Jump to content

Opony przód - tył, różni producenci. Opinie o Dunlop Sportmax RoadSmart II


Recommended Posts

Czeka mnie wymiana tylnej opony. Zmieniana guma to jeszcze oryginał z salonu - Dunlop D214. Nie mam w tej kwestii wielkiego doświadczenia ale podzielam zdanie wszystkich opinii z którymi się zetknąłem czy to w internecie, czy bezpośrednio od ludzi którzy zdają się wiedzieć co mówią, że to nie są dobre opony. W tej chwili opona przebiega u mnie 4 sezon i choć bieżnika jeszcze starczy, to mieszanka jest rzeczywiście kiepska odkąd pamiętam. Jakaś taka nieokreślona niepewność w trochę głębszych złożeniach a i uślizgi tylnego koła na suchym przyhamowując niezbyt gwałtownie z 50 km/h też nie są niczym szczególnym. Zainteresował mnie Dunlop Sportmax RoadSmart II który na oponeo ma całkiem znośne opinie - no ale wiadomo gdzie takie rankigi można sobie wsadzić, nie mniej cenowo bardzo atrakcyjnie ta opona wygląda w stosunku do pierwszego kandydata mojego wyboru czyli Michelin Pilot Road 4. 

Obecnie z przodu mam Pilot Road 2 i ogólnie chciałem pójść w komplet jednej marki. Z dwójki jestem bardzo zadowolony bo fajnie klei w każdych warunkach jednak różnica cen obu alternatyw jest znaczna stąd pomysł aby mimo wszystko pójść tańszą opcją. Nie chodzi o oszczędności na siłę tylko racjonalny wybór, po co przepłacać skoro nie będzie nawet szans nawet zbliżyć się do limitów przyczepności tańszego Dunlopa, a już w ogóle nie wspominając o droższym Michelinie który bezwzględnie wszędzie zbiera świetne noty. Stąd pytane do praktyków: czy do codziennego użytkowania w ruchu miejskim bez wizyt torowych, przy spokojnej emeryckiej jeździe ten Dunlop się sprawdzi? Na fotkach bieżników obu opon widać że Michelin chyba będzie lepiej kleił w deszczu z racji głębiej schodzących do krawędzi opony kanałów odprowadzających wodę, ale co z samą mieszanką gumy? Czy ten Dunlop to taka sama nędza jak D214? I druga sprawa: czy mieszanie opon różnych producentów/modeli wiąże się z jakimiś negatywami użytkowania takiego zestawu? Jeszcze raz zaznaczam że nie chodzi mi o pokonywanie szybkich zakrętów na kolanie w rzęsistym deszczu, bo takie warunki włączają u mnie opcję jazdy na kwadratowo. 

Moto to lekki naked, jeżdżę tylko solo. Z góry dzięki za rzeczowe opinie.

Link to comment
Share on other sites

Nie znam d214, ale d212, d213 to opony przeznaczone na tor z homologacja drogową.

Strzelam, że D214 to nastepca. Wniosek- opona torowa aby działała musi pracować w swojej temperaturze roboczej która jest dużo wyższa niż zwykła opona drogowa, więc po prostu trzeba mieć tempo.

Na pewno w chłodniejsze dni i na deszczy po prostu zero przyczepności.

michelin na pewno będzie o wiele lepszym wyborem, roadsmart też.

Dużo zalezy od warunków w jakich jeździsz i to jak jeździsz, nie ma uniwersalnych opon.

Pamiętaj, czym bardziej "sportowa" opona tym wyższa jej temperatura pracy

 

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.08.2022 o 17:25, Croowab napisał:

1. nie ma uniwersalnych opon.

2. Pamiętaj, czym bardziej "sportowa" opona tym wyższa jej temperatura pracy

1. Racja, podpasek uniwersalnych taz niema ! 

2. Z tym zgadzam sie calkowicie!

 

Teraz cos odemnie

W Niemczech nie masz prawa na jednosld zalozyc dwoch roznych opon, i smiem twierdzic, ze w tym przypadku prawodawca mial calkowicie racje wprowadzajac to prawo.

 

🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...