Zbigniew_ Opublikowano 4 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2023 Witam, mam pytanie jak ustawic zawory i jakie powinny byc luzy w yamaha xj700x? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 4 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2023 Normalnie, odkręcić dekiel, lub widjer do kręcenia wałem, wykręcić świece zapłonowe, przed wykręceniem gniazda oczyścić sprężarką i to dokładnie, zrzucić dekiel pokrywę zaworów, ustawic 1 tlok na top, tam gdzie jest wizjer z boku silnika, to powinien być wizjerek do sprawdzania topu i momentu zapłonu, lub po zrzuceniu dekla, będzie występ na odlewie i znaki na kole magnetycznym, piszę ogólnie bo nie wiem jaki to system, nie pamiętam dobrze tego silnika, jak siedzi się na motocyklu, to pierwszy cylinder zawsze z lewej... Jak nie wiadomo gdzie jest top, to długim nie śrubokrętem z nieinwazyjna końcówką, włożyć trzeba w gniazdo świecy i leciec po kolei: ssanie, krzywki naciskają na szklankę zaworów ssących, a tłok jest na dole, potem sprężanie, tłok idzie na max. do góry, w maxymalnym polożeniu jest sprężaniei tu właśnie jest moment do pomiaru luzów zaworowych, potem praca, tłok leci do dołu, a potem wydech, mija maxymalny dolny punkt i wraca do góry, ale krzywki zaworów wydechowych naciskają max na szklankę zaworów wydechowych spaliny ulatują, i apiać to samo, tłok po minięciu górnego punktu, leci w dół i krzywki otwierają zawory ssące, potem sprężanie tłok leci do góry, zawory są pozamykane i jak dojdzie do góry - na max, bo już chwilę potem znowy leci w dół, trzeba właśnie znależć ten moment, to powinno sie pokrywać ze znakami TOP, tu mierzymy luzy... no i tak kolego 4 tłoki....dla ciekawości ja zawsze tak sprawdzam, dodatkowo, mimo znaków, po prostu porównuję ze zznakami...w którą stronę kręcić, prawdopodobnie do przodu, będzie czuć, nie będzie słuchać koła sprzęgielka rozrusznika... Luzy zaworowe Yamaha XJ 750 Seca: ssące: 0,11 -0 15 wydechowe: 0,16 - 0, 20 Z samą koretką luzów, to już trochę gorzej, trzeba mieć trochę doświadczenia i niestety zdemontować wałki rozrządu, bo pestki do regulacji luzów są już pod szklankami, a nie duże płytki nad ( które to rozwiązanie miało swoje wady) A generalnie trzeba ściągnąć sobie serwisówkę z internetu, bo ja np. znalazłem luzy do XJ 750, podejrzewam, że to taka sama konstrukcja... Kolego, jak nie masz zbytniego doświadczenia, to lepiej zostaw komuś kto się zna...ja też mógłbym sobie sam samochód naprawić, ale szkoda mi czasu, bo wolę robić motocykle, tym bardziej, że mechaników motocyklowych coraz mniej... ostatnio znów zmarł jeden 😕 Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.