Skocz do zawartości

tuning aprilia mx 125


oliju555
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka mam parę pytań dotyczących tuningu w aprilia mx 125
chodzi głównie o zmianę cylindra planuje włożyć do silnika italki 140 i z tąd
miałbym parę pytań
co należy zmieniać w takim przypadku posiadam już zmieniony wydech oraz zawór wydechowy wał również będzie wymieniany wraz z cylindrem ale pytanie czy należy również zmienić głowice na tą z italkita czy seryjna będzie pasowała ,jak będzie wyglądała sprawa z dozownikiem oleju oraz najważniejsze gaźnik aktualnie jest założony seryjny delorto 28 z większymi dyszami czy będzie on się nadawał do tego cylindra?
z góry dziękuje za odpowiedzi 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niestety tutaj mało kto odpowie, na to pytanie, ale są stronki i fora uzytkowników, gdzie chłopaki dzielą się wiedzą...

Ja jak wymieniam chcącym, to z reguły  czytam opisy zestawów tuningowych, co tam producent poleca, no i oczywiście, wymieniam w komplecie, głowica + cylinder + dopasowany tłok z pierścieniami z zestawu...

Dodam od razu jednak, że jakikolwiek mocniejszy tunning, łączy się z większą częstością ewentualnych awarii, czy szybszego zużycia... fizyki nie da się oszukac...

W silnikach 2-suwowych mając pecha i np zbyt zubożony skład mieszanki paliwa z powietrzem, silnik można usmażyć w przeciągu 30 sekund... i trzeba o tym pamiętać... dlatego też do zestawu tunningowego należałoby zmienić nastawy gaźnika ( bogatszy skład mieszanki paliwa z powietrzem), lub wymienić gaźnik na polecany przez producenta takowego zestawu....co do dozownika oleju, z reguły zalecam stosowanie dodatkowej porcji oleju... ale i tak, przebiegi to góra: 5-10 tys do kolejnego remontu, a czasami jeszcze szybciej...tak jak wyżej napisałem fizyki nie da się oszukać: zwiększone ciśnienia, obroty, obciążenia, powodują w rezultacie zwiększone zużycie współpracujących ze sobą elementów...

Pozdr.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za odpowiedź jak najbardziej rozumiem że szybciej będzie się zużywał silnik będzie to mój 2 remont ale właśnie zastanawiam się najbardziej nad tym gaźnikiem ponieważ nie mam zamiaru wyciskać max z tego silnika i zastanawiam się czy ten wystarczy bo koszty gaźników są dosyć spore 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zostawić, ale trzeba odpowiednio do tunningu wzbogacić niestety metodą prób i błędłów mieszankę paliwo- powietrze...

W skrócie w każdym zakresie obrotów świeca ma mieć odpowiedni kolor... Najlepiej postawić na rolkę hamowni  i analizator spalin + odpowiedni majster...

Samemu, ciężko, tak mniej więcej, czasami się uda, ale też, czasami trzeba wymienić iglicę, rozpylacz i dysze główną, oraz lub wolnych obrotów...zadanie żmudne i trudne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...