Skocz do zawartości

Wymiana cylindra, regulacja gaźnika


Karas220288
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W chińczyku z silnikiem 139qmb wymieniłem Cylinder na 82 ccm( tłok wklęsły 50mm). Wszystko cacy.

Wymieniłem dyszę w gaźniku na 90. Przy okazji wyczyściłem gaźnik. Wziąłem się na regulację. Efekt taki:

Moto odpala nie gaśnie na postoju, równo wkręca się na obroty. Tylko mam dylemat bo ten sam efekt uzyskałem w dwóch skrajnie różnych ustawieniach.

Pierwsze: śruba od mieszkanki ( ta z boku od strony ssania) wykręcona o 2.5 obrotu, natomiast śruba na przepustnicy ( ta od góry na mechanizm z linką gazu) wykręcona tylko raz).

Drugie, śruba od mieszanki wykręcona tylko o pół obrotu, a ta na przepustnicy wykręcona 3 razy.

 

W obu ustawieniach jest okey, ale które będzie korzystniejsze?? Mi zdaje się że te pierwsze. Bo w drugim, wkręcając śrubę na przepustnicy jakby na siłę obroty podwyższam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzenie na obroty sprawdza sie w jezdzie, ktora trzeba bylo zaczac przed jakimkolwiek ustawianiem gaznika, jako ze miales nowy tlok z pierscieniami nie dotarty do rowniez nowego cylindra. W takim przypadku ustawiasz zgrubnie gaznik tylko tak zeby nie gasl na postoju i jedziesz na docieranie, a gaznik regulujesz po pierwszej rundzie jakichs 5 -10 km. Dwoma srubami o ktorych piszesz regulujesz tylko wolne obroty silnika, zapalasz ze sruba przepustnicy ustawiona troche wyzej, tak zeby silnik nie gasl a potem zwiekszasz obroty wykrecajac srube mieszanki, po czym obnizasz przepustnice. Przy obnizonej przepustnicy znowu probujesz zwiekszyc obroty sruba mieszanki i jezeli sie zwieksza to mozesz znowu obnizyc przepustnice. Zostawiasz uklad w takiej pozycji gdzie silnik chodzi rowno i sie wkreca z mozliwie najwolniejszymi obrotami na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak. Ustawiłem gaźnik, zrobiłem 10 km, i ustawiłem jeszcze raz.

Trzymając się procedury jaką opisałeś, śrubę od mieszkanki mam około 2.5 raza wykręcona. Wolne obroty musiałem trochę podwyższyć bo po zapaleniu świateł mi gasł na postoju ( czy to normalne, tak jakby iskra się słabsza robiła?? Czyżby magneto do wymiany??)

Do którego momentu wykręcać śrubę od mieszanki?? Czy do momentu kiedy jej odkręcanie NIE PODWYŻSZY OBROTÓW??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak. Tyle ze po wszystkim moze sie okazac ze motocykl zadlawia sie na przejsciu z wolnych na wyzsze obroty, wowczas trzeba ja wykrecic o 1/4 obrotu. Nomalnie dla mnie to jedna runda regulacji, czasem sie zdarza ze dwie. Czyli odkrecam srube mieszanki, obroty wzrastaja wiec obnizam srube przepustnicy i po tym juz zwykle nie moge zwiekszyc obrotow sruba mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jestem po regulacji. Na obroty się wkręca. Tylko martwi mnie że włączając światła przednie, wolne obroty spadają.

Regulację robiłem poprostu z włączonymi reflektorami. Po kilku przejażdżkach musiałem wolne obroty podnieść, czasami przygasał na postoju. Teraz wydaje się okey.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey, mam problem. Przy czyszczeniu gaźnik pękła mi dysza wolnych obrotów( chyba tak się nazywa, ta obok gdzie się wkręca dyszę główna). Niby pękło tylko ta góra gdzie śrubokręt się wkłada, ale skuter zaczął się dziwnie na wolnych zachowywać a to jedyne co mi do głowy przyszło. Faluje obrotami jak chce,na wolnych tylko po dodaniu gazu śmiga.

Śrubę od przepustnicy wkręciłem tak mocno że prawie rusza sam po odpaleniu, a i tak co jakiś czas spadają obroty. Na zdjęciu widać ułamany element. Czy to możliwe że przez to faluje obrotami na wolnych?? Czy źle wyregulowany gaźnik.

eb60a0f52cad.jpg

Edytowane przez Karas220288
Zły link
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych dysz nie wkreca sie na sile tylko do troszke mocniejszego oporu, sa zrobione z miekkiego mosiadzu. Srubokret do odkrecania musi miec ostrze o wlasciwej szerokosci i grubosci do otworu w dyszy. Rozbicie tego otworu przy odkrecaniu nie powoduje problemow z falowaniem obrotow, to przeciek pwietrza do gaznika lub kolektora ssacego powoduje takie objawy. Sprawdz wszystkie polaczenia gaznika z glowica i filtrem powietrza, oring sruby regulacyjnej mieszanki na wolnych, to wszystko musi byc w dobrym stanie dokladnie diopasowane i skrecone, gumy kolektorow nie moga byc sparciale czy popekane. Dlaczego cale wnetrze gaznika pokryte jest drobinkami proszku czy piasku? Takie drobinki spokojnie moga przytykac dysze wolnych i powodowac problemy z jazda, gaznik wewnatrz i zewnatrz musi byc idealnie czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Śrubę taką zastałem, te drobinki to jakby biała farba. Jutro w robocie sprężarka przedmucham cały gaźnik.

Lewego powietrza chyba nie łapie, jedynie co to połamała mi się ta jakby stopka co od filtra powietrza odstaje, ale to i tak tym otworem powietrze zasysa do filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...