viperPL Opublikowano 19 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2003 siema :twisted: Bawie sie przy ecie bo seznik sie zbliza ;-)) mma zamiar ustawic sobie zaplonik i gaznik wyregulowac. Mam pewien problem : jak kupilem etke to juz mialem ruszaną ta srubke która nie powinna byc ruszana :) jakie znacie patenty na regulacje tego gaznika ?? z ruszaną srubeczka od ilosci mieszanki biegu jalowego ?? i na który zamek zawesic igliczke ? ( napiszcie od której strony patrząc ;PPP ;-)) z góry wielkie dzieki za pomoc ;-)) papaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 19 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2003 SiemaPiszesz o tych śrubkach jakby to była czarna magia :) (nowiutki gaźnik z pudełka też trzeba regulować!!!)1. zapinka na iglicy od góry mieszanka uboga (niewskazane przy docieraniu)2. środek lub nieco poniżej właściwe ustawienie 3. na samym dole mieszanka bogata - ostra jazda kosztem zużycia paliwa (wskazane przy docieraniu)Celowo nie napisałem który rowek bo różne gaźniki mają różną ilość rowków Musisz sam określić czy silnik kręci się ochoczo na obroty (nie ma dziury) Po każdym przestawieniu zrób min 10km i sprawdź jak wyglądają elektrody świecy zapłonowej (barwa) Regulacja obrotów silnika i składu mieszanki na wolnych obrotachUstaw obroty silnika jakie tobie odpowiadają śrubą podparcia przepustnicy następnie wkręć śrubę składu mieszanki do oporu jeśli zgaśnie to masz dobry gaźnik jeśli nie do masz wyrobioną przepustnice lub są nieszczelności na drodze gaźnik - cylinder (lub są inne nieciekawe dolegliwości)Wykręcając w/w śrubę ustaw max obroty i równą pracę silnika wykręcanie śruby od tej pozycji powinno spowodować spadek obrotów silnika i nierówną pracę Jeśli tak zrobisz a obroty uznasz za wysokie to skoryguj i ponownie „złap" śrubą regulacji składu mieszanki równą pracę i max obroty. Niestety jak pokazuje praktyka takie ustawienie np. w fiacie 126p. lub Polonezie (robi się tak samo) nie współgra z toksyką spalin, ale to Ciebie nie dotyczy Gdyby skok śruby byłby tymi polami to już wiesz jak to robić( nie wiem czy ta grafika wejdzie do posta) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 19 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2003 "Ustaw obroty silnika jakie tobie odpowiadają śrubą podparcia przepustnicy" -- jesli chodzi o typ 30N3-1 to nie ma takiej srubki --wczesniejsze mialy taką srubę oporową przepustnicy, Ten gaznik o którego pytam ma osobny uklad biegu jalowego niezalezny od przepustnicy i iglicy. Sa 2 wkręty: 1. duzy do regulacji ilości powietrza w kanale obejsciowym , 2. maly do regulacji ilosci paliwa na bieg jalowy ( fabrycznie zaslepiony). Moje pytanie jest takie : czy ma ktos to samo co ja tzn mial ruszany ten maly wkret?? jesli tak to o ile go wykrecil ? i jeszcze jedno jakie macie zuzycia paliwa w ETZ chodzi o trase powiedzmy 90 km/h i miasto ? ;-)) :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 20 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2003 Jeśli jest tak jak piszesz to podobnie jest w gaźniku Trabanta, a regulacja jest podobna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 21 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2003 re hehhe nie mialem trabanta ;PPP i nie wiem jak tam to jest , Wiec wolalbym o jakąs konkretną wskazówke dot. tego gaznika o który pytam jakies 2 slowa chociaz znaczace dotyczące regulacji tego 30N3-1 THx pozdrooFka... :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 21 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2003 Też mam wykręconą śrubke mieszanki i dużo razy próbowałem ją wyregulować,raz dobrze jeżdzi to znowu nie i jak sie zrobi ciepło zamierzam popracować nad tym.A co do spalania to moja pali w zależności od sposobu jazdy 4,5-5,5 l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 21 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2003 siema. To ze raz Ci dobrze jezdzi ETZ a raz żle to chodzi ci tylko o prace na wolnych obrotach ?? czy takze jazde z obciązenim ?? z góry dzieki za info. pozdrwawiam. viperPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 23 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2003 Głownie chodzi o jazde juz powyzej 100km/h.Raz idzie do 115km/h łatwo póżniej coś nie pasowało znowu coś kręciłem i coś się skopało i już powyżej 90km/h idzie z bólem :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 24 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2003 Panowie ustalcie o co chodzi wolne obroty działają do pewnej granicy (2500) potem przy wysokich obrotach układ wolnych obrotów przestaje działać i nie ma wpływu na max'a. Gdzieś na niemieckich stronach wyczytałem że śruba powinna byc wykręcona o 1,675 obrTakie ustawienie podobno sprawia że moto staje na gumie na II biegu bez problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 24 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2003 Nic innego nie regulowałem oprócz tej śrubki a zmiana w prędkości była.Spróbuje te ustawienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.