Skocz do zawartości

stoppie "jadące"


pushek_CBR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

heh ja powiem tyle... zmiane biegów na kole zostawić sobie do czasu gdy gumy ma sie opnaowane już naprawde na pożądnym poziomie tzn. do chwili gdy długą jazde w punkcie balansu ma sie już narawde obcykaną, ma sie dobra kontrole gazu(guma jest płynna) i czuje na kole naprawde komfortowo(jest sie wyluzowanym)... wtedy można zacząć myśleć o przebijaniu biegów bo wtedy dopiero można to zrobić płynnie i bezpiecznie zaróno dla siebie jak i skrzyni... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Igła na zdjeciu z Twojego linka widze ze koles ma róniez wcisniete sprzegło - ja nigdy nie wciskam sprzegla a moze to bład- co prawda na razie ni eumiem jeszcze jechac n aprzednim ale piony wychodza mi ju zcalkiem przywoite - wiec jazda to kwestia czasu

 

ps - a co do gumy ( na tylnum) w jaki sposób wyczuwicie punk równowagi - mi na R6 ciezko to wyczuc i musze troche manewrowac manetkżj ak kolo opada - maci ejakis patent na długą jazde bez utrzymywania równowagi za pomoca manetki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten koleś to ja :) i ja robie jadące stopie.. (zobacz na tylne koło) a to czy trzymasz kalme czy nie to nie zmienia w sumie nic.. no może to że jak spadasz to silnik sie nie zdusi chyba że w ostatniej chwili łapiesz sprzegło... A co do stopie to tak samo jak w przypadku gumy zniszczyć oponę lub dwie napocic sie troche i napewno zacznbie wychodzić.. ja uczyłem sie w sumie dwa dni.. tzn już w pierwszym coś tam jechałem ale w drugim zaczełem robić takie jadące stopki.. i im nowszy motocykl i nowsza opona tym łatwiej... miłej zabawy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o sprzegło to w sumie sporo osób robi stopale bez wciskania sprzęgła poprostu wcześniej wrzucając na luz.

Jednak jeśli ktoś już naprawde zaczyna bawić sie w jazde na przednim to polecam jednak mieć wbita np. jedynke i jazde ze sprzęgiełkiem. Jak już wyrobisz w sobie taki nawyk to często można po takim ładnym stopalu kontynuować jazde bez zdejmowania nóg z podnózków nawet na chwile.

Druga sprawa że czasem zdarza sie jakeiś zachwianie równowagi albo tyłucikea na bok i wtedy trzeba wrócić na dwa koła jeszcze sporo przed całkowitym zatrzymaniem i czasem łatwiej wrócić do nromalnej jazdy mając do asekuracji odjazd ze sprzegła niż toczenie sie na luzie...

Ja narazie sie ucze jeszcze ciągle jazdy ale staje już z prędkości 50-60km/h i potrafie przejechac kilkanaście max metrów...

Ja staram sie uczyć tego powli i ostrożnie bo nie mam amora skrętu i jazda wkonkretnym pionie na przednim jest bardzo ryzykowna bez amora bo naprawde często motocykl zaczyna trzepać kierownica i wtedy często kończy sie na brzuchu...

 

Jesli chodzi o balans to cięzko powiedzieć...

Ja jak zmieniłem motor to stopniowo ochodziłem do tego punktu. Gdy byłem w jego okolicy to pprostu starałem sie utrzyamć motocykl na stałej wysokości i jak najmniej używac do korekty gazu(czyli nei szarpac tylko bardzo płynnie i delikatnie nim operować). Jakjuz moja kontrola gazu sie poprawiła zacząłem stopniowo zwiększać wysokość i doszedłem do punktu w któym nie widze absolutnie nic poza zbiornikiem(ewentualnie zegarami) i poczułem że dalej bez hamulca sie już nie da. Wszyscy stunterzy zawsze sie śmieli i mówili że: "jak kiedyś dojdzesz do tego punktu nie będziesz miał wątpliwości" i mieli racje. W takim otalnym pionie odnosisz wręcz wrażenie że gazu nie tylko nie przyspieszasz ale moze nawet zwalniasz...

 

Zerknij pablo tutaj:

http://www.bikepics.com/pictures/341072/

http://www.bikepics.com/pictures/341064/

 

Na tych fotkach jestem właśnie w punkcie balansu a moze nawet chwilami wychodze minimalnie poza niego(sta wrażenie że zaczynam zwalniać).

To że nic absolutnie nie widze nie ma nic wspólnego z tym że jestem malutki- wrecz przeciwnie, mam prawie 190cm wzrostu więc tak jak mówie- na siedząco punkt balansu jest naprawde wysoko.

Duzó też zależy od pozycji- jeli mocno ocdchylasz sie do tyłu to ten punkt będzie względnie niżej(koło będzie niżej) ale tak czy siak nic ne będziesz widział, a jak przykleisz sie do zbiornika jest naprawde wysoko.

 

Polecam jazde na stojąco- punkt balansu jest mniej przerażający gdy sie stoi i łatwiej motocykl w nim utrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wskazówki - w sumie to nie jestesm poczatkującym w tych sprawach :) ale z tego co widze na zdjeciach to stawiam troche nizsze piony bo jednak jak sie wychyle to cos tam widze . Zeby doskonalic jazde kupilem kamerke cyfrową i mam zamiar nagrac gumy a potem na spokojnie oblookac co jest nie tak - przynajmnije bede widzial jak daleko mam do wywrotki na plecy

 

Co do stopie to wciskam sprzegło dopiero jak opadam z kola - ale moze wcześniejsze wcisniecie bedzie lepszym pomysłem . Przy jakiej predkosci najlepiej zrobic jadace stopie -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo ja wiem że ty nie jesteś żółtodziób... nie zapomniałem! :D 8)

Ale wiem z doświadczenia że wiele czasem banalnych wskazówek może pomóc i mi np. niejednokrotnie sie przydała z pozoru banalna rada jakiegoś zioma stuntera z USA czy nawet któregoś z rodzimych wymiataczy których znam...

