Skocz do zawartości

Termostst w transalpie


Rekomendowane odpowiedzi

Gość BULLSON FOREVER
No Bullson coś wychodzić zaczyna na moje :):D:D:D:D:D:D:D:D

A to niby dlaczego. Termostat ma byc szczelny. Ze to tylko dwie blachy bez uczszelki to nie szkodzi(zawory w głowic tez nie maja uszcelnien tylko metal do metalu i sa szczelne). Poza tym w Golfie mialem oryginalny termosta który miał wykonczenie guma(dla uszczelnienia). Otówr w termostatcie musi byc po to aby ciepla woda nagrzana w silniku miala mozliwosc dotarcia do termostatu, ogrzania go i w odpowiednim momencie otwarcia. Gdy nie bylo otworu woda w silniku osiagnelaby wysoka temp i dopiero wtedy (cieolo idzie do gory) "dotarlaby do termostatu u i go otworzyla. Po chwili znow w okolice termostatu dotarla by zimna woda i termostat natychmiast zamknal by sie. Nie byloby plynosci-po prostu uklad nie dzialaby prawidlowo. SIlnik by gotowal wode, po czym po chwili dostawalby zimna ciecz :cry: Otwor w termostacie musi byc!!!

 

DO KONIA:

WIesz co to jest termostat i do czego służy???

Chyba od tego powinienes zaczac.

A co do skody: stawiam równiez na termostat-masz badziewie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
A ja mam pytanie jak to jest z chlodzeniem powietrzno-olejowym? Tam chyba nie ma termostatu ,prawda? W takim razie chlodzenie zawsze jest takie samo czyli silnik zima jest zbyt dobrze chlodzony,stad niedogrzany? Tak czy nie?

Tak, przy chłodzeniu powietrzem nie ma termostatu, stad moja MZ w zimie przy niskich temo nie pracowała tak jak w lecie.

 

Nie chodzi mi o powietrzne! tylko powietrzno-olejowe! Tam gdzie jest chlodnica oleju! Powietrzne samo z siebie uzaleznione jest tylko i wylacznie od warunkow zewnetrznych, i nic wiecej nie reguluje chlodzenia silnika jak tylko oplyw powietrza,Ale jak to jest gdy w ukladzie chlodzenia jest chlodnica oleju?

Jak masz chlodzenie powietrzem, czy pow i olejem to niem masz wskaznika temp cieczy chlodzacej. Tu poruszamy problem chlodzenia ciecza wiec rób zamieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z zatykaniem otworka to był taki żart, skoro tam jest to japońce widziały w tym jakiś cel :D

Muszę przyznać, że co rozmaiwiam z jakimś użytkownikiem Transalpa lub Afryki to wszyscy mówią że one się tak długo nagrzewają i że to normalne. Zimą mało sie jeździ, więc nie jest to kolosalny problem, niemniej jednak mi przeszkadza i będę próbował udoskonalić doskonałe. Ale nie widzę innego rozwiązania niż kupno nowego termostatu. Niemniej jednak chyba nie ma to sensu, skoro w instrukcji napraw napisali, że jeśli termostat jest zamknięty i otwiera się w określonej temp. na 8mm to jest sprawny. Nie piszą nic o puszcaniu wody pod ciśnieniem.

Mam nadzieję, że latem problem zniknie :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Ale nie widzę innego rozwiązania niż kupno nowego termostatu. Niemniej jednak chyba nie ma to sensu, skoro w instrukcji napraw napisali, że jeśli termostat jest zamknięty i otwiera się w określonej temp. na 8mm to jest sprawny. Nie piszą nic o puszcaniu wody pod ciśnieniem.

Mam nadzieję, że latem problem zniknie :?

Tez gdzies czytalem o tych 8mm. Ale masz zle podejscie, jesli tylko w lecie ma byc dobrze to godzisz sie ze termostat zle dziala. Termostat ma utrzymac temp niezalznie od tej ktora jest na zewnatrz. Jakby tak bylo jak mowisz, to autami tez nie jezdziloby sie w zimie, bo by sie nie mogly zagrzac. Termostat do wymiany i tyle - jeszcze moze byc to, ze wskaznik tem pokazuje za malo. Ale to trzeba sprawdzic. To oko/ucho nic sie nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem następujący fragment na stronie DETI - miłosików Transalpa, który w sumie wszystko wyjaśnia. Oto moje tłumaczenie (oryginał poniżej)

 

Wskaźnik temeratury w Transalpach jest zagadkowy. Na niektórych motocyklach wzrasta w czasie jazdy, ale w większości przypadków z trudem zmienia pozycję z lewej na środkową w normalnych warunkach. Niektórzy z tego powodu uważają za potrzebne aby założyć cyfrowy miernik temperatury oleju. (...) Zainstalowany zamiast śruby spustowej oleju.

