Skocz do zawartości

Jaki olej do dwusuwa?


Saghat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Vesparider

otóż mamy nowy MIXOL semisyntetic po okolo 10 zet i napewno do CZ wystarczy, a od zwykłego miksolu na pewno jest lepszy silnikowy do 4takta. Jak wymyślali CZete to specjalnych olejów nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skuteczny

DO dwósowa polecam olej do mieszanki paliowowej; CASTROLL SUPER TT. rozkręciłem cały silnik po 5 tyś używania oleju... a tu niespodzianka! czysto! zero nagaru, gdziekolwiek! komora wału czysta zadnych osadów. poza tym moto jeździ na nim równo i ma lepsze osiągi niż na mixolu, nie mam na myśli tylko przyspieszeń a bardziej mniejsze spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosć producentów nowych oleji silnikowych do dwusówów zaleca robienie "mieszaniny" w stosunku 1:30 a cześciej 1:50, lub zgodnie z instrukcją motocykla.Stare dwusówy mają przeważnie "mieszanine " w stosunku 1:25 , 1:30- czyli bardzo dużo oleju w paliwie, który przy spalaniu powoduje to i owo za motocyklem :lol: .Czy w związku z tym stosując nowy olej silnikowy w stosunku np. 1:50 a nie 1:25 narażam silnik na zatarcie :?:Ja osobiście myślę że nie bo dzisiejsze oleje posiadaą dużo lepsze właściwości smarne niż te same specyfiki sprzed x lat i mogą być dodawane w mniejszych ilościach.Ale w tej sprawie prosiłbym Was o wypowiedzenie się na temat tej kwestii.

 

 

Ps.Chodzi mi o silniki nie wysilone typu Panonia,Jawa........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skuteczny

hej,

na swojej MZ251 zrobiłem już ponad 60000km(dwa remonty) i metodą prób i błedów mogę w skrócie przekazać zdobytą wiedze co do płynów w MZ:

1. do silnika lejemy ELT RATIO 2TACT SEMISYNTETHYC.cena ok30zł. luz wchodzi zawsze bez żadnych problemów czy to podczas ruchu pojazdu czy na postoju, silnik pracuje lzej nie ciągnie na biegach, skutecznie smaruje elementy wewnątrz, biegi wchodzą lżej i ciszej,

2. do paliwa dodajemy CASTROL SUPER TT 2TACT, cena ok 30zł. tak jak piszą tu niektórzy koledzy użytkujący pojazdy starsze dwusuwowe można go lać spokojnie mniej niż 1:50 ale nie mniej niż 1:80, po ponad 6000km rozebrany silnik jest czyściutki wszędzei gdzie porusza sie paliwo, tłok i pierscionki zero nagaru, oczywiscie mininmalna ilość na swiecy i w komorze spalania. miesza sie on wpełni z paliwem i nie takiej wady jak MIXOL, ze najpierw wypalamy nie wymieszany olej z dołu baku a póżniej jeździmy na sychym paliwie. pojazd n w/w oleju zochowuje sie dużo bardziej gładko, ciszej i dynamiczniej. znajomy na takich olejach zrobił bez remontu góry silnika w 251 48000km. fajty mówią same za siebie. POZDRAWIAM WSZYSTKICH UŻYTOWNIKÓW MOTOCYKLI MZ I INNYCH 2STROKÓW :):):D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skuteczny

sorry, miało być ELF 2TACT RATIO PÓŁSYNTETYK!!! jestem ciekaw kto z was widział HIPOL GL4 czy GL5, np przy -10 stopni???? ja nawet na takim wtedy próbowałem jeździć, ale po miesiącu takiej jazdy pomieliło mi pare rzeczy w silniku w 251. ODRADZAM NAWET PRZY +30 !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kiwigips

A czy ten ELF i CASTROL sa dostepne na wiekszosci stacjach czy sklepach motorkowych bo musze przyznac ze nie widzialem. chodzi mi o miasta mniejsze a nie wielki jak wawa, np. Elk. Kurcze 2500 km i wakacje przejechalem na tym gownianym mixolu i hipolu, naprawde do dupy jest ten olej w etce, kopci, swieca sie brudzi. bede musial znalesc ten elf i castrol. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...