Skocz do zawartości

Dlaczego podczas slalomu wolnego nie wystepuje " przeciwskret "


ks-rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@Croowab bo temat nie został założony z myślą o dyskusji a raczej z zamiarem rzucenia "niepodważalnego" dowodu w twarz. Oczywiście wnioski powinniśmy wyciągnąć sami na podstawie filmiku przedstawiającego moment bezwładności kręcącego się koła i człowieka, który w nieudolny sposób próbuje zaprezentować, że inicjacja zakrętu przeciwskrętem przy małych prędkościach nie ma miejsca - mimo, że ewidentnie kontruje zakręty  bo inaczej przechyliłby się w przeciwną stronę. Ot, typowe wybiórcze podejście i niechęć do przyznania się, że nie miało się racji. Zapewne te filmiki również zostaną zanegowane bo pewnie prędkość jest zbyt duża lub *wstaw dowolny inny argument z dupy brnąc w tezę, której nie jesteś w stanie wybronić"

10km/h przy których testowałem też pewnie było zbyt dużą prędkością. Masz jechać tak, że żeby się nie wyglebić powinieneś machać kierą na lewo i prawo. No i będzie taki moment, że kręcąc w lewo skręcisz w lewo. Teza wybroniona, rozejść się a niedowiarki niech sobie policzą 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jonaszko napisał:

Dlatego zadałem pytanie o ruszanie z miejsca motocyklem i jego" myszkowaniem". Nie doczekałem się odpowiedzi fachowców. Temat powinien być przeniesiony raczej do humoru a na pewno  do piwa.🤣

Tu wielu mowi, ze przy niskich predkosciach nie uzywa sie przeciwskretu.

A ja mowie, ze przeciskretem inicjujemy zakret albo stabilizujemy tor jazdy bez wzgledu na predkosc

i jak wspomnilem... jak ktos nie wierzy to niech posadzi dupe na rower, zablokuje kierownice do jazdy na wprost... i niech pojedIe prosto... 

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmiki mogą być naciągane i mogą być źle interpretowane.

Zasada przeciwskrętu (inicjacji zakrętu) dla motocykla, czy wszystkich innych pojazdów dwukołowych czyli roweru ?  jest zawsze taka sama bez względu na prędkość.

Ale żeby nie być gołosłownym i nie rzucać tez na zasadzie "bo tak" podam kilka przykładów.

Jazda na rowerze czy motocyklu działa na tej samej zasadzie i dokładnie takie same siły działają na motocykl czy rower. Tj fizyka i jeżeli ktoś chcę oszukiwać to bardzo proszę..

A więc zaczynamy.


Jest sobie Kazio który chce pojeździć rowerkiem.

Kazio wsiada na rowerek i w modelu czysto teoretycznym gdy Kazio siedzi (nie jedzie) działą na niego jedna siła, tj grawitacja „g” (tu uruchomiłem moje zdolności plastyczne które możecie teraz podziwiać) rys1.
image10.jpeg.c6e3a94ef5a8cb5381f589fd735b12b5.jpeg

Oczywiście tj model teoretyczny a w praktyce nie ma możliwości aby utrzymać idealny pion ze względu na wiele czynników.

Kazio zaczyna jechać rowerkiem (lub motocyklem, zasada ta same tylko inny silnik napędowy).

Na Kazia zaczynają działać 2 siły tj, g- grawitacja i opory toczenia (zbiór wszystkich sił „przeszkadzających” Kaziowi jazdę do przodu , jak ktoś nie kuma to: opory aerodynamiczne, ułożenie terenu, rodzaj podłoża) które dla tej dyskusji możemy pominąć gdyż nie mają związku z tematem.

W modelu teoretycznym gdy Kazio jedzie do przodu z prędkością jednostajną (bez względu na prędkość) działą na niego tylko siłą g. inne siły są w równowadze i ich suma jest 0.

W praktyce jednak na pojazd działą więcej sił a raczej są to siły wypadkowe wynikające z różnych innych sił (bezwładności, wiatr itp.) które powodują wychylenia środka ciężkości.

