Skocz do zawartości

Napinacz rozrzadu , łańcuszek - obsluga, wymiana CBR 1000 F


bronx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak czy owak musisz zdjac oba walki zeby moc krecic walem lub miec troche miejsca do manewrowania nowym lancuchem i zalozenia go na zebatke walu.

Trzymajac sie porzadku odkrecania , po zdjeciu pokrywy trzeba zdjac gorna prowadnice lancucha, potem po zaznaczeniu ustawienia rozrzadu odkrecic sruby mocujace zebatki walkow rozrzadu i sciagnac zebatki z podstaw na walkach razem z lancuchem na bok.

Zebatki dalej zostana na walkach, ale lancuch nie bedzie juz napiety.

Odkrecac walki nalezy rownomiernie, np kazda sruba pelen obrot aby rownomiernie kasowac napiecie sprezyn zaworowych.

Po odkreceniu pokryw walkow wyjac walki. Zwroc uwage ze pokrywy oznaczone sa literami i trzeba je potem zalozyc do podstaw walkow z tymi samymi literami. Male rurki ustawiajace pokrywki walkow na podstawach nalezy przelozyc albo do podstaw, albo do pokryw, tak by nie byly i tu i tam.

Jesli chodzi o napinacz to trzeba odkrecic 4 sruby ktore mocuja go w glowicy i wyjac je. Nastepnie wyciagnac napinacz z glowicy i ostroznie ( tak zeby nie wpadly do srodka silnika ) usunac zawleczki osiek laczacych napinacz z prowadnica lancucha. Nastepnie wyjmujemy oski, rozlaczamy prowadnice z napinaczem i wyjmujemy je osobno jednoczesnie wymanewrowujac lancuch z pomiedzy prowadnicy i napinacza. Oczywiscie blokujemy lancuch drutem lub srubokretem zeby niewpadl do srodka silnika.

Teraz jezeli stary lancuch masz rozpiety to laczysz go z nowym i przeciagasz pod walem jesli sie da, lub musisz krecic walem zeby wyciagnac stary i potem trafiac nowym na zebatke walu.

W momencie gdy oba konce nowego lancucha masz na glowicy, odpinasz stary, a nowy laczysz i zabezpieczasz drutem przed ucieczka w glab silnika.

Sprawdzasz wszystkie prowadnice lancucha - przednia, gorna i te polaczona z napinaczem - jak sa zuzyte to trzeba je wymienic.

Czy wymieniasz napinacz na nowy, czy opisac jak go sie sprawdza ?

 

Adam M.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WYMIENIAC TE WSZYSTKIE o-ringi ???? co sa pod pokrywami walkow??

 

Przy montazu nowego napinacza, zalac go olejem ??

 

I rozumie ze skladac tak:

wlozyc napinacz z slizgiem , zalozyc walki , zakuc lancuszek , dokrecic zebatki na walkach , a jak napiac lancuch zeby niprzeskoczyl p[rzy pierwszym rozruchu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mozesz wymienoc oringi to wymien, napinacz trzeba zalac olejem i spowodowac aby olej dostal sie do wnetrza. Robimy to wolno poruszajac ramieniem napinacza. Kiedy juz olej przejdzie to sprobuj zrobic kilka szybkich ruchow - napinacz powinien sie wowczas zablokowac.

Jezeli tak sie nie stanie to jest do wymiany.

Wlozyc najpierw trzeba napinacz ze slizgiem tak zeby lancuch znalazl sie miedzy slizgiem a napinaczem, potem pokrecic walem tak zeby ustawic go na znak w pokrywie z litera T. W tym celu trzeba krecic walem przeciwnie do wskazowek zegara.

Nastepnie smarujemy czopy walkow, i wspolpracujace podstawy i pokrywki smarem molibdenowym i wkladamy walki z zebatkami tak aby znaki na zebatkach skierowane byly w lewo, a znaki IN i EX odlane na walkach byly skierowane do gory.

Wszystkie rurki ustalajace i ich oringi osadzamy w glowicy, nasadzamy pokrywki na walki i dokrecamy je srubami jak najrowniej w podobny sposob jak przy odkrecaniu do osiagniecia wlasciwego momentu. ( Klucz dynamometryczny ).

Obie zebatki walkow ustawiamy w taki sposob, ze litery UP skierowanie sa w gore pionowo na obu a IN znak na ssacym i EX na wydechowym sa zgodne z powierzchnia przeciecia glowicy i jej pokrywy zaworowej.

