Skocz do zawartości

Duszenie sie powyżej 5tys obr.


Salata123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Objawy:

 

Podczas zwykłej jazdy gdy obroty przekroacza (oscyluja w granicy) 5 tys motocykl się dusi... poniżej tego nie ma - wyżej nie wkręci się... Czasem tak jakbym świeca zapali i dostaje kopniaka na chwile i znowu się dusi ale to dosłownie sekunde trwa... (aha i podczas tych kopów strzały z wydechu... nie regularne i nie zawsze)

 

Obstawiam że to pewnie cos z gaznikiem? mieszanka zła?

 

Dodam jeszcze że kiedy motocykl nie jest na biegu i dodaje się gazu na postoju wszytko jest ok...

 

co to może być :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stzrały w wydech spowodowane są zbyt bogatą meiszanką. Wątpię aby przestawił ci się poziom paliwa w pływaku... chociaż warto to sprawdzić. Prawdopodobnie masz zabrudzony filtr powietrza, sprawdz jak on wygląda. Ponadto wykręć świece i zobacz czy nie jest zalana.

 

Tak nawiasem, to raz miałem taki przypadek, że świaca działała na niskich obrotach, nataomiast wypadały jej zapłony na srednich i wysokich, objawy były podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza to pierwsze co sprawdziłem ale niestety to nie to (był czysty a nawet jak go wyjołem i przejechałem kilka metrów bez niego było tak samo) , do świecy wczoraj się nie dotykałem bo silnik był ciepły ale zaraz zjam cos i ide ją wykręcić.

 

A może być tak że to coś z CDI? Tylko jeśli tak to czemu działa ok na jałowym biegu a tylko podczas jazdy się dusi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z garażu.

 

Świeca (nie wiem jak to fachowo określić :buttrock: ) w tym takim wystającym nad elektrodą miała kolor taki bardziej ceglasty, wypalony takie w każdym razie nie była czarna a reszta była czarna i troszkę wilgotna. Ale chyba nie zalana, ponieważ palił za dotknięciem. Odległość między elektroda a tym czymś wystającym powinna być 0.7mm i na oko się zgadzało (nie mogłem znaleźć tego do pomiaru...)

Iskra na świecy była OK.

 

Po wyczyszczeniu świecy i wkręceniu nadal było to samo.

 

Czy tak powinno być (oprócz tego, że chyba cała powinna mieć taki ceglasty kolor?) tzn. czy pomimo tego, że świeca jest walnięta to iskra jest OK?

 

(żadnych mostków itp. nie stwierdzono..)

 

I czy nie okaże się tak, że kupie nową świece i nadal będzie to samo? A jeśli będzie to, co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz fajną stronkę, dzięki niej ustalisz poprawny kolor świec:

 

http://www.motocross.com/motoprof/moto/mcy...plug2/plug2.htm

 

Co da ci to, że kupisz inną świece?

 

Jeśli nadal będzie chodziło tak samo jak było, to będziesz wiedział, że to nie wina świecy, ponato będziesz miał zapasową świece do ewentualnego sprawdzania w przyszłości. Zresztą to, że świeca daje iskę podczas kręcenia silnikiem gdy jest ona wyjęta niewyklucza tego, że może ona pracować wadliwie podczas obciązenia.

 

Jeśli to nie świeca, to subegował bym wyczyścić gaźnik, możliwe tez że to wina CDI, ale miejmy nadzieje, że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja świeca pasuje do opisu tej:

 

A black dry fluffy colored plug is caused by deposits from a carburetor that is running too rich (too much gas), or excessive idling on some engines. Black smoke coming from the exhaust is a sign of a rich air/fuel mixture. The rich air/fuel mixture must be repaired before installing a new spark plug. Common causes for a rich air/fuel mixture are:

 

* dirty air filter.

* air mixture screw or carburetor needs adjusting.

 

* choke is sticking.

 

* carburetor float height is out of adjustment or float is sticking open.

 

plug2.gif

 

Czy ktos może mi to przetłumaczyć bo nie znam anglika na tyle żeby wszystko zrozumieć szczegulnie że to język specialistyczny (albo mi sie tak wydaje ;D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca o czarnym, suchym zabarwieniu jest spowodowana wadliwym działaniem gaźnika, ktory wytwarza zabogatą mieszankę paliwowo powietrzną. Czarny dym wydowbywający się z rury wydechowej jest znakiem zabogatej mieszanki. Mieszanka musi być ustawiona przed zamontowaniem nowej świecy.

 

Główne przyczyny zbyt bogatej mieszanki.

-brudny filtr powietrza

-złu skład mieszanki na biegu jałowym, lub złe położenie iglicy

-zacinające się ssanie

-zły poziom paliwa w komorze pływakowej, lub zacinający się zawór iglicowy w gaźniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...