Skocz do zawartości

Kierunki w ogarze 205


wojti2001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazlem ostatnio taki schemat na podlaczenie kierunkow.

kierunki.gif

Wszystko fajnie jest tylko mam pare pytan:

1) Na tym schemacie jest potrzebny prostownik (polprzewodnik) z WSK'i. Znalazlem taki do kupienia w necie:

2067.jpg

Ale widze, ze sa tam 4 kable. Wiem, ze ten do przykrecenia bedzie najprawdopodobnie to masa i bedzie jeszcze plus a reszta kabli? Jak je podlaczyc?

2) Przeczytalem wiele watkow z ogarami 200 z akumulatorami i wiem, ze zmienialo sie wtedy cewke. A jak to bedzie z ogarkiem 205? Napisalby mi ktos jak to zrobic? Albo jeszcze lepiej przerobic ten schemat tak aby bylo pokazane jak to zrobic?

 

pozd i thx za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze układ na tym schemaie jest nieprawidłowy. Po pierwsze prądnica obciażona tymi żarówkami świateł głownych nie posiada zapasu mocy do ładowania aku. Najprościej to nawinąć cewki świateł grubszym drutem w zakładzie naprawy silników elektrycznych. początki i końce uzwojenia powinne być wyprowadzone na zewnątrz silnika i podłączone do dwóch mostków prostowniczych. http://www.polskiemotocykle.mik.pl/schemat...780-205-sch.jpg

na tym schemacie masz pokazane podłączenie oryginalne cewek. po nawinięciu końce kazdej cewki muszą być oddzielone od masy i od siebie.

zdwóch mostków wyprowadzone + łączysz razem i poprzez bezpiecznik z + akumulatora,minus akumulatora do masy. Minus mostków łaczysz razem i do masy. Przewód wychodzący z prądnicy kory zasila poprzez stacyjkę światła łączysz poprez bezpiecznik z akumulatorem .Do tego przewodu w lampie podłączasz też kierunki i stop.Swiatła będą cały czas po włączeniu stacyjką zasilane z akumulatora więc jasność swiecenia nie będzie znacząco się zmieniać przy pracującym silniku. Większa moc prądnicy mimo włoączonych świateł i tak ładuje akumulator.

Jakie mostki uzyć? Odradzam zakup pokazanego na zdjęciu chociazby ze względu na cenę :!: . :arrow: tu http://www.cyfronika.com.pl/cgibin/shop?in...33&sid=278bf9eb masz pokazany mostek do tego celu.potrzebne są dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze układ na tym schemaie jest nieprawidłowy. Po pierwsze prądnica obciażona tymi żarówkami świateł głownych nie posiada zapasu mocy do ładowania aku. Najprościej to nawinąć cewki świateł grubszym drutem w zakładzie naprawy silników elektrycznych. początki i końce uzwojenia powinne być wyprowadzone na zewnątrz silnika i podłączone do dwóch mostków prostowniczych. http://www.polskiemotocykle.mik.pl/schemat...780-205-sch.jpg

na tym schemacie masz pokazane podłączenie oryginalne cewek. po nawinięciu końce kazdej cewki muszą być oddzielone od masy i od siebie.

zdwóch mostków wyprowadzone + łączysz razem i poprzez bezpiecznik z + akumulatora,minus akumulatora do masy. Minus mostków łaczysz razem i do masy. Przewód wychodzący z prądnicy kory zasila poprzez stacyjkę światła łączysz poprez bezpiecznik z akumulatorem .Do tego przewodu w lampie podłączasz też kierunki i stop.Swiatła będą cały czas po włączeniu stacyjką zasilane z akumulatora więc jasność swiecenia nie będzie znacząco się zmieniać przy pracującym silniku. Większa moc prądnicy mimo włoączonych świateł i tak ładuje akumulator.

Jakie mostki uzyć? Odradzam zakup pokazanego na zdjęciu chociazby ze względu na cenę :!: . :arrow: tu http://www.cyfronika.com.pl/cgibin/shop?in...33&sid=278bf9eb masz pokazany mostek do tego celu.potrzebne są dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mostkach te dwa zaciski oznaczonefalą podłaczasz do pojedyńczej cewki od świateł.pamiętaj tylo aby cewka świetlna nie miała przylutowanego jednego z wyprowadzeń do masy. Bezpieczniki zastosuj 15a Akumulator 6V takiej wielkości aby się zmieścił do bocznego schowka . pojemność w przedziale 6-10 Ah.Dlaczego dwa prostowniki? bo masz dwie cewki oświetleniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czyli do tych dwoch fal w prostowniku podlaczamy + i - z cewki? I wtedy przy cewkach niema masy tylko ona idzie dopiero od akumulatora??

Sorki, ze tak doglebnie pytam ale z elektryka stoje na bakier i chce wszytsko dokladnie wiedziec ;)

 

pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki nie wytwarzają prądu stałego ale przemienny. Cewki nie ,,dają plusa i minusa" . Biegunowosc wyprowadzeń cewek prądu przemiennego zmienia się w zależności od prędkości obrotowej wirnika- koła magnesowego . Aby otrzymać stałą biegunowość prądu tak jak w akumulatorze potrzebny jest prostownik czyli właśnie ten mostek .Tu masz schemat przeróbki w ogarze 200 .zasada połączenia cewek jest ta sama http://www.joserodolfo.foxnet.pl/grafa/schemat.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjne cewki nie wydolą ladować akumulator przy włączonych swiatłach ,a na światłach trzeba jeżdzić cały czas.natomiast przy wyłączonych światłach ładowanie będzie zbyt intensywne. Dlatego aby działaly światła i było ładowanie trzeba przewinąć cewki . Dowinięcie takiego samego drutu o tym samym przekroju w takiej ilości zeby się max zmieściło w cewce bez obcierania o podstwę iskrownika i koło magnesowe zwiększy moc prądnicy.. Można też rozwinąć cewkę licząc zwoje i nawinąć ją od nowa grubszym drutem. Niestety widzę po twoich postach ze sam tego nie zrobisz , więc lepiej daj do przezwojenia do jakiegoś zakładu. Dobrze by było gdyby udało sie zastosować przekrój drutu ok 2 razy większy -moc prądnicy wzrosła by też 2 razy. Dzieki temu zakładasz mocniejsze żarówki i cieszysz się lepszymi światłami oraz robisz inne przeróbki typu kierunki ,stop itp http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=25875

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czyli do tych dwoch fal w prostowniku podlaczamy + i - z cewki? I wtedy przy cewkach niema masy tylko ona idzie dopiero od akumulatora??

Sorki' date=' ze tak doglebnie pytam ale z elektryka stoje na bakier i chce wszytsko dokladnie wiedziec ;)

 

pozd[/quote']

masa idzie dopiero od - prostownika i - akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj nie musisz nic nawijać poprostu jesli założysz aku do instalacji to poprowadz od niego zapłon swiatła itd bedziesz musiał troche przerobić zapłon bedzie potrzebna cewka pod bakiem jak w ogarze 200 a cewki które teraz daja prąd do swiateł beda dawały ładowanie

2 ten prostownik ma 4 wyjscia + i - to jest wyjśce dla prądu stałego czyli te kable będa ładować aku a tamte 2 pozostałe to wejscie do prostownika czyli + i - z prądnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...