Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

crasch, do takiego starego silnika nie leje sie syntetyka, można ale lepiej pół lub mineralny olej, syntetyki są przeznaczone do samochodów i motorów, " młodych" w starszych silnikach nie są stosowane, nie wiem czemu, ale pewnie jak sie poczyta opisy oleji będzie to znaznaczone.

 

Ok, przyjąłem kupie pół-syntetyka :-). Chociaż poprzedni właściciel radził mi bym kupił pełno, a sam lał pół :icon_mrgreen:. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

q ogolnie to gdzie śmigasz?? bo jak tak patrze na twoje foto pod nickiem to ma wrażenie ze na rejetracji masz 1-szą litere C, jesteś z kuj-pom?? można by sobie gdzieś pośmigać

 

Tak KUJ-POM :icon_mrgreen: ok nie będziemy offtopować, wale na pw :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam znawców 2T

problem u mnie jest następujący dt po rozgrzaniui przejechaniu kilkudziesieciu km zaczyna przerywac i ostro pierdziec, jede co najwyżej 60 40 masakra, wcisnę sprzęgło i moge go przegazować do 13 tys, natępnie jade dalej i pierdzi strasznie przerywa, wciskam sprzęgło i już go nie mogę przegazować gaśnie, dalej czekam aż ostygnie odpalam troche popracuje i przerywając lekko i znowu to samo. miałem tak 2 razy po pierwszym wyminiłem świece niby wszystko ok, ja zadowolony :icon_mrgreen: a tu dzis jade w trase i po 15km to samo co wyzej opisałem. Ostatnio wyminiałem skrzynię biegów złożyłme wszystko idealnie i przejechałem gdzieś 300km na lajcie, grała pięknie maszyna. DOdoam rówież że peniw ma to coś wspolnego z termostatem bo przecyściłem małą dziurkę w nim bo był tam silikon po uszczelnianiu ale dalej nie mam pełnej chłodnicy, bo wylatuje jako nadmiar, odziwo moto sie nie grzeje, a temp skacze od połowy na prawie początek przy wyżej opisanym zachowaniu, żeby wszystko było jasne powiem że dolewam olej do baku ale czy możliwe jest aby było go w komorze spalania za dużo. Uszczelki oczywiście dałem nowe i osilikonowane czerwonym silkiem w silniku, a mam engin Polini 100cmm i jak narazie bez większych problemów, tłoczek rówież był w nienagannym stanie z pierścieniami po dużym jak na 2t przebiegu aż mnie zadziwiło.

 

zwracam sie do fachowców w dziedzinie może taki sie znajdzie, nie piszcie: przeczyść gaźnik lub filtr pow bo to mam w nalezytym stanie nasączony w oleju filtr .

 

pozdrawiam idziękuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim

mam małe pytanko .Jaki rodzaj modułu zapłonowego jest w yamaha dt 80 mx z około 1982 roku ?? A moze ktoś ma taki na sprzedaz chetnie odkupie :cool:)

z goru dzieki i pozdro

 

Nie ma modułu zapłonowego MX .... ale jaki masz motorek ..masz może MXS z rama podobną do LC? a silnikiem powietrzakiem? te miały moduły takie jak LC. Natomiast sam MX nie ma modułu tylko zwykły zapłon przerywaczowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie :cool: .Kupiłem ostatnio okazjonalnie DT125 2002r i tak wracałem nią 25km i jest szybka bo zamknąłem nią licznik czyli 140km/h, licznik nie oszukuje bo wujek jechał samochodem za mną.Motor jest szybki ale nie ma jakoś jebnięcia mocy na koło nie bardzo mu coś idzie.Mam zamiar wywalić wszystko z dyfuzora i pogrzebac w ostatnim tłumiku to napewno mu da mocy ale może pogrzebać coś przy zaworze wydechowym co??

 

 

PS. Jakie mieliście dokumenty jak kupowaliście nie zarejestrowany motor sprowadzony z niemiec?????

Edytowane przez na koło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego oleju do DTki 97r u mnie w miejscowości nie dostane, nawet w pobliskim mieście nie mieli ;( jestem zmuszony zamówić.

 

Czy ten bedzie odpowiedni czy nie?

http://www.moto-akcesoria.pl/product_info....roducts_id=5058

 

I przy okazji chciałbym kupić jakiś spray do łańcucha, ten wystarczy? :-)

http://www.moto-akcesoria.pl/product_info....oducts_id=21564

 

pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie biggrin.gif .Kupiłem ostatnio okazjonalnie DT125 2002r i tak wracałem nią 25km i jest szybka bo zamknąłem nią licznik czyli 140km/h, licznik nie oszukuje bo wujek jechał samochodem za mną.Motor jest szybki ale nie ma jakoś jebnięcia mocy na koło nie bardzo mu coś idzie.Mam zamiar wywalić wszystko z dyfuzora i pogrzebac w ostatnim tłumiku to napewno mu da mocy ale może pogrzebać coś przy zaworze wydechowym co??

 

 

Zmien przełożenie na moc a kopary odrazu dostanie ..

Edytowane przez SensitivE91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak będzie z tym moim pytankem? Bardzo pilne olej mi się już prawie skończył i nie moge śmigać, chce jak najszybciej zamówić :icon_mrgreen:.

 

Tego oleju do DTki 97r u mnie w miejscowości nie dostane, nawet w pobliskim mieście nie mieli ;( jestem zmuszony zamówić.

