemow.Nie skrecaj za mocno sruby regulacyjnej bo ja mialem kiedys taka sytuacje:Skrecilem za mocno ale na zimno bylo OK kiedy sie nagrzalo w czasie dluzszej jazdy a ja przyhamowuje trohe tylem nie opieram sie tylko na przednim to okazalo sie ze na trasie cos zaczelo smierdziec :D kiedy zatrzymalem sie to zamna ciagnal sie dym :PPoprzednie szczeki nie byly w najgorszym stanie ale przypuszczam na hamowanie mial tez wplyw zbyt wyslizgany beben ktory leciutko przeszlifowalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 spacerówy sam robiłeś? czy zawsze hamulec tak kiepsko pracował? może po prostu masz za krótką dźwignię (odległość od osi ramienia do mocowania pręta ciągnącego) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-kk Opublikowano 14 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 spacerówki były juz zamocowane. sprawa się wyjaśnia pomału . oddałem moto do mechanika bo musiałem tam zrobić kilka delikatnych napraw. jak spojrzał , podotykał , wydumał ze szczęki są w tragicznym stanie, tak więc wydaje mi się ze to winna tego. nie dawał więcej znać więc to chyba nic z bębnem. jutro odbieram więc zrelacjonuje co było i ile to wyniosło. a jak bedzie o.k to bede miał do polecenia dobrego mechaniora we wro. pozdro dla wszystkich i przede wszystkim dla Martiusa który jak dobrze pamiętam podpowiada mi juz któryś raz . no ale w koncu nie wszyscy mają vt 500 custom/shadow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.