Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Skoro wentylator się włącza w Trapie MZridera oznacza to że termostat jest OK. A wątpliwości rozwialem zanim Idaho i Michał napisali cokolwiek w tym temacie.Wentylator sie wlaczyl, ale wtedy gdy motocykl stał, a nie jezdzil, czyli praktycznie nie mial chlodzenia-tak wiec musiał sie włączyc. Panowie! W tej próbie termostat mozna sprawdzic, ale "od drugiej strony", czyli dowiadujemy sie czy sie otwiera-otwiera sie. A cały czas chodzi nam o to zeby sie zamykał/domykał i utrzymywal temp sinika. Prosze czytac dokładnie wszystkie posty boniedługo zaczniemy dyskusje nt przegrzewania sie transalpa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PUFF Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Witam!Jesli chodzi o "niedogrzanie" trampka i afryki, to niestety te typy tak maja. Nie wiem czy sa niedogrzane, czy nie, ale wskaznik pokazuje niewiele ponad minimalne wskazania. Bullson: jezeli upierasz sie przy swoich trzech zbiornikach paliwa, to zapewniam cie, ze jezeli dojdzie do zakladu, to jestes w plecy :DZnajomy mial daki sam problem w afryce i wymiana termostatu nic nie zmienila. Moim zdaniem nie ma sie co przejmowac. Skoro skosnoocy tak wymyslili, to widocznie tak musi byc. Bycmoze jest to sprawa wyskalowania wskaznika temperatury. U mnie w afryce jest identycznie.P.S. Dzieki - wojtalski -za reklamowke stronki. P.S.2. MZRider : nie zaslaniaj chlodnicy. W nowszych sprzetach (m.in. w Twoim) chlodnica jest aluminiowa i czesciowe jej zasloniecie moze spowodowac jej deformacje i pekniecia na skutek roznic temperatur na doplywie i odplywie.Pozdrawiam i zycze szerokiej drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 18 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 PUFF niema szans....Bullson będzie kupował kolejne termometry laboratoryjne i radził ludziom żeby wydawali kasę i nic go nie przekona, on jest tak przeświadczony o swojej nieomylności że aż strach. Choćby mu tysiąc osób powiedział że się myli to i tak nic z tego nie wyniknie.Co ty piszesz? PUFF ma racje. Pisze prawde, widac odpowiednie podejscie do tematu.PUFF nic nie napisał nieprawdziwego, tylko potwierdził moje przypuszczenia (ze jesli nie termostat to wskażnik). Nie wiem dlaczego sie trzepiasz?Ja poprostu napisałem, jak nalezy podejsc do sprawy. Napisałem, ze jest szansa, ze termostat jest dobry i co wtedy jest niedobre. Pisałem o tym duzo wczesniej, tylko nie pisalem jak to sprawdzic. Teraz napisalem wszystko dokladnie w Ryzy sie trzepia juz tylko zeby sie trzepiac. Taka widocznie ma nature. Zmieniam propozycje. Placa za termostat, ale po sprawdzeniu czujnika wskaznika. Jesli okaza sie ze wina lezy po stronie wskaznika to placi tez Ryzy (mi na paliwo) bo on nie dał zadnej fachowej rady tylko sie klocil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 19 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Znalazłem termostat bardzo podobny do mojego- jak pisał Bullson od Tico. Tyle tylko, że ma temp. 82 zamiast 84 C, ale wody nie przepuszcza ani kropli, ten stary jednak puszczał dosyć mocno na zamkniętej pozycji (podkreślam ZAMKNIĘTEJ). Zamontowałem i odpaliłem:- sam silnik nagrzewa się szybciej, pozostawiając początkowo chłodnicę zimną- natomiast wskaźnik pokazuje dalej na lekko ciepłym silniku temp. min. ponieważ umieszczony jest w chłodnicy. Jednak sam silnik nagrzewa się szybciej i puszcza dopiero gorącą wodę do chłodnicy, wskutek czego wskazówka szybciej przemieszcza się wyżej. Do pionu dalej jej dużo brakuje, w czasie jazdy (temp. otoczenia +4) wskazanie maleje, ale temp. cylindrów (badana nieprofesjonalnie ręką :D jest cały czas taka sama.- a na ssaniu praktycznie chodzi tyle samo co wcześniej, dosyć długo, a Wojtalski pisał mi, że on wyłącza ssanie po 30 sek. Mam tylko takie pytanie: po uruchomieniu silnika tylni cylinder zrobił się ciepły, a przedni był dalej zimny. Dopiero po przejażdżce temp. obu cylindrów wyrównała się, a nawet jakby przedni był lekko bardziej gorący od tylniego. Czy to o czymś świadczy, czy nei ma się czym przejmować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 19 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Przeciekanie termostatu sprawdziłem puszcajac mały strumień wody z kranu na górną część przedmiotu- ten grzybek zagębieniem, woda szybko przeciekała, także z kranu leciał strumień wody i wszystko przelatywało. W nowym jak naleję do pełna tego grzybka to zamykam kran i ani kropla nie przecieka. Także jest różnica. Dla zobrazowania zdjęcie poniżej.Jeśli chodzi o czujnik temperatury to dałem