 

The temperature gauge of the Transalp is just for guessing: On some bikes it will rise on riding, but on most it hardly moves from the left position in normal conditions. Some people therefore find it necessary to install a digital oil temperature gauge on their bikes, as available from Conrad or GĂśtz. The sensor is installed instead of the oil draining screw (14 x 1.5). Anyway, most people develop a feeling about the engine temperature.

 

Nie podoba mi się to, ale co zrobić. Prawda bywa bolesna :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Bullson zaczyna pisać bzdury a termostatu nie trzeba wymieniać.

Ja mysle ze juz dawno temu zaczal :D

A wy jestescie dupy. Nie mozecie sie pogodzic, ze ktos ma racje a wy nie!!!

Pisalem, ze oprocz termostatu winny moze byc wskaznik? Pisałem. WIec caly czas pisze prawde. A Habeta nie wie co to termostat i do czego służy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

Przepraszam, ponioslo mnie, ale ty pierwszy zaczales tak pisac ze poczulem sie urazony. Pomysl tak na chlopski rozum. Jezeli w lecie silnik osiaga temo, a zimie nie, to co to moze byc? Przeciez od razu na mysl przuychodzi termostat i tak wlasnie jest. Oczywiscie, jest mozliwosc, ze silnik caly czas osiaga odpowiednia temp tylko wskaznk zle pokazuje. Tylko, ze wtedy w lecie przy normalnej jezdzie (czyli bez przegrzewania sie np w korku w miesci) wskaznik powinien pokazwyac taka sama temp (rowniez zanizona). Nie wiemy czy tak jest w omawianym Transalpie, poniewaz MZRider kupi go w zimie.

Gdy poruszym ww problem ty i drugim "specmajstrem" wyskoczyliscie na mnie z gory, ze bzdury plete. Ja szukam rozwiazania problemy, a wy chyba tylko kłótni i obrazania innych. Powodzenia, na razie wam wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Ale nie przyjdzie ci do głowy że po prostu silnik został zaprojektowany w sposób umożliwiający jego eksploatację w najwyższych możliwych temperaturach panujących na naszym globie i powoduje to niedogrzanie w warunkach zimowych. Może o tym nie wiesz ale przegrzanie silnika jest dla niego dużo bardziej zabójcze niż niedogrzanie. A np silniki diesla sa baaardzo czułe na przegrzanie. I dlatego moja Skoda schładza się przy dużych mrozach na postoju. Dla ciebie rzeczywistość jest czarno biała i nie zauważasz odcienie szarości.

W Polsce nie wystepuja ekstremalne temperatury ani na + ani na -. Bredzisz!!!!!!!!!!!! Jakby tak bylo, to samochody, motocykle itp w zimie mialy by nie dogrzane silniki. A jakos wszyscy którzy maja sprawne termostaty maja taka sama temp silnika w lecie i w zimie. Prosze Cie nie zabieraj wiecej glosu w tej dyskusji bo po prostu nie masz racji, acha, wez jakas ksiazke i przeczytaj do czego sluzy termostat, a potem pomysl i wrazie potrzeby przeczytaj jescze raz (ze zrozumieniem). :twisted: :twisted: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

Termostat, urządzenie (zwykle wykorzystujące termobimetal) utrzymujące automatycznie stałą temperaturę czynnika roboczego (np. w chłodziarce, układzie chłodzenia silnika spalinowego albo w komorze tropikalizacyjnej.

