Bienio Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 (edytowane) Naprawde szukalem, ale nie znalazlem (jesli komus sie uda to prosze o link do tematu) informacji o roznicach/zmianach/wadach/zaletach modelu w poszczegolnych latach produkcji. Planuje kupic swoje pierwsze moto i zastanawiam sie wlasnie nad DT125, jaki najstarszy rocznik zagwarantuje mi bezawaryjnosc (jako taką, bo nigdy nie bedzie 100% bezawaryjny), bo jak czytalem troche ten temat to caly czas jakies problemy i awarie, ale pocieszam sie tym, ze mowa jest glownie o tych starszych modelach. EDIT: Dodam jeszcze, ze przeznaczyc moge do ok. 8000zł Edytowane 29 Lipca 2007 przez Bienio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart90dt125 Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 ogólnie planuje sprzedać swoją dt, jak coś wal na gg, to może sie zgadamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 (edytowane) Naprawde szukalem, ale nie znalazlem (jesli komus sie uda to prosze o link do tematu) informacji o roznicach/zmianach/wadach/zaletach modelu w poszczegolnych latach produkcji. Planuje kupic swoje pierwsze moto i zastanawiam sie wlasnie nad DT125, jaki najstarszy rocznik zagwarantuje mi bezawaryjnosc (jako taką, bo nigdy nie bedzie 100% bezawaryjny), bo jak czytalem troche ten temat to caly czas jakies problemy i awarie, ale pocieszam sie tym, ze mowa jest glownie o tych starszych modelach. EDIT: Dodam jeszcze, ze przeznaczyc moge do ok. 8000zł Bo ci którym się nic nie dzieje po prostu nie piszą nic :P dlatego czytasz o samych awariach :D natomiast co do rocznika zeby była bezawaryjna....to tylko od ciebie zależy jak zadbasz i jak zrobisz...możesz kupić kompletnego strucla ale zrobić w nim wszystko samemu na tiptop i będziesz jeździł przez lata nic nie robiąc (pomijam zmianę tłoka od czasu do czasu) a możesz kupić nowy rocznik i będzie ci się sypał co 50km :D zatem tylko od ciebie zależy co będzie.... oczywiście jak chcesz kupić żeby był ideał to musisz szukać i oglądać z kimś kto się zna. 0w30?! Nie nie był to hipol, ten olej lałem to mojej CZ/CR, i miałem jeszcze jedną butelkę tego oleju to wlałem, lecz nie sprawdził się w RD. (ten sam silnik co DT). 10w30 nie będzie za rzadki? 10W30 jest do wszystkich Yamah DT ponieważ mają baaardzo podobne skrzynie i sprzęgła :D nie będzie za rzadki będzie idealny ... zaufaj nam :D ja tez w serwisówce do DT80 MX mam 10W30 (a jeżdze na półsyntetyku z orlenu silnikowym 10W40 i tez jest dobrze ;) Edytowane 29 Lipca 2007 przez Jackuzy Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bienio Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 A właśnie, ile wychodzi mniej więcej rocznie eksploatacja takiej powiedzmy 7-letniej DT125? (nie liczac paliwa oczywiscie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naspin Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 paj bardziej szczegolowe informacje, ile km rocznie, po terenie (jakim), po drogach... za 8 tys.zł jak pisałes wyzej to mysle ze kupisz cos naprawde nowego (nie 7 letnie) i w bdb stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarOr Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 panowie ile pala wasze maszyny?? bo ja niewiem czy moja pali duzo czy malo... czy dobrze... :icon_rolleyes: chodzi o dt 80 lc2. boje sie jednego. bo czytalem duzo ze w 80-tkach czesto sie psuje dozownik. i niewiem czy smigac na dozowniku czy dolewac paliwa do baku.. doradzi mi ktos?? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart90dt125 Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 ja osobiście jeżdzę z dozownikiem, bo niemam zamiaru ciągle wozić ze sobą oleju, niepotrzebnie trzeba zaboierać butelkę, a do niej plecak. A jak np. mam moto zalane do pełna z mieszanką i wyjeżdze to, to musze wravcac na chatę, dolać oleju, potem jechać na stacje zatankować, mi osobiście jest dużo łatiwj jeździć na dozowniku, i zanim doleje oleju zawsze przedmuchuje przewody od oleju, oczywiście zdjęte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 A ja jakos nie ufam dozownikowi (mimo wszystko) i zasuwam na mieszance....a co do plecaka to i tak woże zestaw ratunkowy więc bez plecaka się nie ruszam :evil: jeszcze nie mam pewnosci ruszenia się z domu bez narzędzi chociaż od ostatnich 500km jedyne co mi się stało to zabrakło mi paliwa (i odpukać oby nic się nei działo ;)) wczoraj doszedłem 801km od remontu silnika :biggrin: i akurat jak wtedy mi zabrakło paliwa to oleju nie wziołem więc teraz wożę zawsze awaryjnie 150ml oleju zeby w razie czego można mi było dowieść te 5l ;) ... moja DT jest nieco lżejsza bo mam zdemontowane i pompke dozownika i zbiorniczek (i jeszcze pare rzeczy) (może wstawie spowrotem jako awaryjny zbiornik paliwa :clap: ) w sumie i tak oryginalnie gotowa do jazdy powinna ważyć 95kg... teraz może jest z 90 :evil: plus ja :cool: Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarOr Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 (edytowane) a jak zablokowac ten dozownik bo jak sciagne wezyk to mi na silnik leci...w ogole ostatnio zaczela mi strasznie kopcic.. co to moze byc?? (oby nie simering) O.O oplaca sie takie dt odblokowaC?? bo mi sie wydaje ze jak to zrobie to zaraz tlok mi pojdzie sie *ebac bo dojdzie do wyzszych obrotow i ....... po tłoku. a jak sie oplaca odblokowac to gdzie mam szukac tych blokad?? :notworthy: i na jakim oleju najlepiej smigac (w skrzyni) bo sam niewiem. aha na jakiej swiecy powinienem jezdzic?? bo jak kupilem moto to byl dlugi gwint.. a w sklepie koles mi dal z krotki. i smigam na tym krotkim..... bardzo bym prosil o kontakt na gadu. to bym sie jeszcze popytal o konkrety. z gory dzieki :crossy: Edytowane 30 Lipca 2007 przez KarOr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Możesz odłączyć go od zbiorniczka oleju wtedy ci nie będzie leciało na silnik ale jest prawdopodobieństwo ze pompka się zatrze (oczywiscie chodzi mi o tą w dozowniku) możesz też ją całkowicie wyciągnąć ... jak to dokładniej zrobić u ciebie musisz się zapytać kogoś innego albo pokombinować (lub poszukać w serwisówce). Opłąca się odblokować... będziesz miał zupełnie inne odczucie na motorku :notworthy: a jak jej cały czas nie będziesz piłował na 12tys. obrotów to nie poczujesz różnicy z zużyciu elementów silnika. Tylko wiesz... jak będziesz cały czas kręcił do końca to wiadomo ze ci padne wszystko. Co do umiejscowienia blokad to na tych 130 paru stronach wcześniej masz to powiedziane kilka razy na pewno... poszukaj. Świece musisz mieć NGK BR9ES lub odpowiednik w swoim moto (tak się składa ze ja tez na niej jeźdze bo mam przerabianą głowice :clap: ) na krótkiej świeczce będziesz miał zmniejszoną kompresję i to też nie dobre bo zapłon będzie powstawał w złym miejscu, zmień to jak najszybciej. Olej 10W30 olej powinien być... lub na własna odpowiedzialność możesz wlać 10W40 silnikowy ale to twoja decyzja... No i dymienie... może być simering a może byc źle wyregulowany dozownik, może też być inny olej niż zwykle... Zmieniałeś rodzaj oleju ostatnio? Dolewałeś oleju do paliwa jak odłączałeś dozownik? a przede wszystkim na jaki kolor dymi... na biało, czy na niebiesko-szaro? to najważniejsza sprawa. Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarOr Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 (edytowane) dymi na bialo... oleju nie zmienialem aj ak odlaczylem ten dozownik to dolalem do paliwa... nawet nadmiar... ale jak teraz podlaczylem dozownik to bez mieszanki w baku. ale cos mam wrazenie ze z dozownika nieciagnie tego oleju dobrze bo jak jest zalozony to w pojemniczku jest tyle co wlalem no moze 5mm nizej bo zaznaczylem.... czyli swieca z dlugim??ja mialem na poczatku ta BR9ES ale motor po jakims czasie przestal mi jezdzic. to w sklepie z katalogu koles mi dal ta z krotkim B7HS i smigam na tej... ale niewiem ja ma byc... ;/ wez moze mi na gg zagadaj to mi powiesz dokladniej.. :) dzieki z gory :bigrazz: :wink: Edytowane 30 Lipca 2007 przez KarOr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bienio Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 paj bardziej szczegolowe informacje, ile km rocznie, po terenie (jakim), po drogach... Hm... raczej tygodniowo mniej niz 100km, ok. 50:50 (asfalt : lekki/sredni teren), bez wiekszego katowania bo to w koncu pierwszy motor bedzie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabud Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Mam pytanie. Czy można by było zarejestrować na motorower Yamahe DT 80 sprowadzoną z Niemiec bez dokumentów? Kiedyś czytałem na forum, że ktoś zrobił tak: sprowadził z Niemiec DT bez dokumentów lecz z umową zakupu i zarejestrował w Polsce na motorower. Chodziło o to, że napisał gdzieś tam, że to moto zostało sprowadzone z Holandii, a tam podobno nie ma dowodów rejestracyjnych, tylko same ubezpieczenia. I podobno tak można. Nie wiem, czy to prawda, ale może… Co wy o tym myślicie? Dałoby się? Bo mnie taka myśl naszła… :icon_mrgreen: PS. Co myślicie o tych klockach? Klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crasch Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Witam, Niedługo chce jechać w 'traske' 40-50km w jedną strone, i mam pytanko ile przejade DT125 (odblokowana w pelni prócz blokady na module) na pełnym baku KM? :lalag: Pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol-Derbi Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 115 km + 25 km na rezerwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.