andrzejtomecki Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 witamsprawa wyglada nastepująco, otóz zalałem dzis moj silniczek olejem Castrol GPS SAE 10w-40 ktory jest przeznaczony do silnikow czterosuwowych, mam takie pytanie, czy bedzie on rownie dobry jak oleje przeznaczone do 2t? bo przeciez skrzynia i sprzeglo dzialaja tak samo :? bo raczej ten olej nie zaszkodzi :) czy ktos juz mial z tym jakies doswiadczenia ?pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Zaszkodzić sam w sobie nie zaszkodzi a różnica polega na tym że w oleju 2T są dodatki dzięki którym lepiej się miesza z benzyną i się lepiej spala więc w twoim wypadku skutki em może być głownie nagar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Domel jemu chodzi o olej przekładniowy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 A jaki olej do skrzyni Twojego rumaka przewiduje serwisówka? O ile w 4T nie mamy wyboru (z reguły) bo silnik i skrzynia jest smarowana jednym smarowidłem , o tyle w 2T masz wybór i możesz stosować olej typowo przekładniowy.(Chyba że serwisówka poleca silnikowy 10W40) Nie kombinuj i stosuj to co poleca producent. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Domel jemu chodzi o olej przekładniowy :)Aaaa faktycznie,za szybko przeczytałem :oops: Zmyliło mnie to bo jakoś nie słyszałem o oleju przekładniowym do dwusuwów bo to przecież bez różnicy jaki olej jeżeli lepkośc i jakość jest ok. ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Zmyliło mnie to bo jakoś nie słyszałem o oleju przekładniowym do dwusuwów bo to przecież bez różnicy jaki olej jeżeli lepkośc i jakość jest ok. ! Fakt. Olej przekładniowy to olej przekładniowy. Czy do motocykla, czy do ciągnika ma okreslone parametry i to przesądza o jego przydatnośc do okreslonej maszyny. Tylko zdaje sie ze z uwagi na mokre sprzęgła oleje do skrzyń biegów w motocyklach nie maja klasyfikacji na poziomie 70-90W jak to ma miejsce np.w samochodach. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Tylko zdaje sie ze z uwagi na mokre sprzęgła oleje do skrzyń biegów w motocyklach nie maja klasyfikacji na poziomie 70-90W jak to ma miejsce np.w samochodach.Ja w MZ mam wlany mimo mokrego sprzęgła Hipol 80W/90 no i w instrukcji zalecany jest 80W.Choć może być także wlewany zwykły olej silnikowy np.15W/40.Musze pomyśleć czy by takiego nie wlać-zawsze mniej strat mocy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.