 

Na podst. Encyklopedii Powszechnej Fotogra Oficyna Wydawnicza, Kraków 1997.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy nie wydaje sie Tobie ze silnik oddaje cieplo do otoczenia nie tylko poprzez chlodnice?Jezeli temperatura jest zbyt niska to zimne powietrze odbiera to cieplo pomimo zamknietego termostatu.Cieplo wydalane jest poprzez blok,cylindry,glowice.Wydaje mi sie ze silniki motocyklowe sa zaprojektowane do pracy raczej w temperaturach powyzej zera niz ponizej.Malo kto jezdzi w warunkach podbiegunowych na motocyklu!Wciaz porownujesz do samochodu-a tam jest zamknieta komora silnika,ktora stanowi pewna izolacje termiczna od otoczenia! Sam piszesz ze w warunkach zimowych motocykle z chlodzeniem powietrznym i powietrzno-olejowym nie uzyskuja odpowiedniej temperatury pracy,przejrzalem instrukcje obslugi i nie jest nigdzie napisane ze nie wolno uzywac motocykla w ujemnych temperaturach-czyli mozna go uzywac pomimo nizszej niz latem temperatury silnika.Natomiast zgodnie z Twoja teoria taki silnik nie ma prawa pracowac,gdyz temperatura jego pracy zima jest nizsza!I nie mow mi ze warunki pracy silnika zaleza od jakiegos tam wskaznika temperatury! Temperatura pracy silnika czterosuwowego chlodzonego czy to ciecza czy olejem powinna byc taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko powiem tyle (dotyczy mojego przypadku):

 

Sam termostat zamyka się i otwiera w odpowiedniej temperaturze (nawet jesli w 10 stopni niższej to nie ma wielkiej różnicy). Niemniej jednak przepuszcza trochę wodę na zamkniętej pozycji, co sprawdziłem. Moim zdaniem tak nie powinno być, ale tak jest - celowo lub przypadkowo.

 

Druga sprawa to czujnik temperatury, który nie wiedzieć dlaczego umiesczony jest w chłodnicy a nie w silniku, w skutek czego pokazuje początkowo temperaturę niską, bo chłodnica długo jest chłodniejsza od silnika.

 

A Wy powiedzcie swoje zdanie, każdy ma prawo mieć inne, ale poszę na siebie nie najeżdżać, bo nie jest to miłe ani dlawas nawzajem, ani dla innych osób czytających ten temat. N dalej, dajcie sobie pyska :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

Do zajca:

 

Chłopcze, przede wszystkim nie pisalem, ze praca silnika zalezy od polozenia wskaznikja temp. Zalezy od rzeczywistej temp cieczy chlodzacej, a wskaznik nie musi tej rzeczywsitej temp wskazywac tylko inna. Jezeli termostat jest dobry to silnik osiagnie prawidlowa temp. Woda nie schlodzi sie w silniku (bez przeplywu przez chlodnice-przy zamknietym termostacie). Chcesz sprawdzic-zablokuj węza z silka do chlodnicy i jedz. Jest ujemna temp-gwarantuje ci, ze silnik sie nie schlodzi od samej jazdy i strugi powietrza. To nie jest silnik chlodzony powietrzem, gdzie sa duze i duzo zeber chlodzacych. Daruj sobie swoje teorie nie poparte praktyka ani wiedza. Tak sie sklada, ze przerabialem temat termostatów i w motocyklach i w autach i troche doswiadczena mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Ja tylko powiem tyle (dotyczy mojego przypadku):

 

Sam termostat zamyka się i otwiera w odpowiedniej temperaturze (nawet jesli w 10 stopni niższej to nie ma wielkiej różnicy).

 

To jest róznica i to bardzo istotna. Termostaty sa na 0' date=' 82...do ponad 90C. Są stopniowane co kilka stopni bo to jest bardzo istotne. Wbrew pozorom zmiana temp z 90 do np 100 powoduje, ze wskanik temp zmienia swojo połozenie dosc znacznie (dokladnie widoczne dla oka :D )

 

Niemniej jednak przepuszcza trochę wodę na zamkniętej pozycji' date=' co sprawdziłem. Moim zdaniem tak nie powinno być, ale tak jest - celowo lub przypadkowo.[/quote']

 

Masz racje, tak nie moze byc. Termostat do wymiany, nie moze nic puszczac gdy jest zamkniety, bo nie spałnia wtedy swojej funkcji.

 

Druga sprawa to czujnik temperatury' date=' który nie wiedzieć dlaczego umiesczony jest w chłodnicy a nie w silniku, w skutek czego pokazuje początkowo temperaturę niską, bo chłodnica długo jest chłodniejsza od silnika.[/quote']

 

Czujniki róznie sa umieszcane, czesto w silniku, ale w moim motocyklu jest np umieszcony w obudowie termostatu (oba-i od wskaznika temp i od wentylatora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...