krasnal Opublikowano 10 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2004 Hmmm nie do końca rozumiem to boczne uderzenie przy 60-80 km/h. Jeśli w Ciebie uderzy ktoś z boku jadąc z tą prędkością to zapomnij żeby gmol cokolwiek pomógł, w przypadku jeśłi ktoś/coś wyjedzie z boku i Ty jadąc tą prędkością uderzysz w to - to raczej wylecisz z kanapy przed motocykl - więc gmol też nie pomoże :? Gmole są bardziej użyteczne właśnie przy parkingówce (coby noga nie została pod sprzętem) lub szlifie (po odłączeniu od szlifującego sprzęta człowiek zatrzyma się szybciej).No i są oczywiści elementem dekoracyjnym 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mur.doc Opublikowano 10 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2004 prawda jest taka że przy prędkości 60-80km/h kierowca najczęściej spada z motocykla i gmole nie mają żadnego znaczenia, przy uderzeniach z boku gmole nie mają szans z samochodem. Jedyna sytuacja w której naprawde działają to szlif, w którym nie spadasz z motocykla, lecz kładziesz go na boku - unikasz wtedy zgniecenia nogi między przewracającą się maszyną a asfaltem. Ale to działa raczej przy mniejszych prędkościach - przy większych motocyklista i maszyna bardzo szybko się rozdzielają - motocykl leci do przodu, motocyklista mając dużo większe tarcie o podłoże zostaje momentalnie z tyłu. Mimo to gmole to chyba dobry pomysł - pomijając sprawy bezpieczeństwa zmiejszają koszty naprawy po ewentualnej wywrotce... Jednak żeby zadziałały, muszą być naprawdę duże (najlepiej i z przodu i z tyłu) - potrafi mocno oszpecić motocykl... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.