gossy Opublikowano 24 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2004 Witam.Takie male pytanka: czy w silnikach czterosuwowych istotna jest dlugosc i srednice ukladu wydechowego? i czy zakladajac tlumik przelotowy (czyt. - glosny) w wydechu 4 w 1 odczuje jakikolwiek przyrost mocy?Dzieki z gory za pomoc i fachowe rady.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pushek_CBR Opublikowano 24 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2004 Witam.Takie male pytanka: czy w silnikach czterosuwowych istotna jest dlugosc i srednice ukladu wydechowego? i czy zakladajac tlumik przelotowy (czyt. - glosny) w wydechu 4 w 1 odczuje jakikolwiek przyrost mocy?Dzieki z gory za pomoc i fachowe rady.Pozdr. wlasnie tez mam taki problem, bo mam troche z dluzsza rurka wydech sportowy do cebry a czy z zmiana wydechu wiaze sie jakiegos typu regulacje koniecznie do przeprowadzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaaro Opublikowano 24 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2004 Temat dosyć często poruszany i stary. Poszukajcie w dziale mechanika ogólna. Zmiana długości układu wydechowego, czy jego średnicy ma duży wpływ na przebieg momentu obrotowego i mocy. Długi układ wydechowy = elastyczność, bardzo krótki = duża moc, kosztem elastyczności (oczywiście w dużym uproszczeniu). Zawsze zmiana seryjnego wydechu na przelotowy wiąże się z konsekwentnymi zmianami w układzie dolotowym i w regulacji gaźników lub nawet w wymianie dysz. Stare silniki (czyt. konstrukcje) jak np. w ruskach nie są tak wrażliwe na ww zmiany. Im konstrukcja silnika bardziej dopracowana i zaawansowana technicznie tym silnik jest czulszy na takie zmiany i wymaga bardziej precyzyjnego doboru konswtrukcji wydechu i zestrojenia z układem dolotowym i zasilaniem. Wyniki ingerencji w układ wydechowy potrafią nieźle zaskakiwać (negatywnie). Układ dolotowy i wydech muszą ze sobą współgrać. Proponuję zajrzeć na www.hotfighter.prv.pl do działu "artykuły".Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.