A więc Kazio jedzie do przodu i nagle z boku „dostaje” podmuchem wiatru. Wiaterek zawiał z lewej strony co sprawiło, że Kazia pochyliło w prawo i środek ciężkości przesunłą się w prawo jak na fantastycznym rysunku nr3.

image2.jpeg.8b4680f7ef6902e857657c1946493b4e.jpeg

Ale Kazio nie chce jechać w prawo tylko prosto.

Wg teorii niektórych wystarczy skręcić w drugą stronę aby pojechać w przeciwnym kierunku.

Oczywiście nie polecam tej techniki bo skończy się to upadkiem.

Jak na załczonym rys nr 4 aby pochylony model wyprostować trzeba wywrzeć siłe odpowiednią do siły która działa na Kazia aby go sprowadzić do parteru.

 

image0.jpeg.e26e27efdfc77fa356151ca635bed88a.jpeg

W tym celu są dwie opcje.

Nr 1 to wywarcie siły z1 jak na rysunku nr 4 lub siły z2.

 

O ile z1 to prosta sprawa jak Kazio ma obok scianę od której może się odepchnąc. Jednak jest to prawie nie wykonalne w prakcyce.

Zostaje propozycja nr2 a w tym przypadku powierzchnia styku opony z podłożem.

I to jest dokłądnie przeciwskret.

Aby przenieść punkt cięzkości w jedną stronę lub w drugą „odpychamy się” kołem od podłoża w przeciwną stronę niż chcemy jechać.

Keithl Code dokłądnie opisuję to w swoim filmie na samym początku.
 

Wiem, że nie potrafię w łątwy sposób przekazać podstawowych wiadomości o fizyce ruchu ale może ktoś to zrozumie.

Wspomniana wcześniej prędkośc czy efekt żyroskopowy nie ma nic z tym wspólnego. Wpływa jedynie na to jaką  siłe musimy wywrzeć aby "wyprowadzić" motocykl z równowagi, czyli skręcić, itd.


 

 

image1.jpeg

Edytowane przez Croowab

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Croowab napisał:

Napisales ze sie nie uzywa ale zadnych merytorycznych dowodow na to nie przekazales.

ale za to jakis “glupi” Keithl mowi, ze nawet dziecko na malym rowerku uzywa przeciwskretu patrz od minuty 3

https://youtu.be/BhOomvv6oNI

Wstawilem w pierwszym poscie filmik siory, ale wiekszej merytoryki sie nieda !  

Twoj Keithl taki expert a zna jedynie dwie techniki pokonywania zakretu. U mnie kazdy kursant na kat " A " wie, ze sa trzy wiec z czym on do gosci ? 

 

I dalej jestesmy w punkcie, ze bez jednolitej nomenklatury nie ruszymy dalej ! 

 

1 godzinę temu, Croowab napisał:

Tu wielu mowi, ze przy niskich predkosciach nie uzywa sie przeciwskretu.

A ja mowie, ze przeciskretem inicjujemy zakret albo stabilizujemy tor jazdy bez wzgledu na predkosc

i jak wspomnilem... jak ktos nie wierzy to niech posadzi dupe na rower, zablokuje kierownice do jazdy na wprost... i niech pojedIe prosto... 

I tu absolutnie nie masz racji !

Od zainicjowania skretu jest " impuls " skretu ale tylko wtedy gdy sily zyroskopowe sa takie jakie prezentowane sa na pierwszym filmoku jaki wkleilem.

A jak nastepnym razem posadzisz pupe na motura, to sprawdz sobie trajektorie jaka jest podczas jazdy bo absolutnie zaden motur nie jedzie prosto a kierownik motura caly czas wykonuje mniejsze lub wieksze kontry aby jechac w miare prosto ! 

Ze wzgletu na tylny naped innej mozliwosci niema ! Jednoslad nigdy nie jedzie prosto !

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Croowab napisał:

1. Zasada przeciwskrętu (inicjacji zakrętu) dla motocykla, czy wszystkich innych pojazdów dwukołowych czyli roweru jest zawsze taka sama bez względu na prędkość.

2. Jazda na rowerze czy motocyklu działa na tej samej zasadzie i dokładnie takie same siły działają na motocykl czy rower.