 

Czy ten bedzie odpowiedni czy nie?

http://www.moto-akcesoria.pl/product_info....roducts_id=5058

 

I przy okazji chciałbym kupić jakiś spray do łańcucha, ten wystarczy? :-)

http://www.moto-akcesoria.pl/product_info....oducts_id=21564

 

pozdro :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam znawców 2T

problem u mnie jest następujący dt po rozgrzaniui przejechaniu kilkudziesieciu km zaczyna przerywac i ostro pierdziec, jede co najwyżej 60 40 masakra, wcisnę sprzęgło i moge go przegazować do 13 tys, natępnie jade dalej i pierdzi strasznie przerywa, wciskam sprzęgło i już go nie mogę przegazować gaśnie, dalej czekam aż ostygnie odpalam troche popracuje i przerywając lekko i znowu to samo. miałem tak 2 razy po pierwszym wyminiłem świece niby wszystko ok, ja zadowolony :banghead: a tu dzis jade w trase i po 15km to samo co wyzej opisałem. Ostatnio wyminiałem skrzynię biegów złożyłme wszystko idealnie i przejechałem gdzieś 300km na lajcie, grała pięknie maszyna. DOdoam rówież że peniw ma to coś wspolnego z termostatem bo przecyściłem małą dziurkę w nim bo był tam silikon po uszczelnianiu ale dalej nie mam pełnej chłodnicy, bo wylatuje jako nadmiar, odziwo moto sie nie grzeje, a temp skacze od połowy na prawie początek przy wyżej opisanym zachowaniu, żeby wszystko było jasne powiem że dolewam olej do baku ale czy możliwe jest aby było go w komorze spalania za dużo. Uszczelki oczywiście dałem nowe i osilikonowane czerwonym silkiem w silniku, a mam engin Polini 100cmm i jak narazie bez większych problemów, tłoczek rówież był w nienagannym stanie z pierścieniami po dużym jak na 2t przebiegu aż mnie zadziwiło.

 

zwracam sie do fachowców w dziedzinie może taki sie znajdzie, nie piszcie: przeczyść gaźnik lub filtr pow bo to mam w nalezytym stanie nasączony w oleju filtr .

 

pozdrawiam idziękuje za odpowiedzi

 

 

 

wyszło ze sam sobie odpowiadam taki monolog :) :biggrin: :icon_twisted:

uszczelka pod głowicą lub pod cylindrem puknięta ale czmu bo ciecz sie dostaje, obydwie zasilikonowałem bo tak było seryjnie jak rozbierałem ale nie powinno sie silikonować, hmmmmm jak to jest w DT??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam, ponieważ jest to dla mnie BARDZO WAŻNE, aktualnie nie moge śmigać i przedemną conajmniej parodniowa perspektywa nie jeżdżenia z głupiego powodu braku oleju :banghead:.

 

Tego oleju do DTki 97r u mnie w miejscowości nie dostane, nawet w pobliskim mieście nie mieli ;( jestem zmuszony zamówić.

 

Czy ten bedzie odpowiedni czy nie?

http://www.moto-akcesoria.pl/product_info....roducts_id=5058

 

I przy okazji chciałbym kupić jakiś spray do łańcucha, ten wystarczy? :-)

http://www.moto-akcesoria.pl/product_info....oducts_id=21564

 

pozdro :-)

 

NIEAKTUALNE!!! <JUPI> :icon_twisted: Właśnie ojciec mi kupił gdzieś w mieście olej :-) SUUUUPER, już myślałem, że nie będzie jeżdżenia przez pare dni wyczekiwania paczuszki z olejem :-)

 

Tak więc mam ORLEN OIL MOTO 2T PÓŁSYNTETYCZNY, chyba ten już może być? Ide śmigać :) pozdro

Edytowane przez crasch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam poważny problem z DT’etką. Moto wczoraj zgubiło iskrę, nie było masy na module zapłonowym, kiedy sobie z tym poradziłem i odpaliłem jamaszke na kopa po chwili zgasła. Miałem zdjętą kape od magneta i gdy ją odpaliłem ponownie zobaczyłem, że przed zgaśnięciem magneto odbiło w drugą strone. Wygląda to tak: odpalam Yamahe, silnik pracuje 5-10 sekund, wał łapie lewe obroty i moto gaśnie!!! Co jest grane :) ?! Wina modułu czy tej małej cewki w magnecie(impulsatora czy jak to się zwie), dodam, że chodzi o Yamahe DT 80 lc2 (53V) z 94r mam cylinder Parmakit 105ccm, tuningowy wydech Gianelli i odblokowany moduł (nóżki kondensatora są zlutowane).

 

PS. Proszę szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam poważny problem z DT’etką. Moto wczoraj zgubiło iskrę, nie było masy na module zapłonowym, kiedy sobie z tym poradziłem i odpaliłem jamaszke na kopa po chwili zgasła. Miałem zdjętą kape od magneta i gdy ją odpaliłem ponownie zobaczyłem, że przed zgaśnięciem magneto odbiło w drugą strone. Wygląda to tak: odpalam Yamahe, silnik pracuje 5-10 sekund, wał łapie lewe obroty i moto gaśnie!!! Co jest grane :D ?! Wina modułu czy tej małej cewki w magnecie(impulsatora czy jak to się zwie), dodam, że chodzi o Yamahe DT 80 lc2 (53V) z 94r mam cylinder Parmakit 105ccm, tuningowy wydech Gianelli i odblokowany moduł (nóżki kondensatora są zlutowane).

 

PS. Proszę szybką odpowiedź.

 

jak ci wal lapie lewe obroty w drugą strone sie kreci, to nie moduł raczej, sprawdź jak tam jest z pradem czy laduje sie i jak swiatla dzialaja moze magneto byc do wymiany i sprawdź instalacje

 

 

widze ze duzo pytan a malo odpowiedzi ;>

Edytowane przez kamiljan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...