Wydaje mi sie ze w tym momencie nalezalo by skuc lancuch, nalozyc go na zebatki i razem z zebatkami nalozyc na podstawy zebatek na walkach. Mozna to zrobic tak, aby najpierw nalozyc zebatke wydechowo z lancuchem, potem uruchomic napinacz przez pchniecie w dol jego ramienia i na koncu zalozyc zebatke ssaca. Jezeli otwory w zebatkach zgadzaja sie z otworami walkow to mozna wkrecic po jednej srubie w zebatke by zabezpieczyc ich polozenie na walkach.

Potem trzeba zrobic jeden obrot walem korbowym tak by zdobyc dostep do pozostalych srub, a przy okazji sprawdzic czy znak T na wale korbowym odpowiada znakom na zebatkach walkow, ktore dalej powinny byc ustawione poziomo i rownolegle do plaszczyzny glowicy.

Teraz wkrecamy po drugiej srubie ale na Loctite i jeszcze robimy jeden obrot walem by wykrecic i spowotem wkrecic te 2 sruby ktore byly wkrecone na poczarku po zklejeniu ich na Loctite. Sruby przykrecamy wlasciwym momentem.

Nastepnie zakladamy gorna prowadnice lancucha, upewniajac sie ze stralka na niej skierowana jest do przodu silnika.Jeszcze raz robimy kilka obrotow walem pokrywajac wszystkie poruszajace sie elementy olejem silnikowym i upewniajac sie ze wszystko jest dobrze ustawione, a napinacz lancucha pracuje wlasciwie. Na koniec sprawdzamy luzy zaworowe i zakladamy pokrywe pokrywajac siliconem wysoko temperaturowym polkoliste wyciecia w glowicy. Jezeli uszczelka jest w dobrym stanie to mozemy ja spowrotem zalozyc. Strzalka na uszczelce tez musi byc ustawiona do przodu. Zakladamy uszczelki srub pokrywy pamietajac ze strona oznaczona UP musi byc w gorze.

Przykrecamy sruby pokrywy glowicy tak zeby sruby przednie zewnetrzne oznaczone trojkatem na glowicy przykrecone byly pierwsze, bo one ustalaja uszczelke pokrywy.

Sruby przykrecamy progresywnie to znaczy kazda po kilka obrotow i przechodzimy do nastepnej by wszystie przykrecic w jednakowym czasie i wlasciwym momentem ( klucz dynamometryczny. )

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie mysleliscie zeby samemu zrobic napinacz lancucha?ostatnio skladalem torowa wersja fzr i byl tam taki prosty napinacz,obudowa jak normalny z tym ze slizg dociskala sruba z nakretka kontrujaca chyba wiecie o co mi chodzi mniej wiecej,no wiadomo ze trzeba go podregulowac co jakis czas ale jakie koszty mniejsze,co myslicie wogole o takim napinaczu dobre to rozwiazanie czy nie bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B?ardzo Adamie dziekuje za wszelkie uwagi , instrukcje i porady , rowniez za podanie momentow.

Musze to poczytac kilka razy poogldac schematy porysowac pomyslec i zabieram sie wtedy za konczenie , dam znac o wynikach ( mam nadzieje pozytywnych)

 

Takie pytanie jeszcze , czy udalo sie komus przeciagnac lancuszek bez krecenia walem ??( ciagnac stary , zluzowany, i podawac nowy ?? ulatwilo by sprawe niezle ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

' date=' napinacz trzeba zalac olejem i spowodowac aby olej dostal sie do wnetrza. Robimy to wolno poruszajac ramieniem napinacza. Kiedy juz olej przejdzie to sprobuj zrobic kilka szybkich ruchow - napinacz powinien sie wowczas zablokowac.

Jezeli tak sie nie stanie to jest do wymiany.

Adam M.[/quote']

 

Olej w srodku , ramie napiete , kiedy szybko ruszam ramienie napiancza popuszcza ustawienie (zmniejsza docisk)

I tak montuje nowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz najlepsze ze mnie trafi... napinacz juz jest a lancuszek bedzie w... przyszly czwartek , a w moje rece trafi najszybciej piatek...

 

A teraz jeszcze Adamie pytanie , Piotrek regulowal luz zaworowy jak robil silnik , czy teraz po moich ingerencjach konieczna jest korekta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...