MZrider Opublikowano 13 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2005 Koedzy, dosyć kłótni, staramy się rozwiązać problem, więc niech każdy spokojnie powie co ma do powiedzenia :) Właśnie wróciłem z próbnej jazdy i po obserwacjach doszedłem do następujących wniosków 8) :- zasłonięcie jednej z 2 chłodnic (tej bez wentylatora) nic nie pomogło- chłodnice nagrzewają sie od samego początku- silnik nagrzewa się bardzo długo, w czasie jazdy jesczze wolniej niż na postoju- praktycznie jeżdżę ciągle na zimnym, chyba że się zatrzymam, żeby dogrzać, co jest przecież absurdem- wskaźnik temperatury raczej działa poprawnie, wentylator sie włącza przy 2/3 maxa Więc według mnie wniosek jest jeden: trzeba zmienić termostat. Może ktoś wie, czy aby zdemontowac bak trzeba zdjąć owiewki? Bo do tego musiałbym jescze zdemontowac gmole a to już dłubanina... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 13 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2005 Bullson coś ty ostatnio straszni mądralujesz w temacie mechaniki. Od poczatku miałem racje(ze sie pochwale). Czy to jest mądrowanie sie? Zasłanianie chłodnicy to półśrodek, któy moze zaszkodzic motocyklow i jest raczej dla właścicieli aut, powiedzmy, wiekowych. Zmieniaj termostat i gwarantuje, że bedzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtalski Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Może ktoś wie, czy aby zdemontowac bak trzeba zdjąć owiewki? Bo do tego musiałbym jescze zdemontowac gmole a to już dłubanina... Wystarczy porawdopodobnie odchylić przy zbiorniku każdą owiewkę (która jest wbita na dwóch plastikowych bolcach) i wyjąć zbiornik (samemu może być ciężko). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Jeśli chodzi o zakres temperatur w jakich motocykl ma pracować to zastanów się jak chcesz żeby układ chłodzenia działał efektywnie w temp 40 st pod dużym obciążeniem i przy 0st? IJedna wielka bzdura! To jak maja jezdzic pojazdy na Syberii i w okolicach, gdzie panuje klimat kontynentalny (surowe zimy , gorace lata). Powtóze jeszcze raz, chcby niewiem jak wielka była chłodnica, jak wydajny byl uklad chlodzenia, to zadaniem utrzymania odpowiedniej temp silnika jest termostat. Po prostu w zimne dni uchyli sie tylko troche i bedzie puszczal bardzo mala ilosc czynnika chlodzacego tak, aby silnik osiagnal prawidlowa temp pracy. Tu nie ma nic do rzeczy, kto ile motocykli mial. Mozna zajezdzic(czy tylko miec) wiele motocykli i gówno wiedziec o technice, wiec nie dopatruj sie Habeto nie wieadmo czego. Obrazasz mnie w swoich postach, wiec nie miej pretensji, ze i ja to zaczalem czynic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 A ja mam pytanie jak to jest z chlodzeniem powietrzno-olejowym? Tam chyba nie ma termostatu ,prawda? W takim razie chlodzenie zawsze jest takie samo czyli silnik zima jest zbyt dobrze chlodzony,stad niedogrzany? Tak czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 A ja mam pytanie jak to jest z chlodzeniem powietrzno-olejowym? Tam chyba nie ma termostatu ,prawda? W takim razie chlodzenie zawsze jest takie samo czyli silnik zima jest zbyt dobrze chlodzony,stad niedogrzany? Tak czy nie?Tak, przy chłodzeniu powietrzem nie ma termostatu, stad moja MZ w zimie przy niskich temo nie pracowała tak jak w lecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 14 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Hej Ryży Koniu! No wiesz, -15 stopni to inne chłodzenie silnika niż +10 (czyli warunki w jakich teraz jeżdzę), więc silnik inaczej się chłodzi. Ale WIELKIE dzięki za podpowiedzi dotycz. zdejmowania baku, aczkolwiek znam to, przerabiałem już w MZ z chlupiącym paliwem i odłączonymi przewodami :lol: A silnik naprawdę zbyt długo mi się nagrzewa, w ogóle bez porównania do wszystkich pojazdów chłodzonych cieczą, którymi do tej pory jeździłem, więc jeśli producent umieścił termostat to miał w tym cel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 A ja mam pytanie jak to jest z chlodzeniem powietrzno-olejowym? Tam chyba nie ma termostatu ,prawda? W takim razie chlodzenie zawsze jest takie samo czyli silnik zima jest zbyt dobrze chlodzony,stad niedogrzany? Tak czy nie?Tak, przy chłodzeniu powietrzem nie ma termostatu, stad moja MZ w zimie przy niskich temo nie pracowała tak jak w lecie. Nie chodzi mi o powietrzne! tylko powietrzno-olejowe! Tam