wojti2001 Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Znalazlem ostatnio taki schemat na podlaczenie kierunkow.Wszystko fajnie jest tylko mam pare pytan:1) Na tym schemacie jest potrzebny prostownik (polprzewodnik) z WSK'i. Znalazlem taki do kupienia w necie:Ale widze, ze sa tam 4 kable. Wiem, ze ten do przykrecenia bedzie najprawdopodobnie to masa i bedzie jeszcze plus a reszta kabli? Jak je podlaczyc?2) Przeczytalem wiele watkow z ogarami 200 z akumulatorami i wiem, ze zmienialo sie wtedy cewke. A jak to bedzie z ogarkiem 205? Napisalby mi ktos jak to zrobic? Albo jeszcze lepiej przerobic ten schemat tak aby bylo pokazane jak to zrobic? pozd i thx za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Myślę ze układ na tym schemaie jest nieprawidłowy. Po pierwsze prądnica obciażona tymi żarówkami świateł głownych nie posiada zapasu mocy do ładowania aku. Najprościej to nawinąć cewki świateł grubszym drutem w zakładzie naprawy silników elektrycznych. początki i końce uzwojenia powinne być wyprowadzone na zewnątrz silnika i podłączone do dwóch mostków prostowniczych. http://www.polskiemotocykle.mik.pl/schemat...780-205-sch.jpgna tym schemacie masz pokazane podłączenie oryginalne cewek. po nawinięciu końce kazdej cewki muszą być oddzielone od masy i od siebie.zdwóch mostków wyprowadzone + łączysz razem i poprzez bezpiecznik z + akumulatora,minus akumulatora do masy. Minus mostków łaczysz razem i do masy. Przewód wychodzący z prądnicy kory zasila poprzez stacyjkę światła łączysz poprez bezpiecznik z akumulatorem .Do tego przewodu w lampie podłączasz też kierunki i stop.Swiatła będą cały czas po włączeniu stacyjką zasilane z akumulatora więc jasność swiecenia nie będzie znacząco się zmieniać przy pracującym silniku. Większa moc prądnicy mimo włoączonych świateł i tak ładuje akumulator.Jakie mostki uzyć? Odradzam zakup pokazanego na zdjęciu chociazby ze względu na cenę :!: . :arrow: tu http://www.cyfronika.com.pl/cgibin/shop?in...33&sid=278bf9eb masz pokazany mostek do tego celu.potrzebne są dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Myślę ze układ na tym schemaie jest nieprawidłowy. Po pierwsze prądnica obciażona tymi żarówkami świateł głownych nie posiada zapasu mocy do ładowania aku. Najprościej to nawinąć cewki świateł grubszym drutem w zakładzie naprawy silników elektrycznych. początki i końce uzwojenia powinne być wyprowadzone na zewnątrz silnika i podłączone do dwóch mostków prostowniczych. http://www.polskiemotocykle.mik.pl/schemat...780-205-sch.jpgna tym schemacie masz pokazane podłączenie oryginalne cewek. po nawinięciu końce kazdej cewki muszą być oddzielone od masy i od siebie.zdwóch mostków wyprowadzone + łączysz razem i poprzez bezpiecznik z + akumulatora,minus akumulatora do masy. Minus mostków łaczysz razem i do masy. Przewód wychodzący z prądnicy kory zasila poprzez stacyjkę światła łączysz poprez bezpiecznik z akumulatorem .Do tego przewodu w lampie podłączasz też kierunki i stop.Swiatła będą cały czas po włączeniu stacyjką zasilane z akumulatora więc jasność swiecenia nie będzie znacząco się zmieniać przy pracującym silniku. Większa moc prądnicy mimo włoączonych świateł i tak ładuje akumulator.Jakie mostki uzyć? Odradzam zakup pokazanego na zdjęciu chociazby ze względu na cenę :!: . :arrow: tu http://www.cyfronika.com.pl/cgibin/shop?in...33&sid=278bf9eb masz pokazany mostek do tego celu.potrzebne są dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 5 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Troche to skomplikowane ale zaczynam coraz wiecej rozumiec.Jak widze to ten prostownik ma 4 piny, + i - to wiem a co z dwoma pozostalymi?? I dlaczego dwa takie prostowniki sa potrzebne?? A te bezpieczniki to ilu amperowe? pozd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 w mostkach te dwa zaciski oznaczonefalą