Skocz do zawartości

GS 500 : Tylnia opona, przeglad etc.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Przejezdzilem juz poprzedni sezon na moim GS'ie i teraz mam pare pytan.

Zamontowalem z tylu szersza opone, ze 130 na 140 ,bo nie moglem dostac nigdzie 130tki. Opona miesci sie na scyk, ale czy to dobrze?

Jezdzi mi sie w miare dobrze, ale na zakretach czasem sie boje, bo nie raz usunelo mi dupe :o

Czy powietrza powinno byc tak samo duzo jak w poprzedniej oponie?

Bodajze 2,5 atmosfery.

 

Drugie pytanie to zostanawiaja mnie koszty i tego co musze z nim zrobic na przyszly sezon.

Wiem ,ze przeglad ,a co w nim dokladnie bedzie i za jakie pieniadze? Tak na oko.

Synchronizacja? Wymiana olejow? Czy cos do tego jeszcze dochodzi?

Bede wdzieczny jak ktos poda mi jakas cene, czy to bedzie 200 czy 300 zl?

 

p.s - skad moge dostac w miare tanio opony na tyl do GS'a - 130/70.

Przod tez przydaloby mi sie wymienic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Mam te same klopoty. Szukam oponek i musze zrobic gazniki i zawory.

Olej i filtry wymien sobie sam, bedzie taniej. A to serio nic trudnego.

Ja kupilem olej (Motul 5100) i filtry (oleju i powietrza) za blisko 200zl i nic nie placilem za "robocizne" bo zrobilem sam.

 

Chyba w moim watku "pozegnanie sezonu" ktos rzucal ceny regulacji zaworow i synchronizacji gaznikow. Na pewno gdzies juz to bylo - poszukaj.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Czarne felgi i wygladalby jak moj :)

Wyglada na bardzo zadbana maszynke :D

 

Regulacja zaworów: płytki zaworowe: 15 zł, robocizna - 150 zł,

Czyszczenie + synchronizacja gaźników: robocizna - 120 zł

 

Znalazlem ten fragment.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

mnie tez to czeka za niedlugo serwis przed sezonem...ale przedtem jeszcze trza oponke zalepic bo wjechalem gdzies na gwozdzia :/ ...

 

mam jeszcze do was pytanko... nie wiecie moze gdzie by szlo zrobic gmole? ogladalem w sklepie i sa baarzo drogie jak na moje mozliwosci...moze ma ktos jakis projekt tego albo cos zeby dac zrobic jakiemus fachowcowi...takie cos sie moze przydac szczegolnie ze zaczynam sie coraz bardziej wyglupiac na GSi :)

 

MasterDD: calkiem fajna suzi :D ladnie zadbana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja jestem z pewnym gościem umówiona na zrobieni stelaży pod kufry i może także gmoli, więc jak będę miała to wykonane to moge rzucić zdjęcia i jakby co to podac namiary (warsztat gościu ma w Bielsku) :)

 

PS. a motocykl rzeczywiście fajniutki, widzę, że GS rządzi wszędzie 8)

 

Pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy powietrza powinno byc tak samo duzo jak w poprzedniej oponie?

Bodajze 2' date='5 atmosfery.

[/quote']

 

Hello

W GS-ie z przodu zarówno w jedną jak i w dwie osoby powinno być 2,25 atmosfer, natomiast na tyle dla jednej osoby 2,5 atmosfery a dla dwóch osób 2,8 atmosfery.

 

Czy ma ktoś z was INSTRUKCJĘ OBSŁUGI w JĘZYKU POLSKIM do GS-a??

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s - skad moge dostac w miare tanio opony na tyl do GS'a - 130/70.Przod tez przydaloby mi sie wymienic...

Niemożliwe żeby nie można było dostać opony w takim rozmiarze.

Jeśli szukasz używanych to zobacz na Allegro. Gość o nicku V-MOT ma full opon. Wystarczy spytać.

