viader Opublikowano 23 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2005 Witam... Chciałbymsiędowiedzieć jak jest z elektryką w Junaku... Kończę składać Junkersa i została mi tylkodo wykończenia elektryka a właściwie podłączenie altenatora. Mam jednak pytanie - posiadam alternator od daewoo Tico - czy kierynek obrotu alternatora ma znaczenie, czy jest on dowolny?? No i kolejne pytanie, jak ma się przegląd do takich przeróbek... Junak jest 'niemalże' oryginałem. Jedyne co zmieniłem - to iskrownik - zdaje się,że ten jest od AWO i elektryka - światła na przekaźnikach oraz wspomniany już alternator. Czy są problemy przy przeglądzie?? Pozdraiwam i proszę osoby posiadające w swoim Janku altka od Tico o kontakt... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikas Opublikowano 26 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2005 Z elektrycznego punktu widzenia alternatorowi to obojętne w którą strone będzie się obracać... problem natomiast się pojawia przy chłodzeniu... Wirnik alternatora posiada wbudowany wiatrak którego zadaniem jest chłodzenie części elektrycznych , jeśli będzie się obracał w drugą strone to może się okazać że po krótkim czasie altek szlag trafi. Natomiast co do przeglądu to praktycznie obojętnym jest czy masz na nowo instalacje postawioną czy poważne zmiany konstrukcyjne ramy(chyba że zalezy ci na złotych blachach)...w Polsce wystarczy dojechać motorem do warsztatu , tam pokażesz że posiadasz elektryke , że nie musisz hamować butem by zatrzymac pojazd , by numery ramy się zgadzały (obecnie silnika już nie muszą :) oraz by maszyna odpaliła ponownie bo inaczej będziesz musiał go pchać spowrotem do domu :)PS. Jak fachowiec będzie się chciał przejechać to lepiej mu dać... wtedy przychylniej potraktuje sprawe kapiącego oleju z silnika :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 26 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2005 Witam. Dziękuję za odpowiedź... co do numerów silnika - dobrze wiedzieć - u mnie wszystko sie zgadza, ale mam nieźle pozrywane gwinty w karterach :/ ... Hmm zastanawia mnie jednak jeszcze co do alternatora czy nir będzie jekichś problemów przy odwrotnych obrotach przy regulatorze - ten od Tico ma wbudowany regulator...Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia z rejestracją Janka?? no może niekoniecznie Junaka... mam stare blachy + dowód rej. ale nie mam ważnego przeglądu. Junaka składałem z najdrobniejszych części... teraz żeby go zarejestrować potrzebuję ważny przegląd... przynajmniej z tego co ja wiem... tylko jak dojechać na przegląd?? bez rejestracji i ubezpiecznia...(rysyko - hehe) ?? czy jest jakaś możliwość załatwienia w takim wypadku blach tymczasowych?? próbowałem uzyskać info u mnie w urzędzie (świdnica) niestety bezsutecznie :/ heh te urzędasy - niepotrafią docenić Naszej ciężkiej pracy aby przywrucić na nasze drogi ten wspaniały motocykl :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 26 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2005 Ja miałem podobnie z WSK. Stara blacha + stary papier. No i umowa oczywiście. Jak już złożyłem furę, pojechałem najpierw do agentki z Warty. I przy zawieraniu umowy o ubezpieczenie, pytała się do kiedy mam ważny przegląd. Powiedziałem, że potrzebuję OC, żeby normalnie dojechać na ten przegląd. Kobita przymknęła oko i za 80PLN polisę już miałem w kieszeni. Następnie udałem się na przegląd. Gość zapytał tylko skąd wytrzasnąłem takie cudo, potrząsnął kierychą (sprawdzał luzy na główce hehehe), sprawdził numery, wydrukował potwierdzenie przebycia przeglądu (dowód był stary z lat 80-tych, więc do niego już nic nie wbijał), podbił i skasował mnie na 62PLN. A później już z górki. Z tym kompletem dokumentów udałem się do Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta w Olsztynie, zapłaciłem 101,5PLN, dostałem blachę i pozwolenie czasowe. Po ok. 2 miesiącach (motocyklem i tak już nie jeździłem, więc nie było pośpiechu) poszedłem tam znowu. Zdałem dowód czasowy i zabrałem twardy. Ostatnim etapem było udanie się do jakiegokolwiek przedstawiciela Warty, żeby w polisie zmienić numer rejestracyjny na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Witam!Ja kladlem instalacje elektryczne w paru weteranach m.in w 3 junakach i jesli juz stosowalem alternatory to bylo na kazdym znak kierunku obrotu + tak jak pierwsza odpowiedz ma to tez wplyw na chlodzenie ale wowczas kiedy alternator jest wyposażony w skrzydełka wentylujace a co do przegladu to nie ma zadnego problemu tylko zeby wszystko chodzilo(swiatla, stop itd) no i jesli montujesz alternator na wysunieciu walu z boku to musissz miec oslone na pasek i szajby bo inaczej sie przyczepia! Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.