gdzie jest chlodnica oleju! Powietrzne samo z siebie uzaleznione jest tylko i wylacznie od warunkow zewnetrznych, i nic wiecej nie reguluje chlodzenia silnika jak tylko oplyw powietrza,Ale jak to jest gdy w ukladzie chlodzenia jest chlodnica oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 No to mi wytłumacz jak to jest....Mam Skodę Octavię TDI i jeśli jest -15 st to po zatrzymaniu się wskazówka temp silnika opada. Powiedz specu jak to wytłumaczysz. I wskaż mi gdzie cie obraziłem.Nie precyzyjne pytanie, po zatrzymaniu czego? auta, silnika?Ja mam 20-letniego Golfa i nie wazne czy jest +30C czy -20C. Zawsze wskazówka osiaga pion!!! Czyli wszystko dziala prawidlowo. Tak jak juz wspominalem, nie jest wazne jaka temo na zewnatrz-termostat jest na okreslona temp i taka utrzymuje-jesli nie-to jest do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtalski Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Co do zdejmowania termostatuNależy zdjąć zbiornik paliwa i ostrożeni rozkręcić obudowę termostatu. Ostrożnie bo mogą sie pourywać śrubki którymi jest skręcona. Dostęp jest delikatnie mówiąc do dooopy ale bez tragedii. Można to zrobić w pojedynkę bez większych kłopotów. Pytanie było Może ktoś wie, czy aby zdemontowac bak trzeba zdjąć owiewki? Bo do tego musiałbym jescze zdemontowac gmole a to już dłubanina... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Jest tak, silnik ma normalną temp pracy i np jadę po żonę do pracy. Podjeżdżam pod budynek i stoję chwile czekając aż żona zejdzie. Trwa to może 5 do 10 minut. przez ten czas silnik pracując na postoju schładza się do 75 st ( z 90)Z silnikiem jest wszystko w porządku, co więcej ma on trzy grzałki nurnikowe żeby pomóc mu w rozgrzewaniu.Teraz masz dokładnie :):D:D:D:D:Dnie mam pojecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Bullson Jest tak, silnik ma normalną temp pracy i np jadę po żonę do pracy. Podjeżdżam pod budynek i stoję chwile czekając aż żona zejdzie. Trwa to może 5 do 10 minut. przez ten czas silnik pracując na postoju schładza się do 75 st ( z 90)Z silnikiem jest wszystko w porządku, co więcej ma on trzy grzałki nurnikowe żeby pomóc mu w rozgrzewaniu.Teraz masz dokładnie :):D:D:D:D:Dnie mampojecia, moge sie tylko domyskac, ale poczekam az sie wypowiedza mechanicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 14 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 No i wykręciłem termostat. Trochę się pomęczyłem, ale leży juz koło mnie, rozrabiaka jeden.Termometra do 100 C nie mam, ale otwiera sie mniej więcej koło 80-90 C, czyli tak jak powinien. Wychodzi na to, że jest sprawny. NO I CO TERAZ ? Teraz to dopiero mam zagadkę, ha :)Macie pomysła co to może być? Bo ja wymiękam :roll: Co jedyne to jest na nim taki mały otworek, przez który przepływa płyn cały czas, ot 2mm średnicy. Ale to chyba awaryjny otwór w razie gdyby się termo zaciął w zamkniętej pozycji. Zatkać go? he he he :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 No i wykręciłem termostat. Trochę się pomęczyłem, ale leży juz koło mnie, rozrabiaka jeden.Termometra do 100 C nie mam, ale otwiera sie mniej więcej koło 80-90 C, czyli tak jak powinien. Wychodzi na to, że jest sprawny. NO I CO TERAZ ? Teraz to dopiero mam zagadkę, ha :)Macie pomysła co to może być? Bo ja wymiękam :roll: Co jedyne to jest na nim taki mały otworek, przez który przepływa płyn cały czas, ot 2mm średnicy. Ale to chyba awaryjny otwór w razie gdyby się termo zaciął w zamkniętej pozycji. Zatkać go? he he he :lol:Ja mimo to stawialbym na termostat. On zaczyna otwierac sie bardzo powoli i chociaz bedziesz mial termometr do 100C to i tak nie zbadasz dokladnie od ilu stopni sie otwiera. Otworku zatykac nie wolno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 15 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2005 Rozmawiałem właśnie ze znajomym mechanikiem, który twierdzi, że dobry termostat nie powinien przepuszczać wody pod ciśnieniem. Ale moim zdaniem to aż takie szczelne to urządzenie przecież nie jest, to tylko 2 kawałki blachy stykające się, bez żadnych uszczelek i w dodatku ma ten otworek przez który cały czas ucieka woda. Także wodę (nawet nie pod ciąnieniem) przepuszcza, ale jak jest zimny (tak do 60-70 C) to jest zamknięty. Coraz bardziej mnie to nurtuje :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.