3. Kazio zaczyna jechać rowerkiem (lub motocyklem, zasada ta same tylko inny silnik napędowy). które powodują wychylenia środka ciężkości.

4. Wg teorii niektórych wystarczy skręcić w drugą stronę aby pojechać w przeciwnym kierunku.

5. Wspomniana wcześniej prędkośc czy efekt żyroskopowy nie ma nic z tym wspólnego. Wpływa jedynie na to jaką  siłe musimy wywrzeć aby "wyprowadzić" motocykl z równowagi, czyli skręcić, itd.

 

1. No niestety nie jest ! Zacznijmy od tego, ze pojazd dwukolowy wcale nie musi byc pojazdem jednosladowym, bo moze byc co najwyzej dwusladowym Niby mala roznica ale kolosalna. Czyli porownanie jednosladu do dwusladu ! Klaniaja sie pojazdy typu / firmy Segwey,

Proponowwal bym sie dowiedziec jakie predkosci generalnie wystepuja w jednosladach dla ulatwienia podaje, ze sa dwie

a). quasi stabilna ( niestabilna )

b). stabilna

2. Nie moga dzialac te same sily, bo Twoj wywod nie zawiera sily grawitacyjnej jakie generuja kola jednosladu ( nie pojazdu dwu kolowego ) Proponuje obejrzec filmik na ktorym dziecko bawi sie tzw „ baczkiem “ ..

3. Zacznijmy od tego, ze srodek ciezkosci jest zawsze taki sam, co najwyzej wystepuje jego przesuniecie ! W prawo, w lewo, do przodu i do tylu

4. Jedziesz motocyklem 50 km/h i przy tej predkosci inicjujesz lewa dlonia impuls przesuwajac ja do przodu.

Pytanie : w ktora strone pojedzie motocykl ?

Jedziesz motocyklem 5 km/h i inicjujesz lewa dlonia impuls przesuwajac ja do przodu.

Pytanie : w ktora strone pojedzie motocykl ?

Jedziesz motocyklem 50 km/h i przy tej predkosci prawa dlonia pociagasz kierownice do siebie ( w przeciwnym kierunku do kierunku jazdy )

Pytanie : w ktora strone pojedzie motocykl ?

Jedziesz motocyklem 50 km/h i przy tej predkosci lewa dlonia pociagasz kierownice do siebie ( w przeciwnym kierunku do kierunku jazdy )

Pytanie : w ktora strone pojedzie motocykl ?

5. Sorry, ale wiekszej bzdury nie slyszalem !

Moze obejzyj filmik jaki wstawilem i odpowiec mi na pytanie jak to jest mozliwe ? U mnie mowi sie Fizik für arme 

Jezeli pokonujesz wolny slalom lub jedziesz prosto to potrzebujesz sily zeroskopowej o ktorej wogole nie wspominasz a jezeli juz, to twierdzisz, ze nie jest ona do niczego potzrebna. Bez sily zyrodkopowej nie ma wogole jakiejkolwiek jazdy !

Pytaniewiec skad czerpiesz sile zyroskopowa jadac bardzo wolno ?

I w mysl zasady, im wolniej tym mniej stabilniej, im szybciej tym bardziej stabilnie Zwlaszcza gdy puscisz kierownice wolno !

 

A teraz wisienka na torcie

1. Jak / czym / w jaki sposob mozna sterowac motocyklem gdy sciagniemy dlonie z kierownicy ?

2. Wyglebimy sie cze tez nie ?

3. Jezeli sie wyglebimy to dlaczego ( w/g Twojej teori to musimy sie wyglebic )

4. Jezeli sie nie wyglebimy, to dlaczego NIE ?

 

Pitt´s Todeswand-Michi´s Ride - YouTube

 

Pozdrawiam serdecznie !

 

🙂

 

winglet.jpg

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, polecam Ci napisac ksiazke czy zrobic film instruktarzowy wtedy wielu by sie moze nauczylo a tacy goscie jak Keithl czy instruktorzy z CSS nie powielali by “glupot”.

a teoria, ze tak jest a nie inaczej bo motocykl ma naped na tyl... 

czyli jak by mial naped na przod to juz fizyka ruchu sie zmienia??