Z tą kamerą to bardzo dobra myśl- sporo daje i wielu ludzi stosuje ten patent...

 

A co do prędkości to wszyscy mówią żeby zaczynać przy ok 50km/h

Zaczynasz od mocnego naciśnięcia(ale jeszcze nie maxa) tak żeby zawiecha przysiadła i wtedy jednocześnie "zajączek"(delikatnie wstajesz na nogach i całem ciałem tak jakby dociskasz dynamicnzie przednie koło) i mocniejsze naciśnięce hmulca i jedziesz!! 8)

Z poczatku będize dziwnie i będziesz od razu odpuszczał... potm zaczniesz odpuszczać i znowu naciskać i wtedy robi sie niebezpiecznie bo czesto zdarza się zdążyć dośc mocno opaść i delikatnie przyblokowac przednie koło chcąc znowu unieść tył nieco wyżej...

Ale po kilkunastu próbach sądze że przywykniesz i zaczniesz robić to coraz płynniej- fajne uczucie... o niebo fajniejsze niż zwykłe stawanie...

 

aha- zapomniałem o jednej bardzo ważnej rzeczy- ćwicz na dobrym asfalcie i rozgrzanej gumie(to oczywiste) i w momencie gdy już będziesz wiedziałże stawiasz na przód, rzuć okiem na asfalt czy jest w tym miejscu czysty i potem NIE WPATRUJ SIĘ W NIEGO!!! NIe wbijaj wzroku w ziemie tuż przed motorem, patrz daaaaleko przed siebie- tutaj działa coś podobnego jak na zakrętach... patrzysz dalej jedziesz daleko, patrzysz sie w asfalt tuż przed kołem i stajesz momentalnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wskazówki - co smi sie wydaj eze po tych radach bede smigał n aprzednim az milo - tym bardziej ze nie mam problemu z robieniem pionów na przednim problem tylko ze za h..uja nie moglem przejechac nawet metra - poprostu nie mialem na to zadnej koncepcji a teraz juz mam :D W weekend troch epojezdze i jak da rade to zapodam jakies fotki lub filmik - o ile bedzie co pokazywac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo napewno będize dobrze- ja w jeden wieczór załapałem o co biega.. po pierwszych moze 3-5ciu próbach już podjeżdżałem 2-3 metry ale uczucie zajebiste że jest postęp.

Potem kilka dni później wpadłem na pożadny czysty w miare i równy asfalt(pierwsze próby były na betonowych płytach w szymanach- tam sie przełamałem...) już było coraz lepiej... gdy po raz pierwszy podniosłem koło gdzies przy 50ciu i przejechałem ładnych pare metrów poczułem sie jak młody bóg!! 8) I po minie kolegi który ze mną trenował widziałem że na nim też zrobiło to piorunujące wrażenie...

 

Tak wiec powodzenia i daj znać jak poszły próby.... no i uważaj na siebie

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wczoraj sobie troche poćwiczyłem - skorzystałem z waszych wskazówek i walnołem piękne jadace stopiie :D co prawda przejechałem tylko około metra ale wyszło mi to tak ze sam sie wystraszyłem :D bo na poczatek chcialem tylko zrobic piona na przednim - zgodnie ze wskazówkami wcisnołem sprzegło -przechylilem sie dociążając przód i jazda sam nie wiem jak to sie stało ;)

Potem troche poniosłą mnie fantazja co omało nie skończyło si eglebą - ale jak widac mialem wczorja szczescie - najpierw niechcący przebilem bieg z 1 na luz bedac na gumie co omało nieskonczyło sie gleba , potem jadac n agumie wpadłem na nierón astudzienke kanalizacyjna tak mna zatrzepotało ze kierownica sie skrzywiła i jak spadałem to złapałem shime a n akoniec dostałem boczny podmuch wiatru i prawie mnei an bok przewaliło - jednak do takich ewolucji konieczny jest amorek skretu - wczoraj zamówiłem hyperpro jak tylko dojdzi eto odrazu go montuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hormon da sie- technika w zasadzie prawie identyczna(nieco inaczej siedzisz, inny rozkład mas i nie musisz zajączka robic koniecznie- wystarczyłoby gdybyś sie wychylił do przodu zamiast sie podnosić ale jak ci wygodniej)...próbuj, próbuj i jeszcze raz próbuj a sam sie zdziwisz! :D

 

Pablo gratuluje- zajebiste uczucie nie? :D Teraz będzie już tylko lepiej a amorka zazdroszcze- z stopale z nim są o wiele ąłtwiejsze, przyjemniejsze i bezpieczniejsze...ja na razie niestety jeszcze musze hard core'owac bez niego bo jestm spłukany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze swojego skromnego doswiadczenia zauwazylem,że przy robieniu stoppie warto miec na sobie buty motocyklowe a nie adidasy. wiem, ze sa mniej wygodne, ale jesli moto zacznie sie przechylac na bok to trzeba sie podeprzec nogą. a kostka moze zabolec .... sam sie o tym przekonałem ;)

 

od kiedy zaczełem cwiczyc , obserwuje, że kanapa pod tyłkiem zrobiła sie sliska i sie błyszczy w przeciwienstwie do czesci "pasazerskiej" :D co z tym zrobic :?: przy jezdzie na kole na siedzaco czasami sie ześlizguje . staram sie troche pomagac sobie sciskajac zbiornik (jak jest wypolerowany to raczej nie skutkuje :D )

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...