Jump to content
Sign in to follow this  
_bollo_

GAS GAS 250 4T - WR 250

Recommended Posts

Hej!

Sto lat mnie tu nie było 🙂

Mam przygody z silnikiem w GG EC250 (Silnik Yamaha WR z 2004-2009 bodajże, gaźnik FCR chyba 36mm).

Więc:

Moto kupiłem go po postoju 4 letnim, wyczyściłem gaźnik, chodził dobrze przez 50km, aż go nie wstawiłem do garażu, po ponownym odpaleniu objaw był taki, że silnik nie wkręca się na obroty (jakby przepustnica się nie otwierała lub miał odcięcie po przy ok 3tys rpm). Przepustnice sprawdziłem, nic się nie przycina, zawory były robione dosłownie 100km temu w zaufanym serwisie, ponadto sprzęt do momentu "odciny" ma moc i pali od kopnięcia.

Aktualnie raz jeszcze rozebrałem i złożyłem gaźnik, odpiąłem TPS  - po odłączeniu temat gaźnika wydaje się załatwiony, ale pojawił się nowy objaw:

Motocykl po odpaleniu leci normalnie, przez całą skalę - wstaje na koło z 3 pierwszych biegów, wszystko gra ale tylko jak jest zimny (i to dosłownie, po dłuższym postoju). Niestety po delikatnym nawet rozgrzaniu pojawia się ponownie odcięcie zapłonu gdzieś w połowie skali obrotowej (i nie chodzi o rozgrzanie płynu: objaw pojawia się po przejechanych 150-200m po starcie). Czy to może być kwestia świecy? Wymieniłem na drugą, ale o tej samej ciepłocie - wrzucona jest 8, objaw podobny. Jest sens kombinować z 7 i 9, czy szukać problemu gdzie indziej? Cały czas TPS jest odpięty -ale chyba nie ma on wpływu na takie zachowanie? 

 

Może ktoś z Was spotkał się z podobną anomalią?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to pachnie usterką modułu zapłonowego i zimnymi lutami w nim , ciężko coś zdiagnozować w garażu , masz możliwość pożyczyć od kogoś moduł zapłonowy ?

cewka WN rozgrzana też może fiksować .....

nie ma gdzieś na połączeniach elektrycznych śniedzi , zielonych wtyczek itp ?


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

O widzę, że na starą gwardię można liczyć 😉

@michoa Nasze garażowe rozkminy również poszły w tym kierunku - z innym modułem może być ciężko, ale zastanawiam się czy profilaktycznie nie dać go do elektronika na sprawdzenie zimnych lutów. Spróbuję jutro przepatrzeć wtyczki, zobaczymy co będzie dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak ale ten moduł chyba nie jest rozbieralny znaczy innaczej teoretycznie jest nierozbieralny i chyba trzeba pruć go opalarką ? cewkę Wn masz tam taką zwykła jak w chińskich hujhengach ? to ona kosztuje z 20 zł można podmienić w ciemno ......


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, wyszło na to, że jest problem z tandemem regulator  / stator. Przy obrotach powyżej 3tys RPM i rozgrzaniu J.W. Motocykl traci prąd - stąd odcinka, będziemy teraz sprawdzać która z części padła...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...