Ale 

p.s.

przy 5km/h czy 50km/h motocykl pojedzie w ta sama strone!

 

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Croowab napisał:

Andrzej, polecam Ci napisac ksiazke czy zrobic film instruktarzowy wtedy wielu by sie moze nauczylo a tacy goscie jak Keithl czy instruktorzy z CSS nie powielali by “glupot”.

a teoria, ze tak jest a nie inaczej bo motocykl ma naped na tyl... 

czyli jak by mial naped na przod to juz fizyka ruchu sie zmienia??

Ale 

p.s.

przy 5km/h czy 50km/h motocykl pojedzie w ta sama strone!

 

Arek ksiazek na ten temat jest cala masa, mysle, ze jedna wiecej swiata  nie zmieni !

Miedzy nami powiem Ci, ze goscie ktorych wymieniles mnie nie interesuja . A jezeli twierdza to samo co Ty, a jak widac twierdza, to co najwazej powtarzaja prawde objawiona samemu jej nie sprawdzajac. Nie chce mi sie szukac na YT czy necie filmikow na temat jak wyglada fizyka przejazdu zakretu czy slalomu. 

Moze znajdzie sie ktos na forum kto cos na ten temat napisze ( z wlasnego doswiadczenia ) jak na razie  nikt pewnych faktow nie zauwazyl.

Caly pic w przekazywaniu wiedzy polega na obserwacji siebie i wyciagania wnioskow, i przekazywania ich dalej.

Ty jezdzisz swietnie ale niestety nie zastanawiasz sie co podczas jazdy robisz i jak wykonujesz. Zycze Ci abys podczas nastepnej rundy wokol komina sprobowal zrobic to o czym pisalem w poprzednim poscie w formie pytan. I przeanajozuj to !

Tylko sie nie zdziw, co w efekcie koncowym Ci wyjdzie !

W przypadku napedow przod / tyl, zastanow sie co dzieje sie z pojazdami o danym napedzie i jak sie zachowuja. Fizyka co prawda sie nie zmienia ale zachowanie pojazdu jest zgola inne.

Wez zaladuj na taczke ziemi i pchaj ja do przodu przed siebie a nastepnie pociagnij ja za soba. 

Podpowiem Ci, ze ciagnac ja za soba taczka bedzie dokladniej jechac po obranym kursie.

Przy 50 km/h gdy popchniesz kierownice w lewo to i motocykl pojedzie w lewo -> popychajac lewa reka kierownice w lewo kierownica wykonujesz skret w prawo 

Czarna magia CONIE ? 🤣

Powodzenia w jezdzie, nie zabij sie ! 🤣

pozdro !

 

🙂

 

 

 

W dniu 18.04.2021 o 02:03, Technick napisał:

@Croowab bo temat nie został założony z myślą o dyskusji a raczej z zamiarem rzucenia "niepodważalnego" dowodu w twarz. Oczywiście wnioski powinniśmy wyciągnąć sami na podstawie filmiku przedstawiającego moment bezwładności kręcącego się koła i człowieka, który w nieudolny sposób próbuje zaprezentować, że inicjacja zakrętu przeciwskrętem przy małych prędkościach nie ma miejsca - mimo, że ewidentnie kontruje zakręty  bo inaczej przechyliłby się w przeciwną stronę. Ot, typowe wybiórcze podejście i niechęć do przyznania się, że nie miało się racji. Zapewne te filmiki również zostaną zanegowane bo pewnie prędkość jest zbyt duża lub *wstaw dowolny inny argument z dupy brnąc w tezę, której nie jesteś w stanie wybronić"

10km/h przy których testowałem też pewnie było zbyt dużą prędkością. Masz jechać tak, że żeby się nie wyglebić powinieneś machać kierą na lewo i prawo. No i będzie taki moment, że kręcąc w lewo skręcisz w lewo. Teza wybroniona, rozejść się a niedowiarki niech sobie policzą 😆

 

Szanowny kolego,

Nie wiem, jak dlugo jestes na tym forum ale widzac po postach jakie masz w profilu nasowa sie wniosek, ze niedlugo. Ja zarejestrowalem sie tu 13 Listopada 2006. I od  tego dnia walcze na forum z niewiedza !  🤣

Temat nie jest pierwszy jaki powstal pod to zagadnienie, ale jak widac ciagle aktualny.

