Yosarian Opublikowano 25 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2004 Witam, mam pytanie dotyczące tak jak w temacie 2 i 4 taktów w motocyklach 125 ccm. Wiem, że z reguły te pierwsze mają prawie 2x większą moc od drugich (oprocz Rotax'a), ale ona, uogólniając, odpowiedzialna jest za prędkośc max, natomiast za przyspieszanie i elastycznosc odpowiada moment obrotowy, którego wartosci nigdzie nie moge znalezc. W jakiego rodzaju silniku jest on większy i jak to jest w praktyce?? Czy da się go oraz moc w 4-suwie w miarę latwo podniesc bez duzej ingerencji? Chodzi mi o porownanie motoru suzuki dr oraz yamahy dt i stunningowanie tego pierwszego w celu osiagniecia własciwości drugiego. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 25 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2004 W jakiego rodzaju silniku jest on większy i jak to jest w praktyce?? W praktyce jest tak, że o takich przyspieszeniach jak ma DT DRka moze tylko pomazyć.Czy da się go oraz moc w 4-suwie w miarę latwo podniesc bez duzej ingerencji?Nie da rady. Musial byś zmieniac wałki rożądu, wydech, filtr a i tak nie wiele by to dało.Chodzi mi o porownanie motoru suzuki dr oraz yamahy dt i stunningowanie tego pierwszego w celu osiagniecia własciwości drugiegoNie da sie tak zrobić żeby Drka chodziła jak DT. oprocz Rotax'aCzemu?? przecież roataxy też mają koło 30KMJak chcesz miec oisagi jak 2t 125 to muisz kupic 4t 250. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 25 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2004 a tak poza tematem mam pytanie jaka jest predkosc max na terenowej i szosowej zębatce w odblokowanej yamaszce dt 125 :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 25 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2004 a tak poza tematem mam pytanie jaka jest predkosc max na terenowej i szosowej zębatce w odblokowanej yamaszce dt 125 :?:Nie ma takiego czegoś jak terenowa czy szosowa zebatka do DT sa róne tylnie i przednie i samemu dobieramy przełożenie. W zależności od przełożenia DT 125 bez blokad jedzie od 80 -140 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekD Opublikowano 25 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2004 Jak chcesz miec oisagi jak 2t 125 to muisz kupic 4t 250. To zalezy do czego moto jest wykorzystywane. Jak ktos jezdzi bez szalenstw w terenie to 4t 250 jest duuuzo lepsze od 2t 125. Wynika to z prostej przyczyny przebiegu krzywych mocy i momentu, a co za tym idzie elastycznosci. Wielokrotnie jezdzilem z kolesiami (na 2t i moca porownywalna) i widzialem jak sie meczyli na swoich krosowkach w zmiennym terenie. No chyba, ze ktos jezdzi po torze ... to co innego, bo tam zero/jedynkowe dzialanie 2t nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slavek Opublikowano 5 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2005 Dlaczego oprócz Rotaxa? I nie 2 razy, góra 1,5 raza.Silnik czterosuwy ma bardzej płaską charakterystyke momentu obrotowego w odróznienu od silnika dwusuwowego. Dlatego czterosuw jest elastyczniejszy (mniej trzeba pracowac biegami). Jako enduro polecam 4-suw. Na tor 2-suw. Możesz sprawdzić sam. Spróbuj ruszyć na kopnym piachu np. Aprilią 125 o mocy 30 kilka KM i np. Suzuki Dr125 o mocy 12 KM. Suzuki ruszy, a Aprilia nie - zakopie się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.