zioemk Opublikowano 17 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2022 Cześć i czołem! Pacjent: Ducati ST3 2005r. bez ABS Objawy: niestety, jak amator z pierwszej lini frontu podłączyłem źle akumulator. Plus do minusa, minusa do plusa. Przez chwilę tak był podłączony, zaiskrzyło, światła i pompa zaczęła świrować i odłączyłem aku. Licznik w tym momencie nie był podpięty do moto. Był akurat na serwisie, gdyż miał bad pixele. Nadmienię, że moto bez licznika nie odpali, ponieważ w nim jest IMO. Po sprawdzeniu wszystkich bezpieczników wywalił tylko jeden, 40A obok aku. Gdy przyszedł do mnie licznik, ładnie podpiąłem wszystko, próba odpalenia.... a tu cisza. Po przekręceniu zapłonu wszystko uruchamia się jak dotychczas. Pompa w zbiorniku pompuje, zapalają się światła, komputer na liczniku pokazuje normalnie. Po naciśnięciu startera, słuchać jak jakiś przekaźnik "cyka" ale rozrusznik nie kręci i licznik gaśnie, po czym za chwile znów startuje. Podpiąłem inny aku zamiast tego, myśląc, że padł od tej "operacji". Niestety objawy te same. Mój zaufany mechanik odpuścił temat po próbach zdiagnozowania. Kazał udać się do elektryka motocyklowego. Jako, że nie znam godnego zaufania takiego w swojej okolicy, próbuję się dowiedzieć co mogło paść przed pójściem do speca w obawie o naciąganie na koszta i wymienianie wszystkiego po kolei. Niestety, jest to dość rzadki model na naszym rynku i części zamiennych równie mało. Czy macie pomysł co mogło paść? ECU? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2022 Wyglada to na pad przekaznika rozrusznika ( cykanie ) ktory nie zalacza rozrusznika. Trzeba go znalezc i sprawdzic. Ale przedtem warto sprawdzic jak naladowany jest akumulator, bo przy kiepskim jego stanie bedzie ten sam objaw, to samo z klemami ktore musza byc solidnie przykrecone do aku. Poziom naladowania aku sprawdzasz specjalym przyrzadem a w jego braku mozna uzyc normalnego multimetra podlaczonego do aku, silnik zgaszony a swiatlo glowne wlaczone. Aku powinno pokazac przynajmniej 12.5V w tych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zioemk Opublikowano 18 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2022 Dzięki wielkie za wskazówki! W tym tygodniu postaram się przeprowadzić diagnozy według twoich zaleceń. Dam znać, jeśli czegoś się dowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.