I calkowicie masz racje, temat nie zostal zalozony aby dyskutowac, bo w koncu ile mozna !  🤣

To, ze machasz kierownica w prawo i lewo aby utrzymac rownowage nie jest odkryciem kola. Ci ktorzy chodza na linie albo balansuja cialem albo dluga zerdzia ktoraze soba niosa.

Zadam Ci jedno pytanie i ciekawy jestem, czy bedziesz mi w stanie na nie odpowiedziec, 

 

Jezeli jedziesz z predkoscia 5 - 6 km/h co robisz aby nie upasc ? 

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bylbys tak mily i podeslal tytul jakiejs ksiazki w ktorej przeczytam, ze przy niekich predkosciach przeciwskret nie wystepuje??

czlowiek uczy sie cale zycie wiec chetnie poczytam

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Croowab napisał:

a bylbys tak mily i podeslal tytul jakiejs ksiazki w ktorej przeczytam, ze przy niekich predkosciach przeciwskret nie wystepuje??

czlowiek uczy sie cale zycie wiec chetnie poczytam

 

Moze zanim zaczniesz czytac, wyprobuj to o czym napisalem, zaoszczedzisz mnostwo czasu !

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ks-rider napisał:

 

Moze zanim zaczniesz czytac, wyprobuj to o czym napisalem, zaoszczedzisz mnostwo czasu !

 

.

Moge znalezc sporo artykolow i filmow o prEciwskrecie z doswiadczeniami ale ani jednego ktory mowi o tym ze nie uzywa sie prEciwskretu na rowerze!

wiec podeslij link!!

tu pierwszy z brzegu film ktory obrazuje dokladnie to o czym pisalem..

I zasada inicjowani skretu jest zawsze taka sama dla roznych predkosci przy czym czym wieksza predkosc tym trudniej “wyprowadzic” jednoslad z rownowagi..

 

masz obejzyj!

 

 

 

  • Lubię to! 3

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ks-rider 

Szanowny kolego,

Gdybyś poświęcił tyle zaangażowania w zagłębienie tematu co w prześwietlanie mojego konta i forumowej aktywności to sześciostronicowy wątek o przeciwskręcie przy małych prędkościach raczej by nie powstał. Ale rozumiem, że chciałeś zaznaczyć pozycję autorytetu, który ze względu na długi forumowy staż ma zawsze rację.

Masz niesamowicie irytujacą manierę zbywania niewygodnych pytań, ignorowania materiałów, które przeczą Twojej teorii i negowania wpisów tych, którzy w rzeczowy i merytoryczny sposób wytykają luki w postawionej przez Ciebie tezie. Robisz oratorskie fikołki, z których ostatecznie niewiele wynika racząc nas filmikami, które w żaden sposób nie wyjaśniają opisywanego przez Ciebie zjawiska.

Co stanie się kiedy złapiesz stojący pionowo rower za siodełko i przechylisz go na prawo?

Co stanie się kiedy trzymając stojący rower puścisz siodełko i popchniesz prawą manetkę?

Co stanie się kiedy pochylisz delikatnie rower w lewo (dosłownie kilka stopni), puścisz siodełko i popchniesz prawą manetkę?

Co stanie się kiedy pochylisz delikatnie rower w prawo, puścisz siodełko i popchniesz prawą manetkę?

Zaznaczam, że we wszystkich przypadkach koła się nie kręcą więc nie ma tu efektu żyroskopowego. W przeciwieństwie do Ciebie odpowiem na te pytania. W każdym przypadku zauważalny będzie delikatny ruch koła w przeciwną (lewą) stronę. W każdym przypadku po widocznym przeciwskręcie rower pochyli się i wykona skręt kołem w prawą stronę. Im gwałtowniej przechylisz rower/naciśniesz rączkę tym przeciwskręt będzie bardziej widoczny.