Co do nowych to najtaniej wychodzą oponki Heidenau i Maxxis. Sam chyba skuszę się na komplet tych drugich. Polecał mi je właściciel sklepu www.jotte.pl który ma takie założone w GSXF. Do GSa przednia 220 zł, na tył 290 zł, z tego co pamiętam. Inne można też zobaczyć na www.opony.pl

P.S

Z tego co widzę full GSów śmiga po Śląsku :) Chyba będzie trzeba odwiedzić chrzestną w Żorach, a przy okazji jakieś spotkanko skombinować :D

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za mile slowa o GS'ie :D

Jutro musze kupic raczke od sprzegla ,bo sie lekko przewrocilem na sniegu jakis miech temu heheh, nic powaznego sie nie stalo, tylko lekka wywrotka ,caly ciezar na sprzeglo i pekla :o

 

Co do opon, to spojrzalem na www.opony.pl i zauwazylem tylko Micheliny i Dunlopy, ktorych ceny wachaja sie od 320 zl do 650 zl , niezle kwoty nie ma co... :-/

 

Chcialbym sie jeszcze raz dopytac o ten przeglad.

Co MUSZE zrobic? Wymiana olejow i filtra to wiem na pewno.

Ale co poza tym? Czy musze dac do synchronizacji i regulacji zaworow?

Moze cos jeszcze do tego?

 

p.s - Wasze GS'y tez wcinaja tyle oleju?

Bo ja pojezdzilem ok. miech czy dwa, potem sprawdzam olej ,a tam ledwo do miarki dochodzi :|

Moze to tez przez to, ze go raczej nie zaluje i lubie go trzymac na wysokich obrotach (od 6-7 tys do 10-11 tys. RPM)

 

fredi => A czy majac opone 140/80 to tez musze miec 2,5 atmosfery czy moze wiecej? Czy to nie robi zadnej roznicy?

Nie mam instrukcji

 

aha no i jeszcze cos :) Na samym poczatku mialem takie yyy koncowki na raczki, takie alu. co bronily przed upadkiem zeby sie nic nie rozbilo (jak w moim przypadku poszla raczka od sprzegla) i czy mozna gdzies to dostac? No ale jutro ide po raczke do sprzegla to sie zapytam tez o to...

 

Pozdro :D

 

[edit]:

Znalazlem nowa opone na allegro 130/70-17 za 140 zl.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=39212883

Myslicie ,ze warto? Ja narazie mam jeszcze w miare cala ,ale nawet polowy sezonu moja nie wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym sie jeszcze raz dopytac o ten przeglad.

Co MUSZE zrobic? Wymiana olejow i filtra to wiem na pewno.

Ale co poza tym? Czy musze dac do synchronizacji i regulacji zaworow?

Osobiście wlałem do silnika 15W50 Motula. Taki olej polecił mi poprzedni właściciel i mechanik do którego zaprowadziłem moto. Co do konsumowania oleju to mój też lubi trochę wciągnąć :) więc muszę uważać na to. Jeśli wymienisz filtr powietrza to wypadałoby zrobić synchro gaźników.

Na samym poczatku mialem takie yyy koncowki na raczki' date=' takie alu. co bronily przed upadkiem[/quote']

Masz na myśli ciężarki na końcówkach kierownicy? Takie pierdoły warto skombinować samemu niż płacić kupę forsy za oryginalne.

Znalazlem nowa opone na allegro 130/70-17 za 140 zl.

Mam taką oponkę obecnie u siebie. Jak kupowałem sprzęta, bieżnik wyglądał całkiem OK. Po 3000 km praktycznie zniknął. Dlatego teraz także rozglądam się za nową. Wolę jednak wydać więcej kasy na nówkę niż płacić za używaną niewiadomego pochodzenia. Nigdy nie wiadomo co z taką oponą działo się wcześniej. Maxxis i Heidenau to nie jest jakiś kosmiczny wydatek w porównaniu z Dunlopami czy Bridgestonami.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryży Koń => No to sorry, chcialem to uogolnic, bo co chwile nachodza mnie nowe pytania, czasem czysto mechaniczne, czasem fizyczne a czasem sam nie wiem jakie :|

Znalazlem opone tam gdzie podales,62H kosztuje 249 deszczowka, a 259 zl zwykla. Nie rozumiem, myslalem ,ze deszczowka jest tak jakby lepsza. Bylem w bledzie?

 

Zajrzalem tez na http://e-motocykl.com.pl i tam tez znalazlem odpowiednia opone - Mitas 62T kosztuje 140 zl. W sumie tanie ,ale w opisie napisali ,ze jest detkowa!

A ja mam bezdetkowa, czyli musialbym dodatkowe detki kupowac?

Czy dostane tez taka opone w wersji bezdetkowej?

