mateuszs Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Sprawa taka, ściągnieta linka.. zdjęty automat... maly remont - wymiana wodzika w skrzyni.., z jednym zamachem nowy łańcuszek sprzęglowy i nowe tarcze.... poskladalem, linke zalożylem,,, jakaś tam regulacja... objawy.. oprę moto o drzewo przodem, tyl na betonie... 1' powoli puszczam sprzęglo dodając gazu.. silnik pracuje, sprzęglo do końca puszczone.. kolo - w miejscu... czyli ślizgające sie sprzęglo... czy to regulacja? czy moze sprężynki.. regulacja chyba raczej ok.. co mozę być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 co znaczy jakaś tam regulacja? 8O Ja na regulację sprzegła w czesi ze dwa dni poświęciłem. Zresztą dużo od oleju zależy nie wiem czym skrzynię zalałeś od razu mówię że na samochodowym przekładniowym albo bedziesz miał uślizg albo zgrzyty. Zacznij od precyzyjnej regulacji i pamietaj że linka może wieszać automat i na odwrót, automat może powodować prawidłowy luz na lince i uślizg sprzegła Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszs Opublikowano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 co znaczy jakaś tam regulacja? Ja na regulację sprzegła w czesi ze dwa dni poświęciłem no spokojnie ja dobre parenaście godzin, dlatego uwierzylem że jest wszystko ok Zresztą dużo od oleju zależy nie wiem czym skrzynię zalałeś od razu mówię że na samochodowym przekładniowym albo bedziesz miał uślizg albo zgrzyty. i tu bym prosil o wytłumaczenie, zalałem hipolem kóry przywiózłmi kumpel, w zasadzie nie wiem skąd ale hipol to hipol, wiec czy hipol hipol'owi nie równy? czy olej może powodować ślizganie sie sprzęgla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 Heh różnica jest taka: sprzęgło w samochodzie jest suche i pracuje w powietrzu, sprzegło motocyklowe jest (na ogół - a w Czesi na pewno) mokre i pracuje w kąpieli olejowej dlatego potrzebuje trochę innego składu oleju. Chodzi o dodatki przeciwpoślizgowe do sprzęgła, oleje przekładniowe samochodowe ich nie mają. Ale najwięcej zależy od prawidłowej regulacji. Z powodu automatu w Czesi i Jawie regulacja jest dość skomplikowana. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikas Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Witam :) Sorka że podepnę się pod temat ale chciał bym zaciągnąć opinii specjalistów ;) A mianowicie sprawa się tyczy sprzęgła CZ350 ale przy junaku ( http://www.ocustombike.friko.pl/ ) ... czemu ten patent miał służyć chyba nie musze wspominać ;) Zwłaszcza że moja maszyna kapkę wzmocniona ...Ale nie w tym rzecz. Sprzęgło spisuje się super , wysprzęgla idealnie co w junakowym rzadko się zdarzało lecz na zimnym silniku przy przekopywaniu... Co tu dużo mówić , nie trzyma jak trzeba, co się przejawia trudnością w przekopaniu (tak to już jest gdy sprzęgło jest pośrednikiem Kopak-wał) . Czemu wybrałem to sprzęgło ... nie ma tych wad co Jawy TS a przeróbka tania , prosta i nie wymaga zmian w prawym deklu. Wszystko jest super gdyby nie ten zimny start . Może ktoś próbował dobrać jakieś twardsze sprężynki do tego sprzęgiełka ? Niestety regulacja napięcia wstępnego podkładkami nie daje większego efektu :( A i jeszcze jak to jest z tym olejem... w korkowych hipol sprawia że sprzęgło lepiej trzymało (skleja) a w tym ...? Może macie jakieś godne polecenia oleje ? Pozdrawiam !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikas Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Witam :) Sorka że podepnę się pod temat ale chciał bym zaciągnąć opinii specjalistów ;) A mianowicie sprawa się tyczy sprzęgła CZ350 ale przy junaku ( http://www.ocustombike.friko.pl/ ) ... czemu ten patent miał służyć chyba nie musze wspominać ;) Zwłaszcza że moja maszyna kapkę wzmocniona ...Ale nie w tym rzecz. Sprzęgło spisuje się super , wysprzęgla idealnie co w junakowym rzadko się zdarzało lecz na zimnym silniku przy przekopywaniu... Co tu dużo mówić , nie trzyma jak trzeba, co się przejawia trudnością w przekopaniu (tak to już jest gdy sprzęgło jest pośrednikiem Kopak-wał) . Czemu wybrałem to sprzęgło ... nie ma tych wad co Jawy TS a przeróbka tania , prosta i nie wymaga zmian w prawym deklu. Wszystko jest super gdyby nie ten zimny start . Może ktoś próbował dobrać jakieś twardsze sprężynki do tego sprzęgiełka ? Niestety regulacja napięcia wstępnego podkładkami nie daje większego efektu :( A i jeszcze jak to jest z tym olejem... w korkowych hipol sprawia że sprzęgło lepiej trzymało (skleja) a w tym ...? Może macie jakieś godne polecenia oleje ? Pozdrawiam !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikas Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 No według mnie odpowiedź jest prosta: sprzęgło jest za słabe bo 350 na dwóch garach a na jednym garze to kolosalna różnica na kompresji do przerzucenia.Nie sądzę żeby pomogła wymiana sprężyn może jednak lepiej poeksperymentować z olejem.Ja lałem do skrzyni w Czesi bodajże Arala 4T i było ok, nic nie ciągnęło. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikas Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 No w sumie ... choć polemizował bym. Sprzęgiełko mimo swych gabarytów wydaje się być dosyć solidne a najważniejszą zaletą jest jego super dobre wysprzęglanie (choć po części w junaku to również i wada :) ) Co do sprężyn to nie wiem , są trzy ale na oko nie są wiele mocniejsze od tych co można spotkać w WSKach a tam sprzęgło ma ich 5 . Zresztą faktem jest że po zmianie klamkę sprzęgła można wciskać jednym paluszkiem podczas gdy do junakowego czasem i jedna ręka nie starczała a co najdziwniejsze , jak już wspomniałem zwiększenie napięcia wstępnego po przez zastosowanie grubszych podkładek niewiele pomogło (zupełnie tak jak by sprężyny były zbyt miękkie ). Jeśli natomiast chodzi o jego wytrzymałość to spisuje się nadzwyczaj dobrze (ale tylko jak się nagrzeje) wówczas idealnie przenosi cały moment obrotowy na koła , nie czuć by się ślizgało a i odpalić z popychy da rade co nie w każdym motocyklu jest możliwe (A już z pewnością nie GPXa na oryginalnym sprzęgle) Te fakty raczej nie świadczą o tym by sprzęgło nie dawało sobie rady ale ten zimny start ... sprzęgło CZ zupełnie inaczej reaguje niż junakowe , tamto to na starcie kiedy olej jest najgęstszy trzyma najlepiej a kiedy się nagrzeje to nie dość że nie może przenieść całego momentu obrotowego to jeszcze nigdy nie wiadomo kiedy spuchnie (taki to już urok korkowego sprzęgła) No ale nic , poeksperymentuje najpierw z tymi olejami... Dzięki (PS. Dla właścicieli junaków ... nie neguje całkowicie sprzęgła oryginalnego które przy 350tce jako tako się sprawdza ale po wzmocnieniu niestety nie wyrabiało ;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.