Naprawdę chciałbym uwierzyć w to co piszesz jednak nie dajesz mi tej szansy. Przeczą temu przedstawione jako kontrargumenty materiały, przeczą temu moje próby na motocyklu i te proste do zweryfikowania "rowerowe eksperymenty". 

 

  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Technick napisał:

Gdybyś poświęcił tyle zaangażowania w zagłębienie tematu co w prześwietlanie mojego konta i forumowej aktywności

W każdym przypadku zauważalny będzie delikatny ruch koła w przeciwną (lewą) stronę. W każdym przypadku po widocznym przeciwskręcie rower pochyli się i wykona skręt kołem w prawą stronę. Im gwałtowniej przechylisz rower/naciśniesz rączkę tym przeciwskręt będzie bardziej widoczny.

Naprawdę chciałbym uwierzyć w to co piszesz jednak nie dajesz mi tej szansy. Przeczą temu przedstawione jako kontrargumenty materiały, przeczą temu moje próby na motocyklu i te proste do zweryfikowania "rowerowe eksperymenty". 

Jak spojrzysz pod Twoj nick to widac Twoj przebieg, wiec wyszedlem z zalozenia, ze jestes nowo zarejestrowany, do tego nie jest potrzebna ani energia a napewno nie zaangazowanie.

Powiedz mi dlaczego z uporem maniakow usilujecie udowodnic mi czy umotywowac mi co sie dzieje z rowerami ? 

Owszem podalem pierwszy przyklad z kolem od roweru tyle, ze w moim przypadku znaleznienie takiego filmiku z kolem motocykla nie jest mozliwe, sam tego tworzyl nie bede.

Wszystkie te filmiki, przy malych predkosciach, zarowno zudzialem motocykli jak i rowerow sa wlasnie " mocno naciagane ".

To, ze aby ominac przeszkode robione robiac unik w lewo, prowadzacy jednoslad wykonuje najpierw 

ruch ( impuls skretu ) w przeciwnym kierunku ( czyli w prawo ) jest niczym innym jak wybiciem pojazdu ze stabilnej rownowagi. 

Dzieki temu motocykl najpierw jedzie w prawo. Nastepny impuls skretu wykonywany jest w strone przeciwna, co powoduje zmiane toru jazdy i skret motocykla w strone przeciwna. Dzieki wytraceniu motocykla z rownowagi caly manewr wykonuje

sie duzo latwiej i plynniej. Malo tego dzieki temu promien luku jest znacznie wiekszy i pozwala na swobodne ominiecie przeszkody.

Jak wyglada to w praktyce ? ( ominiecie przeszkody z prawej strony ) 

pierwszy impuls -> prawa dlon popycha kierownice do przodu 

drugi impuls -> lewa dlon popycha kierownice do przodu

trzeci impuls -> prawa dlon popycha kierownice do przodu_ powrot na pierwotny tor jazdy.

Reasumujac 

impuls w prawo, impuls w lewo, impuls w prawo

Tak to ma wygladac.W praktyce szkolac kursantow walcze wlasnie z problemem, ze kursant wogole nie wykonuje pierwszego impulsu w prawo, tylko od razu przechodzi do drugiego impilsu w lewo.

Co sie dzieje ? Ano przedewszystkim wszystkie Wasze teorie ida sie kopcic, bo jest to mozliwe, da sie rowniez wykonac ominiecie przeszkody inicjujac tylko lewy impuls skretu ale promien skretu jest znacznie mniejszy.

I tu wlasnie nalezy walczyc z kursantem i wpoic mu, ze najpierw impuls w prawo a dopiero potem ( po wybiciu z rownowagi ) w lewo

Proponuje wiec odczekac do weekendu, wsiasc na motocykl i na jakims parkingu sprawdzic przy predkosci 40 - 50 km/h ( przy 50 bedzie stabilniej 🤣

Zjawisko o ktorym WY mowicie to nie jest przeciwskret ! 

Przeciwskret jest to to, co wystepuje przy dryfcie !

 

Najlatwiej zaobserwowac to ogladajac zuzel / speedway 🤣

 

 🙂

 

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ks-rider napisał:

Jak spojrzysz pod Twoj nick to widac Twoj przebieg, wiec wyszedlem z zalozenia, ze jestes nowo zarejestrowany, do tego nie jest potrzebna ani energia a napewno nie zaangazowanie.

