Skocz do zawartości

Klasa 300/400 na tor- Yamaha R3, Kawasaki 300, KTM RC390


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Poszukuję motocykla w klasie 300 bądź 400 cm^3 do przerobienia na tor. Mam tutaj duży dylemat. Rozważam tutaj głównie trzech kandydatów:

- Kawasaki 300 (lub nowsza 400)

- Yamaha R3

- KTM RC 390

Najbardziej kusi mnie Kawasaki 300 lub KTM, bo są średnio 5-10 tys. tańsze od Kawy 400 i R3.

KTM wydaje się świetnym wyborem, bo wielu twierdzi (w tym sam producent), że już z fabryki ma torowe aspiracje i będzie wymagał najmniej przeróbek na początek. Martwi jednak bardzo mała dostępność części do niego- nie udało mi się na przykład znaleźć laminatów w Polsce, trzeba sprowadzać z zagranicy. Poza tym nie udało mi się znaleźć prawie żadnych projektów przerabiających KTM'a na tor. Wydaje mi się to dziwne, bo jest chyba najlepszym motocyklem do tego w tej klasie. Wynika to z jego małej popularności, czy może jednak ma jakieś mankamenty, które dyskwalifikują go z jazdy torowej?

W drugiej kolejności zastanawia mnie Kawa 300. Ceny ma podobne do KTM'a, ale jest dużo bardziej popularna, a wszystkie części da się zapewne kupić w Polsce. Z tego co twierdzą jednak ludzie, wymaga większych przeróbek na początek. Części są nieznacznie tańsze od KTM'a. Finalna cena przygotowania zapewne wyjdzie podobna. 

Kawę 400 i R3 rozważam raczej luźno, bo dość mocno naciąga to budżet. Opłaca się dołożyć te 7 tys. do Kawy 400 względem 300? I tak obie wymagają dość mocnych modyfikacji. Jeśli już dokładać do 400, to czy nie lepiej kupić R3? 

Może macie swoje propozycje, o których nie pomyślałem? Jedynym warunkiem jest motocykl stosunkowo młody, raczej nie starszy niż rok 2015/2014/2013, żeby nie był zbyt zajechany, no i oczywiście w okolicach podanych pojemności. Będę Wam wdzięczny za wszelkie rady i chętnie posłucham waszych doświadczeń w torowaniu na takich pojemnościach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malo dostaniesz tu informacji nt tych motocykli. 
Filipr na pewno cos podpowie jesli tu zajzy ale poszukaj grup na fejsie:

Torowanie, amatorskie torowanie itp. 
tam sporo osob jezdzi takowymi sprzetami i na pewno cos podpowiedza

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze ninja 250, trochę słabsza ale też sporo tańsza od wymienionych motocykli. Tak jak przedmowca napisał najprędzej konkretne informacje dostanie na fejsie na grupach, to że ktm wymaga mniej przeróbek to ogólnie, które mogą się nie sprawdzić w praktyce.

P.S. Na jakim torze planujesz jeździć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...