ciała :oops: masz rację, ten czujnik w chłodnicy służy jedynie do włączenia wentylatora, a jest jescze jeden pod termostatem (nie zauważyłem) i on najprawdopodobniej idzie do wskaźnika. Sory za wprowadzenie w błąd :oops: Ale mimo wszystko jednak wskazówka trochę szybciej pnie sie do góry, jest odczuwalna różnica ciepłoty cylindrów i chłodnica jest początkowo zimna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Ciesze sie, ze wreszcie cos ruszyło do przodu, no i nie za 20zł, a za 18zł :D (tylekosztował termostat od Tico). ten czujnik w chłodnicy służy jedynie do włączenia wentylatora, a jest jescze jeden pod termostatem (nie zauważyłem) i on najprawdopodobniej idzie do wskaźnika. Jak najłatwiej sprawdzic, który czujnik do czego jest? O czujnika od wentylatora idą dwa kable (po ich odpieciu i zwarciu wentylator powinien sie wlaczyc-tak sie go sprawdza czy sie w ogóle kreci), a do czujnika od wskaznika temp dochodzi jeden przewód, dla pewnosci czy jest od wskaznika, zdejmij przewód z czujnika i zewrzyj z masa przy włączonym zapłonie. Po zwarciu wskazówka od wskaznika temp powinna wychylic sie do max położenia. Gdy dojdzie do max nie zwieraj dalej przewodu bo mozesz spalic wskaznik(przy okazji to jest metoda na sprawdzenie czy dziala wskaznik temp). Milej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Ryży! Termostat okazał sie do dupy. Była konieczna wymiana. Podac ci nr mojego konta, wyslesz przekazaem czy po prostu przywieziesz mi benzyne? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 20 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 Stary termostat gotowałem i moczyłem długo w kwasie cytrynowym i innych środkach do odkamieniania. Niewiele to pomogło, z octem akurat nie próbowałem, ale myślę, że skutek byłby podobny do w.w. Jeśli chodzi o płyn w chłodnicy to najprawdopodobniej jest to jeszcze oryginalny płyn, taki zielony. Moto ma 25tys przebiegu ( i wszystko dotychczas wskazuje że to jest rzeczywisty przebieg), więc raczej mało prawdopodobne, żeby układ był kiedykolwiek zalany kranówką. Może nawet przyda sie wymiana płynu, napewno nie zaszkodzi, hmm. Czujników sprawdzać nie będę, a już napewno nie przez zwarcia, bo działają, być może wskazania są niedokładnie, ale to wyjdzie "w praniu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 20 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 Benzyny ani kasy nie dostaniesz Bullson bo umowa była że się przyznam do błędu.Więc przyznaję' date=' że popełniłem w pewnym sensie błąd. [/quote'] I o to mi chodziło, zebys sie przyznał.Ja tez musze przyznac sie do jednej rzeczy, na któa nie zwróciłem uwagi. Skoro czujnik temp jest w chłodnicy a nie w silniku, to nawet przy dobrym termostacie moze pokazywac mniejsza temperature, poniewaz w zimie woda w chlodnicy schladza sie duzo nszybciej niz w lecie. Troche to poroniony pomysł z czujnikiem w chlodnicy bo nigdy nie bedzie on wiarygodny. Stwierdziłem' date=' że można sobie darować wymianę przy tak niewielkiej zwłoce w nagrzewaniu. Gdyby to był mój Trapi to bym sobie zaoszczędził pracy i dał spokój termostatowi.Zwłaszcza że czas nagrzewania skrócił się minimalnie. Czyli jak to się mówi,"gra nie warta świeczki". [/quote']Jestes w bledzie. Była konieczna wymiana termostatu, temp w chlodnicy zmienila sie moze nieznacznie, ale w silniku zasadniczo. Teraz jest pewnosc, ze woda w silnika ma 82stopnie!!!Co do sprawdzanie czujnika i zegara to polecam włączyć w obwód żarówkę bo inaczej dzięki radom mistrza Bullsona można się dość szybko pożegnać ze wskaźnikiem.Jezeli bedzie sie postepowac dokladnie jak napisalem nic sie nie stanie mądralo!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 20 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 Skoro czujnik temp jest w chłodnicy a nie w silniku, to nawet przy dobrym termostacie moze pokazywac mniejsza temperatureJuż rada ustaliła, że wskaźnik temp. silnika połączony jest z czujnikiem spod termostatu, a czujnik w chłodnicy służy do włączenia wentylatora. Była konieczna wymiana termostatu, temp w chlodnicy zmienila sie moze nieznacznie, ale w silniku zasadniczo. Teraz jest pewnosc, ze woda w silnika ma 82stopnie!!! Racja, pomogło, silnik nie zajmuje się grzaniem wody w chłodnicy tylko ogrzewaniem samego siebie. Zimą to jest wielka różnica, latem mniej, ale również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 21 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2005 I dobrze. Jak wszystko Ok to mozna sie skupic juz tylko na planowaniu podrózy ad. 2005 :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.