gemini9767 Posted July 2 Share Posted July 2 Zepsułem sobie motocykl i potrzebuję Waszej pomocy, ale przypuszczam, że bez wizyty u elektryka się nie obejdzie bo dla mnie to czarna magia. Jestem posiadaczem Hondy CBR 600rr z 2007/08 roku wersja amerykańska. Chciałem jak w wersji EU mieć swiatła awaryjne więc zakupiłem lewy przełącznik. Oczywiście nie jest to plug and play więc musiałem pozamieniać kabelki w przełączniku. Awaryjne nie działają bo oczywiście w amerykańskiej wersji jest 2-pinowy przerywacz. Kupiłem więc całą wiązkę elektryczną od EU. Założyłem główną wiązkę elektryczną od wersji europejskiej do motocykla (wersja amerykańska). Po podłączeniu do aku, licznik się uruchomił ale zapaliły się też czerwone kontrolki, które normalnie się nie świecą. Motocykl nie odpalił bo pompka paliwa nie podaje paliwa i nie zapala się kotrolka FI, nie słychać przekaźnika oraz pompy paliwa. Zdemontowałem wiązkę, rozebrałem ją na części, aby sprawdzić jak i gdzie idą kable od przerywacza 4 pinowego kierunkowskazów. Okazało się, że do przerywacza 2 pinowego w wersji amerykańskiej, trzeba tylko dołożyć kabel masowy oraz biało-zielony, który idzie do skrzynki bezpieczników pod bezpiecznik clock/turn. Odizolowałem kałek wiązki, aby dostać się do tych kabli, podłączyłem 4-pinowy przerywacz, sprawdziłem miernikiem czy dzwoni i zaizolowałem.Zamontowałem oryginalną wiązkę, podpiąłem wszystkie kostki i nadal nie działa pompa paliwa, nie słychać jej aby się uruchamiała oraz nie pojawia się kontrolka FI. Ponadto nie działają światła. W czerwoną kostkę diagnostyczną pod fotelem mam podłączony wyświetlacz, na którym biegu jadę. On też się nie włącza.Powiedzcie gdzie szukać problemu bo już mi ręce opadają. Czy po podłączeniu wiązki EU coś się mogło rozkodować w ECU? Imobiliser? Ale wersja amerykańska chyba go nawet nie ma. Mogę się mylić oczywiście. Jakaś kontroka HISS miga na liczniku i gaśnie po włączeniu stacyjki.POMOCY! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Kowalski Posted July 8 Share Posted July 8 Sprawdz bezpieczniki, to że pewne elementy sie nie zalączają to może być tylko brak zasilania. Jest też druga opcja, zamieniając wiązki mogłeś uszkodzić ECU. Ale światła nie są zależne od ECU, więc pewnie bezpiecznik. Jeśli awaryjne są takie niezbędne , to da się to zrealizowac na 2 pinowym przerywaczu dokładając włącznik i dwie diody prostownicze do kierunkowskazów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.