Powiedz mi dlaczego z uporem maniakow usilujecie udowodnic mi czy umotywowac mi co sie dzieje z rowerami ? 

Owszem podalem pierwszy przyklad z kolem od roweru tyle, ze w moim przypadku znaleznienie takiego filmiku z kolem motocykla nie jest mozliwe, sam tego tworzyl nie bede.

Wszystkie te filmiki, przy malych predkosciach, zarowno zudzialem motocykli jak i rowerow sa wlasnie " mocno naciagane ".

To, ze aby ominac przeszkode robione robiac unik w lewo, prowadzacy jednoslad wykonuje najpierw 

ruch ( impuls skretu ) w przeciwnym kierunku ( czyli w prawo ) jest niczym innym jak wybiciem pojazdu ze stabilnej rownowagi. 

Dzieki temu motocykl najpierw jedzie w prawo. Nastepny impuls skretu wykonywany jest w strone przeciwna, co powoduje zmiane toru jazdy i skret motocykla w strone przeciwna. Dzieki wytraceniu motocykla z rownowagi caly manewr wykonuje

sie duzo latwiej i plynniej. Malo tego dzieki temu promien luku jest znacznie wiekszy i pozwala na swobodne ominiecie przeszkody.

Jak wyglada to w praktyce ? ( ominiecie przeszkody z prawej strony ) 

pierwszy impuls -> prawa dlon popycha kierownice do przodu 

drugi impuls -> lewa dlon popycha kierownice do przodu

trzeci impuls -> prawa dlon popycha kierownice do przodu_ powrot na pierwotny tor jazdy.

Reasumujac 

impuls w prawo, impuls w lewo, impuls w prawo

Tak to ma wygladac.W praktyce szkolac kursantow walcze wlasnie z problemem, ze kursant wogole nie wykonuje pierwszego impulsu w prawo, tylko od razu przechodzi do drugiego impilsu w lewo.

Co sie dzieje ? Ano przedewszystkim wszystkie Wasze teorie ida sie kopcic, bo jest to mozliwe, da sie rowniez wykonac ominiecie przeszkody inicjujac tylko lewy impuls skretu ale promien skretu jest znacznie mniejszy.

I tu wlasnie nalezy walczyc z kursantem i wpoic mu, ze najpierw impuls w prawo a dopiero potem ( po wybiciu z rownowagi ) w lewo

Proponuje wiec odczekac do weekendu, wsiasc na motocykl i na jakims parkingu sprawdzic przy predkosci 40 - 50 km/h ( przy 50 bedzie stabilniej 🤣

Zjawisko o ktorym WY mowicie to nie jest przeciwskret ! 

Przeciwskret jest to to, co wystepuje przy dryfcie !

 

Najlatwiej zaobserwowac to ogladajac zuzel / speedway 🤣

 

 🙂

 

Serio???

Mam dwa pytania.

1. Jak w Twoim swiecie nazywa sie co co kazdy inny nazywa przeciwskretem??

2. Skoro w wolnym slalomie Twoi kursanci nie uzywaja przeciwskretu (rak wnioskuje z tego co piszesz) to przy szybkim slalomie juz go uzywaja?? Czy w ogole go uzywaja?

Edytowane przez Croowab

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Croowab napisał:

Serio???

Mam dwa pytania.

1. Jak w Twoim swiecie nazywa sie co co kazdy inny nazywa przeciwskretem??

2. Skoro w wolnym slalomie Twoi kursanci nie uzywaja przeciwskretu (rak wnioskuje z tego co piszesz) to przy szybkim slalomie juz go uzywaja?? Czy w ogole go uzywaja?

S E R I O ! 

I. uzywane  sa trzy slowa

1. Lenkimpuls

2. Lenken

3. Gegenlenken 

II. Cos musiales pokrecic, kazdy kto jezdzi jednosladem uzywa rak i dloni. Kazdy z nich wie co to lenkimpuls i jak i gdzie sie go wykorzystuje.

Ja mam pytanie jak po polsku nazywa sie skret ktory wykonuja zuzlowcy ? 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...