 

Sorry wszystkich ,ze tak na chama sie dopytuje, ale chce sie dowiedziec tych intrygujacych mnie rzeczy, bo lepiej zapytac niz zyc w niewiedzy :D

 

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fredi => A czy majac opone 140/80 to tez musze miec 2,5 atmosfery czy moze wiecej? Czy to nie robi zadnej roznicy?

Nie mam instrukcji

 

Hello.

Do GS-a oczywiście lepiej jest zamontować wymary opon zalecane przez producenta. GS ma stosunkowo wąską felgę na której opony o większej szerokości poprostu zawijają się. Widziałęm już takie przypadki że ktoś założył sobie 160 i ta oponka wyglądała poprostu jak naleśnik. Nie wiem jak ktoś tym mógł w ogóle jeździć na zakrętach.

 

Ciśnienie w twojej oponce powinno być takie samo jak przy oryginalnym wymiarze.

 

Moj GS też bierze olej i jest to normalne zjawisko. U mnie akurat konsumuje 0,2 litra na 1000 km. Jeśli jednak twój GS kopci na czarno i zurzycie oleju sięga ok 1 litra na 1000 to już napewno nadaje się do remontu.

 

Odważniki na końcówki kierownicy można dać do dorobienia (ja płaciłem 20 zł. i mam teraz ze stali nierdzewnej, bardzo ładnie się prezentują) lub też kupić w jakimś sklepie. NIe powinno być z tym żadnego problemu a czasami możesz też dostać je w różnych kolorach. Popatrz sobie chociażby w sklepach internetowych.

 

Piszesz że znalazłeś oponę deszczówka i zwykła?? Co to według ciebie znaczy?? Dla mnie to masło maślane. Musisz kupić oponę o turystycznym bierzniku, bezdentkową o wymiarze podanym przez producenta i z odpowiednim indeksem prędkości nie niższym niż zalecanym przez SUZUKI.

 

Do felg bezdentkowych nie można stosowac opon dentkowych.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, no to kumam wszystko. Sprawa opon mam z glowy, zostaje jeszcze problem kasy, ale to tez sie da :)

 

Mam jeszcze jedno pytanko - jaki olej i jakiego typu powinienem lac do tego GS'a? 20W50 ? 15W40? Jaki jest najlepszy za swoja cene i czym sie ewentualnie roznia ?

 

Aha, i jeszcze nikt nie powiedzial jak wyglada cenowo i co musze zrobic na poczatek sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanko - jaki olej i jakiego typu powinienem lac do tego GS'a? 20W50 ? 15W40?

Ja wlałem do swojego 15W50 Motula 5100, mimo, że w manualu zalecany jest 10W40. 4 litry w Larssonie kosztują 119 zł więc starczy na zalanie silnika i potem na ewentualne uzupełnianie.

Aha, i jeszcze nikt nie powiedzial jak wyglada cenowo i co musze zrobic na poczatek sezonu.

Przykładowe ceny serwisu zobacz sobie tutaj:

http://www.dominikszymanski.neostrada.pl/h...hrg/cennik.html

albo tutaj

http://www.gg-motocykle.com/

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupiłeś sprzęt w tamtym roku i nic z nim od tamtej pory nie robiłeś to powinieneś wykonać następujące czynności:

 

wymienić olej silnikowy z filtrem

wymienić świece zapłonowe

przesmarować linki

Można by również pokuścić się o wymianę filtra powietrza niestety jest on stosunkowo drogi.

 

wyczyścić gaźniki, wyregulować i zsynchronizować

wyregulować zawory

Może się także okazać że będzie konieczna wymiana uszczelki pokrywy zaworowej lub zabieg oszczędniejszy w postaci czarnego sylikonu :?.

 

Z tymi czterema pierwszymi jesteś w stanie poradzić sobie sam. Natomiast pozostałe to już "wyższa magia" i pewnie będziesz musiał skorzystać z pomocy serwisu. :)

Jak kupowałeś sprzęta to pewnie sprzedający mówił ci że olej jest wymieniony, i wszystkie regulacje zrobione. Ja bym jednak w takie zapewnienia nie wierzył no chyba że sprzedawca pokazałby mi rachunki to wtedy tak.

Kontroli poddaj też stan łańcucha i zębatek, klocków hamulcowych, łożyska główki ramy.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...