Skocz do zawartości

Akumulator


Hornet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mialem aku w ogarze 200 (silnik jawy). Trzeba bylo zmienic wszystkie cewki na zaplonowe. Wszytskie trzy ladowaly aku ,a odbiorniki (uklad zaplonowy,kierunkowskazy,normalny klakson,swiatla) podlaczone do aku. Akumulator musialem ladowac tylko raz prostownikiem jak uzywalem ogara na kempingu jako oswietlenia. Zalet jest bardzo duzo:

-silna iskra przy bardzo niskich obrotach

-nie przepalaja sie zarowki na wysokich obrotach

-kierunkowskazy

-normalny klakson (jak w aucie)

-mozna wlaczyc swiatla przy wylaczonym silniku

-swiatla nieprzygasaja na niskich obrotach

-mialem podlaczony obrotomierz ,fajna sprawa

-raz mialem nawet podlaczony radiomagnetofon i zamocowany na tylnym siedzeniu coby radia sluchac podczas jazdy :buttrock:

 

A w motorynce nie wiem czy sie oplaca ,slaby silnik i raczej nie na dlugie trasy. Moga niezwrocic Ci sie koszty. W ogarze:

100 - kierunki

60 - aku

30 - lampa tylna ze stopem (ze stelli)

a do tego jeszcze kable (duzo) konektory wylaczniki ,czujniki itp co tez troche kosztuje

Pozatym znacznie komplikuje sie instalacja ,jak jest zrobione niestarannie i cos padnie w trasie to na bank szybko nienaprawisz (mi nic nigdy niepadlo - instalacje robil gosc ktory sie na tym dobrze zna (co tez kosztuje)

 

Pozdrawiam Sputnick

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu zrób tak..

wywal cała instalacje......jeśli obydwie cewki świetlne dają prąd około 7V to daj akumulator 6V i cewke zapłonową butelkową 6V...

+ od cewek daj na plus akumulatora..oczywiscie akumulator musi być uziemiony..

Umieśc gdzieś pod bakiem jakąs kostke z której będziesz ciągnoł kable np do oświetlenia...do cewki zapłonowej...do titka nawet...

A jeśli cewki dają ogólne napięcei koło 12V lub minimalnie większe to daj wwszystko tak samo tylko na 12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i co z tego że niema??...

Wsadźbutelkową pod bak a tą z magneta wywal.....lepsza iskra będzie

A po drugie powiedz mi jakim cudem podepniesz kable do cewki pod magnetem?? bo chyba niedokręcisz albo niedolutujesz kabelków do żelazek cewki....bo sie po prostu nieda...wg mnie musisz zmienić cewke na butelkową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezusie maryjo...

Powiedz mi najlepiej co chcesz z tego akuulatora mieć???

tylko swiatła>? jeśli tylko światła to jest bezsensowna robota!!

Nie kapujesz tego ze lepiej jest mieć zapłon z akumulatora?? zawsze będziesz miał taką sama iskre nawet na bardzo niskich obrotach!!..........I powiedz czego dokladie chcesz...bo samo napisanie ze chcesz włożyć do motoryny akumulator to jest za mało...tak samo możesz go wlożyć zeby pio prostu był...napisz co chcesz podpiąć czekam!! :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jawa 250typ.353

Witam, koledzy powyzej mają racje, ja akumulator tez wsadziłem do swojego ogarka kiedys i wydupiłem cewke główną tą co jest przy oryginalnym zapłonie, a wsadziłem butelkową (oczywiscie nie pod magneto tylko pod bak), więc niegadaj bzdur ze nie będzie ISKRY bo będzie i to dużo lepsza, acha i tylko dla splostrzenia sprawy to ogarek 200 niema magneta tak apropo, tylko ma wirnik, ale to i tak niema nic do rzeczy, a własnie jak wydupisz tą cewke z pod magneta to bedzie dawac ta cewka butelkowa iskre (ale o czym my gadamy jak ty chyba niewiesz co to jest ta butelkowa cewka), nieumiem takich bredni czytac,

 

narazie i pozdrawiam :banghead: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...