Skocz do zawartości

BSA 600


Rekomendowane odpowiedzi

Piekna maszynka ,stoi wlasnie u mnie na warsztacie ,11 lat stala w piwnicy (na szczescie cieplej i suchej) po smierci wlasciciela.Kupil to ,prawnik ktory prowadzil sprawy spadkowe (na pewno za psie pieniadze} O dziwo posiada tabliczke znamionowa poj.silnika,to 569ccm ,dwa cylindry w rzedzie,oczywiscie starter po przecienej stronie itd. Chodzi mi o luzy zaworowe i kat wyprzedzeni zaplonu. Motorek o dziwo pali ,ale strasznie klepie .Ma tez uszkodzony z jednej strony emblemat ,to znaczy jest tylko polowa zlotej gwiazy i brakuje literki A i skrzydla .Moze ktos ma :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z ta pojemnoscia, czy jest moze jakies oznaczenie modelu lub moze masz pojemnosc silnika oznaczona na ktoryms z karterow ?

Czy silnik jest zespolony ze skrzynia biegow czy nie ?

Jezeli jest zespolony to wspolny karter powinien wygladac jak przerosniety Junak, moze tylko bardziej jajowato od strony rozrzadu.

2 cylindrowe BSA - starsze oznaczone A7 ( 499 ccm ) i A10 ( 654 ccm ) mialy silnik oddzielny od skrzyni biegow, ale ich produkcja skonczyla sie w 62r.

Od tego roku firma zaczela produkowac modele A50 i A65 z silnikiem zblokowanym ze skrzynia.

Mam dane tych pozniejszych modeli i te ci podam.

A wiec przerwa na elektrodach swiecy to 0.5 - 0.6 mm,

przerwa na przerywaczu 0.3 - 0.4 mm,

luzy zaworowe to ssanie - 0.05 mm, wydech - 0.10 mm

Ustawienie statyczne zaplonu:

polozenie tloka - 7.22 mm przed GMP

polozenie walu - 34 stopnie przed GMP

 

Olej silnikowy - 20W50 5 us / 4 imp pints

Skrzynia - SAE 90W - 490 ccm

Sprzeglo - SAE 10W30 - 140 ccm

Lagi przedniego zawieszenia - SAE5W - 190 ccm kazda.

 

Jezeli wlasciciel chce uruchomic i jezdzic to powiedz mu ze po tak dlugim staniu motocykl wymaga pelnego przegladu a silnik musi zostac rozebrany w celu wyjecia filtru olejowego z walu, ktory prawdopodobnie zabity jest zestalonym szlamem.

Jezeli to nie zostanie zrobione to natychmiast poleca panewki korbowodowe, i zaraz potem czopy walu bo nie dostana olejenia. Zastanawiam sie czy to wlasnie nie stalo sie po uruchomieniu motocykla i to klepanie ktore slyszysz jest klepaniem panewek a nie zaworow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzieki , na razie rozbieramy silniczek ,co do klepania ,chyba miales racje,nie sa to zawory. Co do daty produkcji na .razie wychodza same jaja ,ale silniczek jest razem ze skrzynia. Pewien stary motomaniak z Angli twierdzi ,ze tego wyprodukowali tylko tysiac sztuk. Odezwe sie w poniedzialek na razie pozdrawiam i dziekuje. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...