podłaczasz do pojedyńczej cewki od świateł.pamiętaj tylo aby cewka świetlna nie miała przylutowanego jednego z wyprowadzeń do masy. Bezpieczniki zastosuj 15a Akumulator 6V takiej wielkości aby się zmieścił do bocznego schowka . pojemność w przedziale 6-10 Ah.Dlaczego dwa prostowniki? bo masz dwie cewki oświetleniowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 5 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 To czyli do tych dwoch fal w prostowniku podlaczamy + i - z cewki? I wtedy przy cewkach niema masy tylko ona idzie dopiero od akumulatora?? Sorki, ze tak doglebnie pytam ale z elektryka stoje na bakier i chce wszytsko dokladnie wiedziec ;) pozd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Cewki nie wytwarzają prądu stałego ale przemienny. Cewki nie ,,dają plusa i minusa" . Biegunowosc wyprowadzeń cewek prądu przemiennego zmienia się w zależności od prędkości obrotowej wirnika- koła magnesowego . Aby otrzymać stałą biegunowość prądu tak jak w akumulatorze potrzebny jest prostownik czyli właśnie ten mostek .Tu masz schemat przeróbki w ogarze 200 .zasada połączenia cewek jest ta sama http://www.joserodolfo.foxnet.pl/grafa/schemat.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 http://www.joserodolfo.foxnet.pl/arts.php?...zytaj_arty&t=10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 5 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Dzieki ci bardzo ;) Bardzo mi pomogles ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 5 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 A mam jeszcze jedno pytanie. Czy trzeba "przewijac" te cewki? Czy seryjne wytrzymaja te zmiany? I czy akumulator poprzez te prostowniki moze sie ciagle ladowac? Czy moze sie ladowac jakis czas i trzeba go wylaczyc?? pozd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Seryjne cewki nie wydolą ladować akumulator przy włączonych swiatłach ,a na światłach trzeba jeżdzić cały czas.natomiast przy wyłączonych światłach ładowanie będzie zbyt intensywne. Dlatego aby działaly światła i było ładowanie trzeba przewinąć cewki . Dowinięcie takiego samego drutu o tym samym przekroju w takiej ilości zeby się max zmieściło w cewce bez obcierania o podstwę iskrownika i koło magnesowe zwiększy moc prądnicy.. Można też rozwinąć cewkę licząc zwoje i nawinąć ją od nowa grubszym drutem. Niestety widzę po twoich postach ze sam tego nie zrobisz , więc lepiej daj do przezwojenia do jakiegoś zakładu. Dobrze by było gdyby udało sie zastosować przekrój drutu ok 2 razy większy -moc prądnicy wzrosła by też 2 razy. Dzieki temu zakładasz mocniejsze żarówki i cieszysz się lepszymi światłami oraz robisz inne przeróbki typu kierunki ,stop itp http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=25875 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 To czyli do tych dwoch fal w prostowniku podlaczamy + i - z cewki? I wtedy przy cewkach niema masy tylko ona idzie dopiero od akumulatora?? Sorki' date=' ze tak doglebnie pytam ale z elektryka stoje na bakier i chce wszytsko dokladnie wiedziec ;) pozd[/quote']masa idzie dopiero od - prostownika i - akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Ale gdy przewine te cewki zostanie mi napiecie 6V? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Zawsze można by pomyśleć nad 12 woltami ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Słuchaj nie musisz nic nawijać poprostu jesli założysz aku do instalacji to poprowadz od niego zapłon swiatła itd bedziesz musiał troche przerobić zapłon bedzie potrzebna cewka pod bakiem jak w ogarze 200 a cewki które teraz daja prąd do swiateł beda dawały ładowanie2 ten prostownik ma 4 wyjscia + i - to jest wyjśce dla prądu stałego czyli te kable będa ładować aku a tamte 2 pozostałe to wejscie do prostownika czyli + i - z prądnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.