Skocz do zawartości

Problem z podskakującym łańcuchem - KAWASAKI Z750S


nest
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie, od pewnego momentu zauważyłem, że podczas jazdy (byłem pewny, że to ze skrzyni) pojawiły się dziwne odgłosy, jakieś stukanie, dziwny metaliczny dźwięk. Dopiero gdy odstawiłem moto na stojaki i odpaliłem i wrzuciłem pierwszy bieg, żeby nasmarować łańcuch zauważyłem, że on jakoś dziwnie podskakuje właśnie powodując ten charakterystyczny dźwięk. Nagranie poniżej, jeśli wiecie co to może być będę ogromnie wdzięczny, łańcuch naciągnięty świeżo jak coś. Poniżej film:

 

z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez nest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • nest zmienił(a) tytuł na Problem z podskakującym łańcuchem - KAWASAKI Z750S

Przecież w każdym motocyklu będzie podskakiwał łańcuch i szarpał jak go dasz na stopkę, wrzucisz bieg i puścisz sprzęgło. Jak motocykl stoi na kołach to poprzez ugięcie wahacza łańcuch dodatkowo się napina. Możesz co najwyżej sprawdzić czy jest równomiernie wyciągnięty na całej długości. 

A jak dochodzi stukanie podczas jazdy to raczej wina zębatki / zębatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki no właśnie jestem prawie pewny, że identyczny dźwięk pojawia się podczas jazdy. Ale zauważyłem jedną rzecz, gdy naciągałem łańcuch to z jednej strony koła na podziałkach był naciągnięty bardziej a z drugiej mniej. Mam ten motocykl od tego roku i to jest pierwszy motocykl dlatego w temacie jestem zielony jak trawa w lipcu i byłem pewny, że ktoś tak celowo go naciągnął (może jakaś geometria) i naciągnąłem go po równo z każdej strony koła, licząc obroty klucza dlatego podziałki dalej mają rozjazd o jakieś 2mm. To może być przyczyna? I takie zabiegi stosuje się celowo? I zaznaczę, że sprawdzałem motocykl w serwisie i rama nie była spawana, 😉 więc to raczej nie po to żeby dwóch śladów nie zostawiał na prostej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciągasz tak żeby z jednej i z drugiej strony wahacza na podziałce była ta sama wartość.

A jak chcesz żeby to było zrobione perfekcyjnie to kup sobie przyrząd do sprawdzania osiowości tylnego koła. Wtedy będziesz miał idealnie ustawiony łańcuch pod względem zębatek.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...