Skocz do zawartości

Tuningowy filtr powietrza .


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Koledzy mam małe pytanie .

Gdzie można kupić tiuningowy filtr powietrza wraz z obudową do Yamahy Wild Star 1600.

Pytam się Was bo takie coś chodzi mi po głowie , i na dodatek nie wiem czy jest jakiś sens wymiany oryginalnego filtra wraz z obudową na jakiś tuningowy . Czy są jakieś korzyści w tego rodzaju tuningu , bo wadą na pewno są koszty .

Proszę o radę w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie filtra pasuje odrazu wymienić wydechy (duże koszty albo sporo roboty) iprzeregulować gaźnik (koszty nieduże ale robota upierdliwa). Jak zmienisz sam filtr wraz z obudową (na jakiś hypercharger czy po prostu inny dekirl na airboxie) to prawdopodobie tez będzie trzeba regulować gaźnik.

Ogólnie zalety:

- inny wygląd motocykla (po zmianie obudowy filtra)

- poprawa charakterystyki silnika

Wady:

- koszty (mogą być niemałe)

- trudności z dostrojeniem filtru, wydechu i gaźnika (bez sesji na hamowni raczej się nie uda w 100%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Dzięki Pompka .

Jesli chodzi o wymianę tłumików , wolałbym tego co mam nie zmieniać .

Są to oryginalne wydechy z rozwierconym i wyciągniętym tyłem .

Mozna powiedzieć potocznie że są pół głośne . Takie mi odpowiadają.

 

Z tego co czytam to trzeba by było wyregulować gaznik . Zegarów chyba nie trzeba stosować do synchronizacji bo jest tylko jeden gaźnik .

Czy ktoś wie jak się go reguluje . Pytam się bo kiedyś pracowałem jako mechanik samochodowy i myślę że moze dałbym rady sam to wyregulować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyregulować = zmienic dysze, iglice i pokręcić śrubą składu mieszanki. Teoretycznie to jestto proste ale faktycznie trzeba miec trochę pojęcia jak się zachowuje dany silnikpo wymianie filtra na sportowy, o ile zwiększyć rozmiar dyszy głównej, czy wymieniać iglicę, czy zmieniać dysze wolnych obrotów itp. Przy rozwierconych wydechach na 99% bedziesz musiał zmieniac dysze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie samego wkladu filtra na K&N nie trzeba nic regulowac. Wiem to z autopsji bo u siebie zmienilem i bylo o'k. Potem po roku zsynchronizowalem i wyregulowalem gazniki i nie bylo zadnej poprawy. Co innego przy wymianie na np: stozek lub hypercharger.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie filtra na zamiennnik K&N nie trzeba oczywiście nic robić (w/g zapewnień producenta). Ale już przy wyprutych lub tuningowych wydechach trzeba. Przynajmniej wyregulować śrubę składu mieszanki. No chyba, że komusnie zależyna parametrach i trwałości silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale już przy wyprutych lub tuningowych wydechach trzeba. Przynajmniej wyregulować śrubę składu mieszanki.  ;)

 

Ciekawe gdzie tą śrubkę znaleźć . Co jak co ale na widocznym miejscu tej śrubki nie ma . Za to jest parę plastykowych kostek z kabelkami.

Dla mnie to trochę dziwne , ale czy ten Wild nie ma czasami regulacji elektronicznej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...